2019-12-16, 16:50
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Visste ni att Rudy Giuliani inte varit i Ukraina på över två år? Det är inte så det framställs i media. Där vill man snarare få det att låta som att han åkte dit efter Trumps samtal med Ukrainas president.

Rudy Giuliani har arbetat med detta långt innan demokraterna i panik satte igång riksrättsteatern. Och av allt döma sitter han på mycket snaskigheter.

Se från 5:40: https://youtu.be/VoLEEnVPbCg

Jag gissar att han inte har något emot att kallas till förhör i senaten.
Citera
2019-12-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Klippen som Giuliani twittrar kommer från den bevisning han har presenterat tillsammans med One America News Network i dokumentärserien "One America News Investigates with Chanel Rion".

Del 1
Del 2
Del 3
Tack.
Kollat första delen, och jag ser vartåt det barkar.
Detta kan komma att få mycket stor betydelse för fortsättningen.
Mycket intressant!
Citera
2019-12-16, 17:20
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Uppdatering:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/public_approval_of_the_impeachment_and_removal_of_ president_trump-6957.html

Precis. Folk utanför de progressiva bubblorna i storstäderna är fett trötta på Dems ständiga försök att fuska, i synnerhet i mellanvästern där man har en mer gammaldags och jordnära syn på etik. Ett begrepp som kan vara bra som illustration är "The Scott Walker Effect".

Scott Walker var Republikansk guvernör i swingstaten Wisconsin som åkte på en recall election framhetsad av Dems på oklara grunder (låter bekant?) bara för att facken och de vänsterblivna avskydde hans politik. Det gick åt röven; han blev omvald med STÖRRE marginal, främst för att väljarna lackade på Dems fulspel. Parallellen med Trump är uppenbar, och siffrorna speglar detta: I Mars ledde Biden med 12% i Wisconsin. Idag leder Trump med 9%. En omsvängning på 21% i en vital swingstat är inte lite, och jag tvivlar på att mellanvästern kommer att bli mer positiva till impeachment ju längre farsen pågår.
Citera
2019-12-16, 17:32
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Visste ni att Rudy Giuliani inte varit i Ukraina på över två år? Det är inte så det framställs i media. Där vill man snarare få det att låta som att han åkte dit efter Trumps samtal med Ukrainas president.
Trumpadministrationen (och Giuliani) låter korruptionens makter gräva sina egna gravar. När gravarna är djupa nog (vilket är nära nu) kommer dom att presentera sina bevis.

Citat:
Rudy Giuliani har arbetat med detta långt innan demokraterna i panik satte igång riksrättsteatern. Och av allt döma sitter han på mycket snaskigheter.
Jag har skrivit spaltmeter om vad jag tror och hoppas är trumpadministrationens plan i (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm. Giuliani's arbete är vital för den.

Citat:
En av många anledningar till varför jag har argumenterat för att trumpadministrationen är dom som ligger bakom riksrätten och att det i planen ingår att det skall gå till senaten:
Citat:
Om riksrätten går vidare till senaten kan Trump lägga fram bevis på korruption som trumpadministrationen samlat på sig dom tre senaste åren, detta inför hela USA's befolkning som kommer följa "rättegången" via direktsänd tv. Fake news media kommer inte att kunna spinna sina lögner när envar med egna ögon och öron fått ta del av all bevisning.

Det kommer bli episkt.

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Tack.
Kollat första delen, och jag ser vartåt det barkar.
Detta kan komma att få mycket stor betydelse för fortsättningen.
Mycket intressant!
Varsågod.
Citera
2019-12-16, 17:40
Medlem
Citat:

Se från 5:40: https://youtu.be/VoLEEnVPbCg

Om han har jobbat med det så länge; varför kände Trump att han behövde fråga Ukrainas president om att starta en utredning? Finns fakta på bordet är det ju inga som helst konstigheter ifall han själv beordrar en utredningen. Skulle säkert storma lite till en början men så länge han har rätten på sin sida slutar han väl som vinnare?
Citera
2019-12-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Om han har jobbat med det så länge; varför kände Trump att han behövde fråga Ukrainas president om att starta en utredning? Finns fakta på bordet är det ju inga som helst konstigheter ifall han själv beordrar en utredningen. Skulle säkert storma lite till en början men så länge han har rätten på sin sida slutar han väl som vinnare?
Ja, det är väl lämpligt att man förankrar sina utredningsambitioner hos den nyttillträdde presidenten eftersom den tidigare haft en nyckelroll i att stoppa Burisma-utredningen på direkt order av Joe Biden.
Citera
2019-12-16, 18:04
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino

