2019-12-16, 19:36
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad menar du med att snart är risk att MGM släpps fri? Varför skulle ökat hemlighetsmakeri hjälpa saken. Snarare är det väl så att när polisen desperat vill ha in tips så brukar man släppa ut information till allmänheten. Ökad sekretess tyder inte på att man saknar information snarare tvärt om.

Ja det känns ju betydligt mer logiskt

Man har fått en hel del nya svar på den tekniska undersökningen, nu ska man bara invänta några prover till innan man kan slå till och få till en ny häktning av mgm2 & mgm3
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Tror du verkligen att MGM kan släppas fri snart eller är det mest "logik" från din sida?
Man kan ju undra över varför det behövs sådan väldig sekretess - det måste inte betyda
att de hittar något speciellt, kan också betyda att de befinner sig i en sänka och vill
koncentrera sig och slippa berätta allt de inte vet.
Fortsätter detta, ja då kan han ju få lämna häktet ..
och vad gör han då ...?
Lämnar Sverige ...

"Den 22-årige man som sitter häktad på sannolika skäl för misstänkt mord på en 17-årig flicka i Uddevalla vill släppas på fri fot och bestrider en omhäktning.

– Han förnekar ju till alla anklagelserna och vill inte vara frihetsberövad, för han anser inte att det finns skäl till det. Han menar att han inte har gjort sig skyldig till det som påstås, säger mannens advokat Beatrice Rämsell till GT.

Mannen befinner sig nu på en rättspsykiatrisk enhet för att genomgå en undersökning.

Åklagaren Jim Westerberg har sagt att anklagelserna mot mannen har stärkts och har begärt omhäktning fram till den 3 januari.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3K4J5/haktad-man-i-uddevalla-vill-slappas-fri
Citera
Medlem
Bevisläget mot MGM2 & MGM3 är i te det bästa. Med tanke på detta så vill man nog hålla tätt. Ju mindre information som läcker, desto lättare att få MGM 1 & 2 & 3 att försäga sig.
Citera
2019-12-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De flesta vuxna män skulle nog klara av att såga av två ben iallafall, i syfte att kunna få ut en död kropp ur sin bostad. Och det är nog inte så trevligt att ha en död kropp i sin bostad.
Och jag gissar att tex akutsjuksköterskor skulle kunna göra det utan att må så dåligt, eftersom de är vana vid blod och döda människor.
Och Tishko hade väl iallafall nån form av vårdutbildning eftersom han väl jobbade i hemtjänsten?
Om man är oskyldig ringer man polisen ifall det har hänt en dödsolycka. Att stycka kroppen är nog det sämsta man kan göra i det läget.jag tror knappast någon normalt funtad person ens skulle komma på tanken.
Citera
2019-12-16, 19:38
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
De flesta vuxna män skulle nog klara av att såga av två ben iallafall, i syfte att kunna få ut en död kropp ur sin bostad. Och det är nog inte så trevligt att ha en död kropp i sin bostad.
Och jag gissar att tex akutsjuksköterskor skulle kunna göra det utan att må så dåligt, eftersom de är vana vid blod och döda människor.
Och Tishko hade väl iallafall nån form av vårdutbildning eftersom han väl jobbade i hemtjänsten?

Var det dummaste jag har läst.
Jag är uska, bara för jag har utbildningen som många andra så skulle man klara av att stycka upp en kropp.
Man måste va psykopat för att klara det, och det hoppas o tror jag inte att min kår är!!!
Citera
2019-12-16, 19:40
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Jag är uska, bara för jag har utbildningen som många andra så skulle man klara av att stycka upp en kropp.
Man måste va psykopat för att klara det, och det hoppas o tror jag inte att min kår är!!!

Vad är uska?

Kan det vara UndersköterSKA.
Citera
2019-12-16, 19:43
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vad är uska?

Kan det vara UndersköterSKA.

Stämmer.
Citera
2019-12-16, 19:45
Medlem
Citat:

"De flesta vuxna män" skulle inte ens komma på tanken att mörda en annan person, än mindre att stycka någon. Fatta att du är ute och cyklar i din fantasivärld. Glöm detta med sjukvårdspersonal och att de skulle ha lättare för att begå såna vidrigheter för att de, som du skriver, är vana att se blod.

Ursäkta, men du kan inte vara frisk. Sök hjälp.
Citera
2019-12-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
"Den 22-årige man som sitter häktad på sannolika skäl för misstänkt mord på en 17-årig flicka i Uddevalla vill släppas på fri fot och bestrider en omhäktning.

– Han förnekar ju till alla anklagelserna och vill inte vara frihetsberövad, för han anser inte att det finns skäl till det. Han menar att han inte har gjort sig skyldig till det som påstås, säger mannens advokat Beatrice Rämsell till GT.

Mannen befinner sig nu på en rättspsykiatrisk enhet för att genomgå en undersökning.

Åklagaren Jim Westerberg har sagt att anklagelserna mot mannen har stärkts och har begärt omhäktning fram till den 3 januari.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3K4J5/haktad-man-i-uddevalla-vill-slappas-fri
Vad T eller hans försvarare anser angående hans oskuld är ungefär lika relevant som vad en sill anser om fiskeindustrin. Stackarn hamnar ju på julbordet likaledes.

Åklagaren lät i fredagens Expressen-intervju mycket förvissad om att T kommer fortsätta sitta häktad ett bra tag framöver. Räcker det inte i hans fall (mordmisstänkt) att fortsätta hävda kollusions/flyktfara samtidigt som utredningen fortgår i sin makliga takt, bl.a hos NFC?

Tishko kan få färre restriktioner framöver, men jag tror vi kan lugna oss angående att han skulle släppas.
Citera
2019-12-16, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77

Löjligt att tro att man måste vara psykopat för att stycka. Det räcker att man kan fokusera på en uppgift som man har bestämt sig för är nödvändig.
Du kanske inte jobbar inom akutvården där man tvingas vänja sig vid att se människor dö och ta jobbiga beslut?

Är alla soldater psykopater när de dödar i krig?
Citera
2019-12-16, 19:50
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:

Att de flesta män skulle vara kapabla att stycka en död människa vägrar jag tro på.
Att folk som jobbar inom vården, oavsett titel, skulle vara mer möjliga styckare tar jag som en rejäl förolämpning.

Den gemensamma nämnaren för alla som kan stycka en död människa är ett stukat psyke inget annat
Citera
2019-12-16, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"De flesta vuxna män" skulle inte ens komma på tanken att mörda en annan person, än mindre att stycka någon. Fatta att du är ute och cyklar i din fantasivärld. Glöm detta med sjukvårdspersonal och att de skulle ha lättare för att begå såna vidrigheter för att de, som du skriver, är vana att se blod.

Ursäkta, men du kan inte vara frisk. Sök hjälp.

Nu pratar vi om extrema situationer, och då förändras man psykiskt. Det är inte som att sitta hemma i soffan i lugn och ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in