Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Men vad är det du inte förstår?
De flesta män som hamnar i en situation där de har mördat eller vållat någons död syftar jag på.
Det är en extrem situation som man inte kan förbereda sig på. Därför är det bara dumt att sitta i soffan i lugn och ro och säga att man minsann skulle ringa polisen direkt och sköta allt på ett korrekt sätt. Jag gissar att ingen av er här inne har varit i en sådan situation, och inte jag heller. Men jag till skillnad fån er så förstår jag iallafall att en människa förändras psykiskt i en sådan situation.
Det normala är ju att gärningsmannen blir desperat - och försvagas - och behöver någon att meddela sig med.
"Jag klarar inte det här" är nog en normal tankegång.
Att sätta igång och stycka sedan man råkat vålla någons död, skulle tyda på omänsklig psykopatologisk "styrka" och verkligen likna science fiction -
som du skrev att du tyckte det skulle likna om någon rättsläkare kan fastställa att en kroppsdel avlägsnats strax efter dödens inträffande.
Det tror du inte på, det är science fiction för dig.
Likväl sker det regelbundet att rättsläkare tidsbestämmer (ungefärligt och oftast inom den ram som efterfrågas)när en kroppsdel kan ha separerats från kroppen.