2019-12-16, 20:26
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
svårt att säga...först måste du nog döda någon för att sätta dig in i situationen!
inte först då kan vi avgöra vad du gjort med kroppen.

Sant
Men det va ju inte det jag motsatte mig utan påståendet att folk som jobbar i vården är mer troliga styckmördare än folk i allmänhet!

För att stycka en död kropp behövs ett stukat psyke och det har inte ett skit att göra med vad du jobbar som
Citera
2019-12-16, 20:30
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-hasttjejen-ljog-dolde-styckmordet/

intressant fall
ingen som någonsin kunde ana...helt vanlig tjej utåt!
var hon kunnig innom mänsklig anatomi?
bara för GM jobbat innom sjukvård behöver det inte betyda att han hade mer mod eller kunskap till handling!
Citera
2019-12-16, 20:31
Medlem
K.Blomkvists avatar
Polisens taktik – för att knäcka Wilmas pojkvän

https://www.expressen.se/gt/krim/polisens-taktik-for-att-knacka-wilmas-pojkvan/

På tal om åklagare.. Kan vi lita på dem?

Rattfull åklagare kraschade – kollega bröt nacken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jvk2o/rattfull-aklagare-kraschade--kollega-brot-nacken

Var inte åklagaren i Uddevalla full för ett tag sedan?
Citera
2019-12-16, 20:32
Medlem
crawlys avatar
Någon som har koll på Uddevalla som kan berätta vad det är för slags utrymme/hål/trappa intill vägen vid Kasenabbevägen 4?

Likaså undrar jag över de tomterna strax öster, och väster om denna punkt? Är dessa avspärrade, eller kan människor röra sig runt mellan dessa industritomter? Vad är det för sorts område generellt?
Citera
2019-12-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men vad är det du inte förstår?
De flesta män som hamnar i en situation där de har mördat eller vållat någons död syftar jag på.
Det är en extrem situation som man inte kan förbereda sig på. Därför är det bara dumt att sitta i soffan i lugn och ro och säga att man minsann skulle ringa polisen direkt och sköta allt på ett korrekt sätt. Jag gissar att ingen av er här inne har varit i en sådan situation, och inte jag heller. Men jag till skillnad fån er så förstår jag iallafall att en människa förändras psykiskt i en sådan situation.

Det normala är ju att gärningsmannen blir desperat - och försvagas - och behöver någon att meddela sig med.
"Jag klarar inte det här" är nog en normal tankegång.
Att sätta igång och stycka sedan man råkat vålla någons död, skulle tyda på omänsklig psykopatologisk "styrka" och verkligen likna science fiction -
som du skrev att du tyckte det skulle likna om någon rättsläkare kan fastställa att en kroppsdel avlägsnats strax efter dödens inträffande.
Det tror du inte på, det är science fiction för dig.
Likväl sker det regelbundet att rättsläkare tidsbestämmer (ungefärligt och oftast inom den ram som efterfrågas)när en kroppsdel kan ha separerats från kroppen.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 20:37.
Citera
2019-12-16, 20:37
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Löjligt att tro att man måste vara psykopat för att stycka. Det räcker att man kan fokusera på en uppgift som man har bestämt sig för är nödvändig.
Du kanske inte jobbar inom akutvården där man tvingas vänja sig vid att se människor dö och ta jobbiga beslut?

Är alla soldater psykopater när de dödar i krig?

Tänker inte ta denna diskussion för detta är lågmärke för mig
Citera
2019-12-16, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det finns flera som styckat sina mordoffer. Ingen har väl varit rätt navlade. Sen finns det en, om inte flera som inte har begått handlingen - än. Vi lär väl få läsa om det, tråkigt nog.

Detta förstår jag inte riktigt vad du syftar på. Utveckla.
Citera
2019-12-16, 20:41
Medlem
Citat:
Oerhört fult av dig att blanda in saker som jag skrivit i andra inlägg (det fetstilta), utan att citera dem. Blir svårt att svara på det då. Men jag ska svara ändå, jag skrev i det andra inlägget inte att hon inte alls måste ha blivit illa behandlad före eller efter döden. Jag skrev att hela händelsen kanske inte var så fruktansvärt som vissa i tråden tror. Om du tycker det är fel att skriva så, då undrar jag verkligen vad det är för fel på dig.

Jag refererar bara till vad du INNEHÅLLSLIGT sagt.
Budskapet är samma: Att det måste inte ha gått så hemskt till som vi trott.

Att man inte kan se om en kroppsdel avlägsnats strax efter eldens inträffande-
att det verkar vara science fiction för dig.

Och jag som vet att det kan man visst, måste väl få svara på innehållet i sak?
Citera
2019-12-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
tror nog ingen som dödar uppsåtligt eller av misstag förstår vad det kommer göra i nästa steg.
Gud bevare oss arma som än är oskyldiga må uppleva detta!

Tror att majoriteten av dem som mördar inte skulle klara av att stycka offret.
Citera
2019-12-16, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo

Nu får du skärpa dig. Jag förstår att du kan bli upprörd över vad jag skriver när du uppenbarligen inte läser ordentligt.

Jag skrev att jag inte tror att man kan se om en kroppsdel har avlägsnats efter döden, om avlägsningen sker omedelbart efter döden. Jag kan ha fel i det antagandet.

Och det finns mer eller mindre hemska sätt att dö på, och det finns mer eller mindre hemska griftefridsbrott. Och vi vet inte ens om hon har blivit styckad ännu. Vi vet bara att en kroppsdel har avlägsnats.
Varför utgå ifrån att det värsta tänkbara har hänt?
Man kan väl iallafall hoppas att Wilma har dött på ett så smärtfritt sätt som möjligt?
Senast redigerad av vemsa 2019-12-16 kl. 21:03.
Citera
2019-12-16, 20:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo

Ursäkta. Jag har ingen som helst intention att ifrågasätta dig, bara så att du vet.
Men jag måste ställa en fråga. Hur vet du detta (fetstilade).

Utveckla det gärna lite mer för jag är nyfiken.
Citera
2019-12-16, 20:52
Medlem
Angående att de är taktiska gentemot försvarssidan och döljer viss informationen, och försöker få Tishko att försäga sig - det är väl normalt förfarande, med clickbait-rubrik.

Det visar egentligen bara, återigen, att media/allmänheten är svältfödda med information. Vilket vi förstås redan visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in