2019-12-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hej

Väntat ett tag på att få bli godkänd som medlem. Detta blir mitt första inlägg, så om det blir knasigt så ha tålamod med mig🙃.

Jag har följt tråden från allra första början och läst i princip alla inlägg dag efter dag.

Jag är inte från trakterna och har därför heller ingen egentlig uppfattning om staden och dess omnejd.

Jag har även följt forum på facebook och reagerade tidigt på ett inlägg i forumet som då hette "hitta Wilma" eller dyl. Nu är det en minnessida för W. "Vila i frid Wilma Andersson 17 år Uddevalla"

I vilket fall så var det en kvinna som skrev till Wilmas styvmamma. Hon frågade om hon var skriven hon henne. Jag kommer nu citera exakta ord med stavfel och allt:

ES: ja hos mig ät hon skriven❤
AF: Emm*eli S*eland*er hörde konstgt skrik utanför huset förrförra helgen halvfyra på morgonen bor i närheten av Lyse strand närheten av scot gård tallstigen.

Detta skulle i så fall ha varit i dagarna då W försvann. Styvmamman svarade inte vidare på kommentaren.

Jag hittar inte längre detta inlägg i forumet, men jag tog en skärmdump på det medan det fortfarande låg ute.
Om hon är troll eller inte vet jag inte. Konstiga skrik kan även vara rådjur (de kan låta otroligt kusliga och påminner om kvinnoskrik)..

Nåväl.. detta var mitt första inlägg.
Om det var av värde för någon vet jag inte🙂
Tallstigen?? Hon bor en bra bit från lyse strand och wilma var inte ens där då
Citera
2019-12-16, 15:50
Medlem
Citat:
Hej

Väntat ett tag på att få bli godkänd som medlem. Detta blir mitt första inlägg, så om det blir knasigt så ha tålamod med mig🙃.

Jag har följt tråden från allra första början och läst i princip alla inlägg dag efter dag.

Jag är inte från trakterna och har därför heller ingen egentlig uppfattning om staden och dess omnejd.

Jag har även följt forum på facebook och reagerade tidigt på ett inlägg i forumet som då hette "hitta Wilma" eller dyl. Nu är det en minnessida för W. "Vila i frid Wilma Andersson 17 år Uddevalla"

I vilket fall så var det en kvinna som skrev till Wilmas styvmamma. Hon frågade om hon var skriven hon henne. Jag kommer nu citera exakta ord med stavfel och allt:

ES: ja hos mig ät hon skriven❤
AF: Emm*eli S*eland*er hörde konstgt skrik utanför huset förrförra helgen halvfyra på morgonen bor i närheten av Lyse strand närheten av scot gård tallstigen.

Detta skulle i så fall ha varit i dagarna då W försvann. Styvmamman svarade inte vidare på kommentaren.

Jag hittar inte längre detta inlägg i forumet, men jag tog en skärmdump på det medan det fortfarande låg ute.
Om hon är troll eller inte vet jag inte. Konstiga skrik kan även vara rådjur (de kan låta otroligt kusliga och påminner om kvinnoskrik)..

Nåväl.. detta var mitt första inlägg.
Om det var av värde för någon vet jag inte🙂
Skriv gärna namnet på den som hörde skrik, lätt att kolla upp isf men det är väldigt långsökt att w skulle vara där i skogen så om skriket verkligen hände är det troligast ett rådjur.
Citera
2019-12-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
menar du att styvmamma är kanske GM ?

Det Uncommon name skriver är ju att någon frågat ES, alltså Wilmas styvmamma, om Wilam är skriven hos henne. ES svarar ja.
Personen berättar att det hörts konstigt skrik på tidiga morgonen där hon själv bor.

Detta meddelar hon ES. Det är att betrakta som en rapport av något som kan angå Wilmas
försvinnande.
Finns inget i meddelandet som har att göra med att någon som helst misstanke riktats mot ES!

Personen ville ju bara hjälpa till med att säga vad hon hört (skrik).
Personen kunde lika gärna ringt polisen.

Styvmamman är absolut inte inblandad i detta hemska.
Hon värnade om Wilma på alla sätt hon kunde. Har också läst hennes Facebook.
Citera
2019-12-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Tallstigen?? Hon bor en bra bit från lyse strand och wilma var inte ens där då

Jag vet som sagt inte nånting om geografin i Uddevalla med omnejd. Jag bara citerarade vad kvinnan skrev på facebook till Wilmas styvmamma: Att hon hade hört skrik på natten vid nån scoutgård vid Lyse strand den helgen då W anmäldes som försvunnen.

Därför undrade jag om den platsen på nåt vis varit av intresse för sök?
Citera
2019-12-16, 15:55
Medlem
Citat:
Jag vet som sagt inte nånting om geografin i Uddevalla med omnejd. Jag bara citerarade vad kvinnan skrev på facebook till Wilmas styvmamma: Att hon hade hört skrik på natten vid nån scoutgård vid Lyse strand den helgen då W anmäldes som försvunnen.

Det är 5 mil ca från Uddevalla ute i skogen, iaf lyse strand men det andra känner jag inte igen så har personen uppgett det stället verkar det mest va troll.
Citera
2019-12-16, 15:55
Medlem
Citat:

Men skriv gärna förnamnet bara
Citera
2019-12-16, 15:58
Medlem
Citat:
Men skriv gärna förnamnet bara
Vems? Hon som skrev? Anita
Citera
2019-12-16, 16:00
Medlem
Citat:
Det är 5 mil ca från Uddevalla ute i skogen, iaf lyse strand men det andra känner jag inte igen så har personen uppgett det stället verkar det mest va troll.

Ok. Ja, jag har varken teorier eller vet nåt.
Jag såg det i forumet bara.
Citera
2019-12-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det Uncommon name skriver är ju att någon frågat ES, alltså Wilmas styvmamma, om Wilam är skriven hos henne. ES svarar ja.
Personen berättar att det hörts konstigt skrik på tidiga morgonen där hon själv bor.

Detta meddelar hon ES. Det är att betrakta som en rapport av något som kan angå Wilmas
försvinnande.
Finns inget i meddelandet som har att göra med att någon som helst misstanke riktats mot ES!

Personen ville ju bara hjälpa till med att säga vad hon hört (skrik).
Personen kunde lika gärna ringt polisen.

Styvmamman är absolut inte inblandad i detta hemska.
Hon värnade om Wilma på alla sätt hon kunde. Har också läst hennes Facebook.
Lyse strand ligger 5 mil ca från Uddevalla så att hon skulle hamnat där är för mig otroligt.
En bra bit från styvmamman med så OM hon hade varit hos dem den natten vore det nästan uteslutet att hon skulle vara vid lyse strand området.
Så det är troligast ett blindspår
Citera
2019-12-16, 16:07
Medlem
Citat:
Vems? Hon som skrev? Anita
Finns ingen där med det namnet så det är troligast ett ”troll”
Lyse strand finns men ingen Tallstigen eller scot gård så det är nog därför E.S inte svarade vidare
Citera
2019-12-16, 16:11
Medlem
Citat:
Finns ingen där med det namnet så det är troligast ett ”troll”
Lyse strand finns men ingen Tallstigen eller scot gård så det är nog därför E.S inte svarade vidare

http://lysestrand.scout.se

??
Citera
2019-12-16, 16:13
Medlem
Citat:
http://lysestrand.scout.se

??
Såg att det var felstavat men ingen anita finns där och ingen Tallstigen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera