Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Ja, det är väl lämpligt att man förankrar sina utredningsambitioner hos den nyttillträdde presidenten eftersom den tidigare haft en nyckelroll i att stoppa Burisma-utredningen på direkt order av Joe Biden.
Jag har väldigt svårt att se någon koppling i samtalet till att Trump ska öppna en utredning. Du kanske kan hjälp mig?
Du får gärna belägga att det var på direkt order av Joe Biden som Burisma-utredningen avslutades. Kom gärna ihåg att den grad av bevis du refererar till ska vara tillämpbar i exempelvis den riksrättsprocess som pågår (typ brottstycken ur en presskonferens/videoinspelning).
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Trump är slug och spelar sina kort helt rätt. Jag är övertygad om att hans "do me a favor" var en oavsiktlig krumbukt i ordsalladen (läs transcriptet; karln svamlar hejvilt åt alla håll!) men när nu Dems slog ner på QPQ och blåste upp vad som egentligen är Bidens skandal tackar Trump och tar emot. Tiden är på Trumps sida, så lita på att Reps nu kommer att suga på karamellen så länge det går. Varje vecka tröttnar de normala väljarna mer och mer på clownspelet, och när det hela väl imploderar kommer de troende inom Dems att bli vansinniga på att deras "svaga ledare" inte levererade vad som lovats i tre år. Trump vinner på båda fronter, och om Guiliani har ett körsbär att lägga på toppen lagom till valupptakten snackar vi jordsskredsseger i klass med Reagans storhetstid, medan vänstern kommer att skrikgråta ännu högre än de redan gör. Boende i CA och NY kommer att få gå till jobbet i vadarstövlar för alla vänstertårar.
Håller helt med om att det var svammel åt alla håll. I princip det enda konkreta Trump sa var ju gällande just Biden och Burisma. Har du någon annan rimlig tolkning än att det var det enda han brydde sig om i samtalet?
I övrigt så håller jag med dig. Republikanerna spelar spelet så inåt helvete mycket bättre än demokraterna. Trist för oss som är intresserade av något annat än bara spelet.