2019-12-16, 10:12
Medlem
arbetets avatar
Och här har ni hela rapporten:

IMPEACHMENT OF DONALD J. TRUMP
PRESIDENT OF THE UNITED STATES

REPORT
OF THE

COMMITTEE ON THE JUDICIARY
HOUSE OF REPRESENTATIVES

Jerrold Nadler, Chairman

TO ACCOMPANY
H. RES. 755

https://docs.house.gov/billsthisweek/20191216/CRPT-116hrpt346.pdf

Och som NBC skriver:

House Judiciary Committee publishes full impeachment report
In making its case that President Donald Trump abused his power and obstructed Congress, the committee concludes, "President Trump has realized the Framers' worst nightmare."

https://www.nbcnews.com/politics/trump-impeachment-inquiry/house-judiciary-committee-publishes-full-impeachment-report-n1102531

Senast redigerad av arbetet 2019-12-16 kl. 10:18.
Citera
2019-12-16, 10:48
Medlem
Ännu en jude, demokraten Jerrold Nadler, uppmanar Trump att avgå (Expressen idag).
Det kryllar av välbeställda och mäktiga judar i USA som har ett gemensamt: Trump måste avsättas eller uppmanas avgå!
Har lagt ned en del tid på att följa Trumps kritiker i utländska och svenska media och slagit på wiki om dessa personer.
Påfallande många av dessa benhårda kritikers (eller hatares) föräldrar är judiska flyktingar från Belarus, Ukraina och västra Ryssland.

Det är heller ingen hejd på judarnas invektiv mot Trump, de tangerar sånt man säger om dårhushjon och de är då inte bättre än Trump i ordval och förståndskapacitet när de anklagar honom för att ha ett barns intellekt.

Dessa judar finns i bank- och finanssektorn, bland höga politiker federalt som delstatligt, de är inflytelserika jurister och akademiker i universiteten och författare samt naturligtvis journalister.
Samtliga har det mycket bra i sitt nya hemland och de ligger på ekonomiska och sociala nivåer som den vanliga amerikanen bara kan drömma om.

Den vanliga amerikanen har heller inte möjlighet till att utöva direkt eller indirekt makt som dessa judar när de inte kan inte få sina röster hörda i den offentliga debatten i etablerade media eftersom de inte släpps in i dessa, med få undantag, när de önskar bemöta judarnas hat mot Trump.

Vad är det judarna fruktar med Trump?
Eftersom riksrättsåtalet inte får fällande dom i Senaten kanske det finns anledning för Trump i andra presidentrundan att betänka ett och annat, men eftersom USA är en demokrati kan judarna känna sig lugna.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-12-16 kl. 11:11.
Citera
2019-12-16, 11:15
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
men eftersom USA är en demokrati kan judarna känna sig lugna.
USA är en konstitutionell republik.
Citera
2019-12-16, 11:21
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
klyban, förstår du vad som har hänt i "diskussionen" som du deltar i? Detta har hänt:
  • -Du har upprepat ditt påstående många gånger, gång på gång på gång.
  • -Han som du riktar ditt påstående till denna gång har redan sagt emot dig, som du ser säger han till dig att du redan har fått förklaringar.
  • -Du har inte reagerat förut och du reagerar inte nu heller.
  • -Du har inte kunnat ge några argument för att ditt påstående är relevant eller berättat vad det handlar om. Vi kan gissa, men ingen vet säkert vad du tror att du pratar om.
  • -Inga Democrats tror på det du tror. Den ende som delar din åsikt är zergrush, som är vansinnig.

Som du ser talar jag sanning för dig. Förstår du det som jag berättar för dig?
Förstår du uttrycken "som vatten på en gås" och "som en papegoja"? Du upprepar ord som eventuellt har en mening för dig själv, men inte för någon annan människa.
Du har kanske fattat nu att ditt påstående är fel. Du har missförstått. Trump har inte erkänt någonting.

Ne-ej,
Det tas tamigfan inte emot den här gången heller, utan du ignoreras.

Jag går in här och läser i stort sett varje dag, och det är verkligen som du säger
Klyban och Zergrush maler på med samma konspirationsteorier ta mig fanken oavsett vad som händer eller inte.

Jag kan inte påminna mig sett något liknande på FB förut.
Citera
2019-12-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Conviction in the Senate requires a two-thirds supermajority vote of those present.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Impeachment_in_the_United_States
The Constitution of the United States requires supermajorities in order for certain significant actions to occur.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Supermajority
Finns väldigt mycket information för att vara någonting som inte existerar.
lol, på svenska heter det kvalificerad majoritet. Har du svårt för språk?
Citera
2019-12-16, 11:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Bill Clinton blev inte ställd inför riksrätt på grund av sin affär med Lewinsky. Han blev ställd inför riksrätt på därför att han a) gav mened till en federal åtalsjury, bla. genom att ljuga om detaljerna kring sin relation med lewinsky, vittna falskt i en deposition och för otillbörlig vittnespåverkan och b) på grund av påtryckningar mot lewinsky att vittna falskt, dölja gåvor till lewinsky, försök att ge lewinsky ett glass- och balongjobb i utbyte mot att vittna falskt, tvinga sin advokat att misskreditera lewinsky, försök att manipulera Bettie Curries vittnesmål och för att ha manipulerat en federal åtalsjury. Det var inte att han låg med Lewinsky som fick honom inför riksrätt, det var för att han bröt mot i princip alla processregler som finns. Klara och grava brott, för vilket det också fanns otvetydig bevisföring mot.

