2019-12-15, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Precis, det är därför valet - Ny - finns.

Se annat svar.

Den som är MSR (reserverad) då, ska även den tas bort?
Citera
2019-12-15, 21:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Den som är MSR (reserverad) då, ska även den tas bort?

Allt! Du får en ny.
Citera
2019-12-15, 21:26
Bannlyst
Citat:
Allt! Du får en ny.

Jag tryckte på "Ny" på enhet 0 där OSet låg nu och det dök upp 4 partitioner, ska jag ta bort alla dessa? Någon heter "Återställning" osv..

Ska jag trycka på "Ny" på SDATA1 (enhet 1) också? Alltså det andra oallokerade där OSet inte låg.
Citera
2019-12-15, 21:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag tryckte på "Ny" på enhet 0 där OSet låg nu och det dök upp 4 partitioner, ska jag ta bort alla dessa? Någon heter "Återställning" osv..

Ska jag trycka på "Ny" på SDATA1 (enhet 1) också? Alltså det andra oallokerade där OSet inte låg.

Om vi utgår ifrån bilden du postade förut: då ska du - Ta bort - allt. När det är gjort så markerar du det kvarvarande oalokerade utrymmet, sedan klickar du på - Ny - då kommer Windows göra sin "set up" med några partitioner före Os d.o, bl.a den där reserverade. Klart. Gå vidare
Citera
2019-12-15, 21:37
Bannlyst
Citat:
Om vi utgår ifrån bilden du postade förut: då ska du - Ta bort - allt. När det är gjort så markerar du det kvarvarande oalokerade utrymmet, sedan klickar du på - Ny - då kommer Windows göra sin "set up" med några partitioner före Os d.o, bl.a den där reserverade. Klart. Gå vidare

Jag tryckte på "Ny" på enheten där OS:et låg efter att jag hade tagit bort allt, och då dök det upp några nya partitioner, men dessa ska ligga kvar alltså? Jag har dock ett stort oallokerat utrymme kvar som är SDATA1 (enhet 1). Ska jag trycka på Ny även på denna eller skulle jag bara göra det med enhet 0 där OS:et låg?
Citera
2019-12-15, 21:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag tryckte på "Ny" på enheten där OS:et låg efter att jag hade tagit bort allt, och då dök det upp några nya partitioner, men dessa ska ligga kvar alltså? Jag har dock ett stort oallokerat utrymme kvar som är SDATA1 (enhet 1). Ska jag trycka på Ny även på denna eller skulle jag bara göra det med enhet 0 där OS:et låg?

Som sagt - ALLT, ska bort innan du trycker på - Ny.

Går det inte att få bort SDATA1? Det är väl för övrigt där "OFFICE" låg?!
Citera
2019-12-15, 21:48
Bannlyst
Citat:
Som sagt - ALLT, ska bort innan du trycker på - Ny.

Går det inte att få bort SDATA1? Det är väl för övrigt där "OFFICE" låg?!

Men efter att jag tryckt på ny så dök det upp nya partitioner, men ska dessa vara kvar eller?

Jo jag tog bort SDATA1, detta är bara en tom hårddisk, den blev till "oallokerat utrymme". Så undrar om man ska trycka på ny på denna med? Eller enbart på min primära hårddisk där OSet låg? Tryckte på ny på den där OSet låg och den heter nu "Enhet 0 partition 4" och det finns tre andra partitioner efter att jag tryckte på Ny som sagt. Sorry lite svårt förklara
Citera
2019-12-15, 21:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Men efter att jag tryckt på ny så dök det upp nya partitioner, men ska dessa vara kvar eller?

Jo jag tog bort SDATA1, detta är bara en tom hårddisk, den blev till "oallokerat utrymme". Så undrar om man ska trycka på ny på denna med? Eller enbart på min primära hårddisk där OSet låg? Sorry lite svårt förklara

De nya ska vara kvar, de är den där "set upen" jag skrev om tidigare.

Så SDATA1 är en bortkopplad extern disk?
Citera
2019-12-15, 21:53
Bannlyst
"Enhet 1 oallokerat utrymme", den som är SDATA1 kan man inte tabort, bara trycka "Ny" eller "Nästa" på.

Den primära enhet 0 där OS låg kan man trycka Ta bort eller Nästa på.
Citera
2019-12-15, 21:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
"Enhet 1 oallokerat utrymme", den som är SDATA1 kan man inte tabort, bara trycka "Ny" eller "Nästa" på.

Den primära enhet 0 där OS låg kan man trycka Ta bort eller Nästa på.

Svara på frågan; är SDATA1 en bortkopplad extern disk?
Citera
2019-12-15, 21:55
Bannlyst
Citat:
De nya ska vara kvar, de är den där "set upen" jag skrev om tidigare.

Så SDATA1 är en bortkopplad extern disk?

Nej SDATA1 är inte extern, allt personligt jag ville ha kvar har jag på en extern som ej är kopplad till datorn nu. Så det enda externt jag har isatt nu är USBn med W10.
Citera
2019-12-15, 21:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nej SDATA1 är inte extern, allt personligt jag ville ha kvar har jag på en extern som ej är kopplad till datorn nu. Så det enda externt jag har isatt nu är USBn med W10.

Allt borde bli ett enda sammansmält utrymme efter borttagande, men men, det går att fixa i efterhand.

Posta en blid på hur det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in