2019-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ah, OK.
Men när hördes skriket?
Kan det aktuell mordnatt?

Jag skärmdumpade det 29:e november
Hon skrev (hennes egna ord och stavfel): "Hörde konstgt skrik utanför huset förförra helgen halvfyra på morgonen bor i närheten av Lyse strand scot gård tallstigen"
Citera
2019-12-16, 16:46
Medlem
Citat:
Men MGM och Wilma kan ha åkt förbi där med bil och grälat ...
Tallstigen ligger nära vägen.
Det är ingen väg man åker förbi utan är en ordentlig omväg från stora vägen
Citera
2019-12-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det finns dock en scoutgård Lysestrand som troligen menades?
Ja, men det ligger en bit från stora vägen så jag tycker det verkar långsökt.
Citera
2019-12-16, 16:48
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hon skrev (hennes egna ord och stavfel): "Hörde konstgt skrik utanför huset förförra helgen halvfyra på morgonen bor i närheten av Lyse strand scot gård tallstigen"

Skicka skärmdumpen hit. Ta bort namn och annat.

Varför gjorde Du en skärmdump precis vid det tillfället?

Skicka till polisen!
Citera
2019-12-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det finns dock en scoutgård Lysestrand som troligen menades?

Japp. Scot betyder nog Scout.
Och alldeles intill scoutlägret vid Lyse strand ligger Tallstigen ganska nära vägen!
Vad säger att Wilma inte var där, med eller utan T?
Hennes pappa och styvmamma bor ju dessutom i Lysekil.
Citera
2019-12-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Skicka skärmdumpen hit. Ta bort namn och annat.

Varför gjorde Du en skärmdump precis vid det tillfället?

Skicka till polisen!

Jag tog en skärmdump eftersom det var så många tips hit och dit som florerade. Och för att hålla koll på om E skulle ge något gensvar på just detya, så tog jag en skärmdump (ville inte glömma vart jag såg det).

Hur skickar jag den?
Citera
2019-12-16, 16:54
Medlem
Citat:
Hej

Väntat ett tag på att få bli godkänd som medlem. Detta blir mitt första inlägg, så om det blir knasigt så ha tålamod med mig🙃.

Jag har följt tråden från allra första början och läst i princip alla inlägg dag efter dag.

Jag är inte från trakterna och har därför heller ingen egentlig uppfattning om staden och dess omnejd.

Jag har även följt forum på facebook och reagerade tidigt på ett inlägg i forumet som då hette "hitta Wilma" eller dyl. Nu är det en minnessida för W. "Vila i frid Wilma Andersson 17 år Uddevalla"

I vilket fall så var det en kvinna som skrev till Wilmas styvmamma. Hon frågade om hon var skriven hon henne. Jag kommer nu citera exakta ord med stavfel och allt:

ES: ja hos mig ät hon skriven❤
AF: Emm*eli S*eland*er hörde konstgt skrik utanför huset förrförra helgen halvfyra på morgonen bor i närheten av Lyse strand närheten av scot gård tallstigen.

Detta skulle i så fall ha varit i dagarna då W försvann. Styvmamman svarade inte vidare på kommentaren.

Jag hittar inte längre detta inlägg i forumet, men jag tog en skärmdump på det medan det fortfarande låg ute.
Om hon är troll eller inte vet jag inte. Konstiga skrik kan även vara rådjur (de kan låta otroligt kusliga och påminner om kvinnoskrik)..

Nåväl.. detta var mitt första inlägg.
Om det var av värde för någon vet jag inte🙂

Och detta tyckte du var av så lite värde att du har hållt det inne under hela tiden Fikk och Missing People var ute och letade?

Du kanske skull ha kläckt det lite tidigare kan man ju tycka!
Citera
Medlem
Citat:

Hon, skriver ju här själv " ...bor i närheten av Lyse strand...." du sa sen att du inte tror att hon bor där utan var på besök. Hur eller varför tolkar du det så? (Nyfiken bara.)
Citera
Medlem
MauricePs avatar
Dom flesta spåren efter händelsen är redan bort städade, frågan är bara hur ordentlig man varit?
Även annat kan finnas kvar eftersom det kan ha spritt sig en längre sträcka, ca 50m kanske.
Jag vet att den ena personen som är inblandad har redan varit och sökt från platsen det skett och en bit bort.
Frågan är om där finns nåt kvar nu?
Citera
2019-12-16, 16:56
Medlem
Citat:
Japp. Scot betyder nog Scout.
Och alldeles intill scoutlägret vid Lyse strand ligger Tallstigen ganska nära vägen!
Vad säger att Wilma inte var där, med eller utan T?
Hennes pappa och styvmamma bor ju dessutom i Lysekil.
Om hon hörde skrik på helgen men wilma försvann på torsdagen 5 mil därifrån är det väldigt långsökt.
Att de dessutom skulle ta den vägen runt lyse strand är en ordentlig omväg.
Jag har åkt där flera ggr
Väg 162 är huvudleden, kartan visar från e,s till lyse strand
https://www.google.com/maps/dir/KL%C3%84TTENE+102,+453+92+Lysekil/Lysestrand,+260,+453+91+Lysekil/@58.3368575,11.5168292,13z/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m2!1m1!1s0x4645a40e60c03e75 :0xba38991e0a2aaf0d!1m2!1m1!1s0x4645a6f2073bbfc7:0 xb9a69e4a80ce6ab6!3e0!5i2
Citera
2019-12-16, 17:00
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Jag tog en skärmdump eftersom det var så många tips hit och dit som florerade. Och för att hålla koll på om E skulle ge något gensvar på just detya, så tog jag en skärmdump (ville inte glömma vart jag såg det).

Hur skickar jag den?

Skicka den hit https://imgur.com/
Klicka på: New Post uppe till vänster, grön knapp.
Sätt ett namn på den.
Citera
2019-12-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Och detta tyckte du var av så lite värde att du har hållt det inne under hela tiden Fikk och Missing People var ute och letade?

Du kanske skull ha kläckt det lite tidigare kan man ju tycka!
Eh.. eller så kanske hon som hörde det hela skulle ha anmält det? Eller styvmamman eftersom det var dom två som konverserade?
Vilket jag tog för givet att dom hade gjort.
Så hata inte på MIG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in