Resten av ditt dravel går knappt att läsa. Gör om gör rätt.

Rent objektivt sett så är det ett politiskt verktyg, ja. Men det här är ett område av den amerikanska konstitutionen som är ganska otydlig. Vissa krav ställs i konstitutionen, andra verkar ha tagits för givna. Det är självklart att kongressen rent objektivt kan föra riksrätt mot presidenten efter eget huvud, men frågan är snarare om det är vad "verktyget" faktiskt är till för. Och här finns det ganska mycket tveksamheter, nämligen delvis att konstitutionen kräver klar och otvetydlig bevisföring för "Treason, Bribery, or other high Crimes and Misdemeanors".

Att kongressen sedan rent faktiskt självt kan bestämma vad som är klara bevis och vad som är high crimes and misdemeanors" blir något av en sidofråga (oaktat prövningen i senaten). Ser man till hur konstitutionen är konstruerad är det dock tydligt att presidentens makt grundar sig i att kunna gå emot kongressen, och det är så POTUS-instutitionen fungerar.

Mitt argument är att det krävs stark bevisföring för att bli dömd för ett brott, ditt blir mer att en domare rent faktiskt kan döma en person utan bevis - det vill säga två olika frågor. Mitt motargument blir att det hade varit ett rättegångsfel, och för att fortsätta metaforen blir ditt svar att om ingen undersöker huruvida ett rättegångsfel begåtts (eller har makten att åtgärda felet) så blir personen dömd likaväl. Det vill säga, en meta- eller rättsvetenskaplig diskussion mot en rent juridisk/historisk/procesuell diskussion.

Notera att jag inte antyder att något sätt är rätt eller fel, men det kan ju vara bra att hålla isär diskussionerna.
Som jag sa, nått privat.
Här har vi en person som vill fuska till sig ett val, genom ett brott.
Kan inte vara enklare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Nu var det ju inte dej jag svarade (eller är det så..??) Bemöda dej om att läsa inlägget jag svarade på..
Och fattar du inte..(nä det gör inte en vänsterglobalist..) Man KAN INTE hitta på!! Att antyda att man har uppgifter från en s.k "visselblåsare" i en sådan här händelse är rätt magstarkt!
Det MINSTA man kan begära är väl att Dems (som hittat på denna pajaslek) tillkännager denna person, så det finns NÅGON substans i alla lögnaktiga påhitt???
Man berättar detta i impeachment, vad är det i detta som du inte förstår?

Och visselblåsaren är bara angivaren, inte vittnet.
Hur kan det vara så hopplöst svårt och förstå, man kan tro en del är rätt korkade till och med.
För alla fakta återfinnes i Whisleblower protection act, och låtsas om den inte finns så är man korkad.
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Anklagelserna mot Trump är rena tramset. Det har till och med seriösa vänsterjournalister konstaterat.
Då ser vi detta senare, men vänta lite nu.
Är inte detta bra?

Har man erkänt brottet, så bidrar man med tramset själv.
Och detta av det UPPENBARA faktumet att POTUS via talesmän erkänt quid pro quo.
Sånt är omöjligt glömma när någon är rädd att bli "åtalad".(vilket en impeachment är, fast för president)

Dock ser du inte glad ut över tramset set ut att hamna i senaten, och den rädslan i denna lilla text är talande.
Det betyder att du är medveten om att brotten är klara, många uppvisar denna rädsla för det ska hamna i senaten och impeachment nu.

Innan hade sade man måste rösta snabbt, för man vill ha det rätt gjort.
sen skulle man vänta för samma anledning.
Det är lite så med denna grupp fascister som är rätt dåliga på ljuga, det blir bara konstigt när man säger en sak i månader och sen ädnrar såg säger den omvända.
Lätt identifierat den saken är 100% klar.
Citat:
Fel.

Det enda som krävs är 2/3 (supermajoritet) av rösterna för att fälla en folkvald individ i en riksrätt. Något brott behöver inte ha begåtts; det räcker med att den anklagande parten påstår att ett brott har begåtts. Det är med andra ord ett rent politiskt verktyg.
Haha, som vanligt vet man inte vad man pratar om ens.
Det heter kvalificerad majoritet. och som impeachment måste ha för röstas igenom.
Citat:
Conviction in the Senate requires a two-thirds supermajority vote of those present.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Impeachment_in_the_United_States
The Constitution of the United States requires supermajorities in order for certain significant actions to occur.

