2019-12-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det tycker jag. Utredningsläget är starkt. Nu visades de maskade bilderna för stängda dörrar. Efteråt kom flickvännen och mamman utstörtande i gråt. Jag är glad.att jag slapp se bilderna.

Menar du bilderna på liket...?
Citera
2019-12-16, 16:37
Medlem
Är D*nna där?
Citera
2019-12-16, 17:35
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är D*nna där?
Nej ingen Donna. Det är bara BOs flickvän. Hennes advokat (målsägarbiträde) tog däremot upp Donna och pekade på att det handlar om svartsjukemotiv. Han pekade på att samtliga inblandade har varit tillsammans med henne och skulle återkomma till det senare.
Han rättade också upp att BO var 173 cm lång och inte 165 som anges i FUP.

Alla nekar enligt sina advokater uppsåt eller att ha varit delaktiga i själva dödandet. Alla skyller på varandra. Jag uppfattade Markus advokat som bäst. Men eftersom jag läst FUP tror jag att han är den som är skyldig till mest våld. Tror dock att både Markus och advokaten kan imponera på domstolen.

I morgon ska de anklagade förhöras, men jag ska tyvärr jobba. Möjligen kan jag vara med på onsdag, då det är vittnesförhör.

Bilderna som visades för lyckta dörrar, är de maskade från FUP och visar det sönderslagna, brända och ruttnade liket. Ibland är det skönt med censur.
Citera
2019-12-16, 18:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nej ingen Donna. Det är bara BOs flickvän. Hennes advokat (målsägarbiträde) tog däremot upp Donna och pekade på att det handlar om svartsjukemotiv. Han pekade på att samtliga inblandade har varit tillsammans med henne och skulle återkomma till det senare.

Alla nekar enligt sina advokater uppsåt eller att ha varit delaktiga i själva dödandet. Alla skyller på varandra. Jag uppfattade Markus advokat som bäst. Men eftersom jag läst FUP tror jag att han är den som är skyldig till mest våld. Tror dock att både Markus och advokaten kan imponera på domstolen.

I morgon ska de anklagade förhöras, men jag ska tyvärr jobba. Möjligen kan jag vara med på onsdag, då det är vittnesförhör.

Bilderna som visades för lyckta dörrar, är de maskade från FUP och visar det sönderslagna, brända och ruttnade liket. Ibland är det skönt med censur.

Tusen tack för att du delger oss om vad som händer i rättegången
Citera
2019-12-16, 19:19
Medlem
Citat:

Menar du Markku?
Citera
2019-12-16, 21:35
Medlem
Citat:
Första pausen. Åklagaren gick igenom FUP. Markus ser fräsch ut och lyssnar intresserat. Verkar helt opåverkad Mattias har tom blick och ser ångestfylld ut. Jimmy är svart kring ögonen och blundar mycket. Ett tag såg det ut som om han sov.

Takk for oppdateringer i dag. Godt å høre at åklagaren er på hugget.
Citera
2019-12-16, 22:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du Markku?
Har han bytt förnamn nu? Hänger inte med på vad som åsyftats .
Citera
2019-12-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har han bytt förnamn nu? Hänger inte med på vad som åsyftats .

Advokaten
Citera
2019-12-16, 23:57
Medlem
Citat:
Advokaten
Citerar från norrbottensmedia:

Juristerna under rättegången
Vice chefsåklagare Anna Bergström

Kammaråklagare Henrik Wallin

Målsägandebiträde: Marko Tuhkanen

38-åringens försvarare: Marcus Ström

37-åringens försvarare: Håkan Lundström

29-åringens försvarare: Lars Grönberg
Citera
2019-12-16, 23:57
Medlem
Citat:
Advokaten

Citerar mig själv Adv Marko Tuhkanen, som har en advokatbyrå i Haparanda, som försvarar en av dessa herrar, en mycket duktig advokat.

http://www.tuhkanen.se/medarbetare/marko-tuhkanen/

RÄTTELSE: Ser att han är Målsägarebiträde till familjen till JD.
Senast redigerad av Remark 2019-12-17 kl. 00:02.
Citera
2019-12-17, 00:01
Medlem
henki420s avatar
Jag uppfattade inte vad Markus advokat hette men han gjorde en bra presentation. Han menar att Markus bara slog ett enda slag precis när han kom in i köket efter att BO hade vänt sig mot honom med höjda nävar. Vidare menar han att Markus försökt avvärja misshandeln två gånger och efteråt försökt rädda BO med HLR. Hoppas att inte rätten köper det.

Mattias erkänner misshandel av normalgraden och förnekar att han tagit något strypgrepp.

Jimmy erkänner även han normal misshandel och förnekar att han skulle ha stampat på BO. Jimmys advokat vill få hela förloppet att ha skett under fem minuter och inte tio som åklagaren menar.
Citera
2019-12-17, 00:09
Medlem
I have strong feeling, a long sentence all will have.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in