2019-12-16, 21:45
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Men utan att veta någonting om GMs etniciteter så kan vi med 95% säga att det är invandrare/invandrarbarn med muslimsk bakgrund. Troende eller inte spelar ingen roll, kommer garanterat från familjer med muslimska rötter.

Inget muslimskt på IKEA i Västerås vad jag kan minnas men det kanske inte räknas i din rasist-ekvation?
Citera
2019-12-16, 21:46
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiul
En machete är absolut ingen kniv.

En machete ("djungelkniv") är absolut en kniv. Att en knivtyp såsom en machete p.g.a. sin längd och viktfördelning primärt är konstruerad att hugga med utesluter naturligtvis inte att det är en knivtyp, precis som en betkniv eller andra mindre exotiska flata långeggade hugg- och skärverktyg med skaft.

Om sunt förnuft inte duger så definieras machete som en knivtyp även av samtliga referensverk jag har tillgång till.

Hur som helst, ett vittne som ser någon bli huggen, skuren eller stucken av ett långt platt föremål kan säga att han har sett "en machete", "en stor kniv", "ett avlångt föremål" eller whatever.

Och polisen har i motsats till vad någon i tråden med emfas hävdade inte "dementerat" att det skulle röra sig om en machete. Polisen vill inte bekräfta något mer specifikt än "ett vasst föremål". Därmed kan vi rimligen sluta oss till att BO torde ha blivit huggen, skuren och/eller stucken snarare än "ihjälslagen".

Huruvida det var en djungelkniv, brödkniv, bowiekniv eller en motorgräsklipparkniv tycker jag ändå inte är så viktigt för oss utomstående spekulanter med avseende på att gissa GM:s etnicitet. Alla alternativ är lätta för vem som helst att köpa eller sno överallt i Sverige.
Citera
2019-12-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
För du var där eller känner nån som var där? Du vet?

Jag behöver inte vara där för att veta det. Känner ingen som var där.
Den som skrev det bluffade.
Citera
2019-12-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Vet inte om detta stämmer, men tråden har ett inlägg som säger annat, dock är det inte bekräftat.

Bara ren bluff påstående. Jag kan ju liksom räkna lite till.
Citera
2019-12-16, 21:52
Medlem
blajkontos avatar
Citat:
Det är så vackert så man vet inte vad man ska säga.
Mål: 25 000 kr
Insamlat: 63 482 kr
Pengarna må inte trösta familjen men kanske kan hjälpa till lite under dessa svåra tider.

Jag skulle ge en slant - om det gick till en belöning för uppgifter om GM, för dessa lär slå till igen, och polisen behöver en blåslampa i arshlet!

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
För du var där eller känner nån som var där? Du vet?
Du droppade uppgiften att 2 av gm blev demaskerade av BO, (vilket kan vara anledningen till knivhuggen), hur många fanns det på krogen som kan ha sett deras nunor, i en håla som Gislaved borde folk direkt se om GM var "hemmahörande", förutsatt att du nu verkligen har korrekta uppgifter.
Förklara gärna varför det är så tyst från folk i Gislaved.
Citera
2019-12-16, 21:52
Medlem
Citat:
Jag tror knappast att Fredric Morenius väljer att smutsa ner sitt namn för all framtid.

Här hånar högt uppsatt socialdemokrat och utrikesminsterns man den mördade 60-åringen
www.samnytt.se
Sverige blir bara sjukare och sjukare :-(
Citera
2019-12-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Inget muslimskt på IKEA i Västerås vad jag kan minnas men det kanske inte räknas i din rasist-ekvation?

Nu har ju inte Ikea i Västerås med detta å göra.

Hoppas de snart kan finna dem skyldiga till detta otäcka mord.
Citera
2019-12-16, 21:54
Medlem
Julfest, en jävla JULFEST!
Måste varit minst 20-50 pers som sett/hört vilka som rånade.

Det kommer nog ut inom ett par dagar oavsett om de är gripna eller inte.
Citera
2019-12-16, 21:58
Medlem
Sorgesamt att höra detta. Särskilt som sambons/hustruns sista inlägg var om hur trevligt de skulle ha det på stället ifråga med biljard, mat osv.

Hoppas rättvisan har sin gång. Även om det ibland verkar vara en överdriven förhoppning.
Citera
2019-12-16, 22:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Håller med om att det finns en möjlighet att du har rätt, eller andra nyanlända. Men gissar att det inte handlade om rån i första hand.
Vad kan det handla om då enligt dig? I medier antyds det ju att det handlar om ett misslyckat rån, i en kontantfri restaurang...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kjall-gustafsson-dodades-nar-han-forsokte-stoppa-ranarna
Citera
2019-12-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blajkonto
Jag skulle ge en slant - om det gick till en belöning för uppgifter om GM, för dessa lär slå till igen, och polisen behöver en blåslampa i arshlet!

Du droppade uppgiften att 2 av gm blev demaskerade av BO, (vilket kan vara anledningen till knivhuggen), hur många fanns det på krogen som kan ha sett deras nunor, i en håla som Gislaved borde folk direkt se om GM var "hemmahörande", förutsatt att du nu verkligen har korrekta uppgifter.
Förklara gärna varför det är så tyst från folk i Gislaved.

Jag återgav vad som sågs av ögonvittne. Varför det är så tyst från folket i övrigt har jag ingen aning om.
Citera
2019-12-16, 22:04
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Julfest, en jävla JULFEST!
Måste varit minst 20-50 pers som sett/hört vilka som rånade.

Det kommer nog ut inom ett par dagar oavsett om de är gripna eller inte.

Det står att polisen har en klar bild av gärnkngsmännen och vilka dom letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in