Trump är slug och spelar sina kort helt rätt. Jag är övertygad om att hans "do me a favor" var en oavsiktlig krumbukt i ordsalladen (läs transcriptet; karln svamlar hejvilt åt alla håll!) men när nu Dems slog ner på QPQ och blåste upp vad som egentligen är Bidens skandal tackar Trump och tar emot. Tiden är på Trumps sida, så lita på att Reps nu kommer att suga på karamellen så länge det går. Varje vecka tröttnar de normala väljarna mer och mer på clownspelet, och när det hela väl imploderar kommer de troende inom Dems att bli vansinniga på att deras "svaga ledare" inte levererade vad som lovats i tre år. Trump vinner på båda fronter, och om Guiliani har ett körsbär att lägga på toppen lagom till valupptakten snackar vi jordsskredsseger i klass med Reagans storhetstid, medan vänstern kommer att skrikgråta ännu högre än de redan gör. Boende i CA och NY kommer att få gå till jobbet i vadarstövlar för alla vänstertårar.
Citera
2019-12-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ja, det är väl lämpligt att man förankrar sina utredningsambitioner hos den nyttillträdde presidenten eftersom den tidigare haft en nyckelroll i att stoppa Burisma-utredningen på direkt order av Joe Biden.

Har Trump haft utredningsambitioner och var i kontakt med Z på grund av det?
Citera
2019-12-16, 18:09
Medlem
Citat:

Jag har väldigt svårt att se någon koppling i samtalet till att Trump ska öppna en utredning. Du kanske kan hjälp mig?

Du får gärna belägga att det var på direkt order av Joe Biden som Burisma-utredningen avslutades. Kom gärna ihåg att den grad av bevis du refererar till ska vara tillämpbar i exempelvis den riksrättsprocess som pågår (typ brottstycken ur en presskonferens/videoinspelning).

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Trump är slug och spelar sina kort helt rätt. Jag är övertygad om att hans "do me a favor" var en oavsiktlig krumbukt i ordsalladen (läs transcriptet; karln svamlar hejvilt åt alla håll!) men när nu Dems slog ner på QPQ och blåste upp vad som egentligen är Bidens skandal tackar Trump och tar emot. Tiden är på Trumps sida, så lita på att Reps nu kommer att suga på karamellen så länge det går. Varje vecka tröttnar de normala väljarna mer och mer på clownspelet, och när det hela väl imploderar kommer de troende inom Dems att bli vansinniga på att deras "svaga ledare" inte levererade vad som lovats i tre år. Trump vinner på båda fronter, och om Guiliani har ett körsbär att lägga på toppen lagom till valupptakten snackar vi jordsskredsseger i klass med Reagans storhetstid, medan vänstern kommer att skrikgråta ännu högre än de redan gör. Boende i CA och NY kommer att få gå till jobbet i vadarstövlar för alla vänstertårar.

Håller helt med om att det var svammel åt alla håll. I princip det enda konkreta Trump sa var ju gällande just Biden och Burisma. Har du någon annan rimlig tolkning än att det var det enda han brydde sig om i samtalet?

I övrigt så håller jag med dig. Republikanerna spelar spelet så inåt helvete mycket bättre än demokraterna. Trist för oss som är intresserade av något annat än bara spelet.
Citera
2019-12-16, 18:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Trump är slug och spelar sina kort helt rätt. Jag är övertygad om att hans "do me a favor" var en oavsiktlig krumbukt i ordsalladen ...
Han sa "do us a favor":
I would like you to do us a favor though because our country has been through a lot and Ukraine knows a lot about it.

Källa: https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2019/09/Unclassified09.2019.pdf (sid 3)
Citera
2019-12-16, 18:18
Medlem
Citat:
Han sa "do us a favor":
I would like you to do us a favor though because our country has been through a lot and Ukraine knows a lot about it.

Källa: https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2019/09/Unclassified09.2019.pdf (sid 3)

Hur visste Trump egentligen att Ukraina vet mycket om det? Vad var det Trump menade där att de vet om?
Citera
2019-12-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Har Trump haft utredningsambitioner och var i kontakt med Z på grund av det?
Utredningsambitionerna klargjorde han i telefonsamtalet, och om det var på grund av dessa han var i kontakt med Voldomyr Zelensky är upp till var och en att bedöma utifrån begränsningen av sina egna skygglappar.

De som värnar den starkes rätt att leva rövare och berika sig i svaga länder som befinner sig i beroendeställning bör kalibrera sina moraliska kompasser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in