Finns väldigt mycket information för att vara någonting som inte existerar.
Du gjorde ett misstag, och det var översätta det till supermajoritet.
Det korrekta svenska orden är kvalificerad majoritet och för nämnda.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvalificerad_majoritet
Du kan alltid kolla efter själv, och vet du hur jag hitta wiki sidan?
Jo, jag tryckte på den wiki du gav oss, så i dubbla lager har du berättat att du har fel om att det heter inte supermajoritet utan kvalificerad majoritet var det även där.
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ja, ännu en gång något riktigt spännande som dyker upp, men när fan kommer den stora upplösningen? Karusellen fortsätter ju bara, månad ut och månad in. Hur mycket spänning ska vi behöva innan något verkligen händer? När fan ska en domare slå klubban i bordet och säga GUILTY?

Vore ju kul om allting bara exploderar i ansiktet på demokraterna lagom till valåret.
Det allra mest intressanta är att ingen Biden utredning har startat än, vilket är mycket talande.
Och även om man gör, ändrar det inget om det man pratar om i impeachemnt, inte ett jota faktiskt.

Och svaren kommer i impeachemnt om den når senaten, och Biden måste man först starta en utredning om för nått ska ske där.
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ne-ej,
Det tas tamigfan inte emot den här gången heller, utan du ignoreras.

Jag går in här och läser i stort sett varje dag, och det är verkligen som du säger
Klyban och Zergrush maler på med samma konspirationsteorier ta mig fanken oavsett vad som händer eller inte.

Jag kan inte påminna mig sett något liknande på FB förut.
Fakta är beständigt, det är väl det som är problemet att man inte kan prata om annat och irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
lol, på svenska heter det kvalificerad majoritet. Har du svårt för språk?
Det roliga är att wikilänken länkar han ger, är till Svenska kvalificerad majoritet wiki´n
Citera
2019-12-16, 12:17
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det roliga är att wikilänken länkar han ger, är till Svenska kvalificerad majoritet wiki´n
Citat:

Och man skall inte kasta sten i glashus:
Citat:
Man berättar detta i impeachment, vad är det i detta som du inte förstår?
...
Sånt är omöjligt glömma när någon är rädd att bli "åtalad".(vilket en impeachment är, fast för president)
...
Det betyder att du är medveten om att brotten är klara, många uppvisar denna rädsla för det ska hamna i senaten och impeachment nu.
...
Det heter kvalificerad majoritet. och som impeachment måste ha för röstas igenom.
...
Och även om man gör, ändrar det inget om det man pratar om i impeachemnt, inte ett jota faktiskt.
...
Och svaren kommer i impeachemnt om den når senaten, och Biden måste man först starta en utredning om för nått ska ske där.
impeachment Subst.
Sv. Riksrätt.
Citera
2019-12-16, 12:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu börjar till och med demokrater i representanthuset att byta parti till republikanerna, för att slippa solkas ner av den här farsen.

Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.
Impeachment Backfire: House Democrat To Become a Republican
https://townhall.com/tipsheet/bronsonstocking/2019/12/14/dem-rep-switching-sides-over-impeachment-will-become-a-republican-n2558012
Citera
2019-12-16, 12:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu börjar till och med demokrater i representanthuset att byta parti till republikanerna, för att slippa solkas ner av den här farsen.

Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.
Impeachment Backfire: House Democrat To Become a Republican
https://townhall.com/tipsheet/bronsonstocking/2019/12/14/dem-rep-switching-sides-over-impeachment-will-become-a-republican-n2558012
Kommer inte ha någon som helst påverkan på nått i impeachment, för det är enda som är sak i tråden.
(Och råttor har vi en tråd för, den listan är låååååång och växer hela tiden)
Citera
2019-12-16, 12:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kommer inte ha någon som helst påverkan på nått i impeachment, för det är enda som är sak i tråden.
(Och råttor har vi en tråd för, den listan är låååååång och växer hela tiden)
Självklart är det relevant, för om ett antal demokrater i representanthuset inte röstar för att gå vidare med impeachment så är det slut på clown-festen.

Detta är inte den enda demokraten som inte kommer att rösta för impeachment.
Citera
2019-12-16, 12:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Självklart är det relevant, för om ett antal demokrater i representanthuset inte röstar för att gå vidare med impeachment så är det slut på clown-festen.

Detta är inte den enda demokraten som inte kommer att rösta för impeachment.
Nej det fortsätter tills Dem säger det inte ska.
Och helt betydelselöst för denna impeachment process.

Och nått säger mig om man gräver djupare så hittar man den riktiga orsaken.
Men även den är irrelevant för impeachment, då inte ens 10 som byter har någon betydelse.
Citera
2019-12-16, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej det fortsätter tills Dem säger det inte ska.
Och helt betydelselöst för denna impeachment process.

Och nått säger mig om man gräver djupare så hittar man den riktiga orsaken.
Men även den är irrelevant för impeachment, då inte ens 10 som byter har någon betydelse.
Ju längre denna impopulära process pågår, desto fler demokrater som inte kommer att rösta för impeachment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in