Citat:
Ursprungligen postat av
blajkonto
Om det stämmer har alltså båda två då sprungit ut ur krogen avmaskerade, där bara den 3:e som stod vakt vid dörren hade sin maskering kvar. Då borde även några i området ha noterat 3 pers varav en neger och en förmodad afghan (som tagits för asiat) + en okänd, och om det nu fanns kameraövervakning på stället bör det då finnas bilder med 2 ansikten.
Kan tänka mig vilket liv det skulle bli om polisen sen släpper en video med deras ansikten typ 2 månader senare på efterlyst. Men det är för tyst från både personal och gäster rörande detta överfall, har polisen belagt alla med yppandeförbud eller vad fan försigår egentligen...
Gislaved är vad jag vet inget större samhälle, verkar inte ens ha en riktig polisstation utan bara någon service station med begränsade öppettider.
Med största sannolikhet var Ingen lokal Polis i tjänst utan fick ut larmas från någon större stad (Värnamo??) och sådant tar tid, 30 min- 1 timme kanske innan en patrull kommer.
Gällande kameror så är det frågan om det finns fler förutom på restaurangen, klockan halvsju ÄR det mörkt och ev kamera som tar ute på trottoaren från någon butik lär inte ge bra bilder.
tragisk nog lär packet nog komma undan om inte någon tjallar.
Vi har tyvärr fått det samhälle politikerna Stridshingsten och svetsaren ville ha.
Kjäll var en sann hjälte som bör hedras!