2019-12-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej.

Här är en annan: Om du närvarar vid en nationalistisk demonstration (antagligen som motdemonstrant) så får du skylla dig själv om du blir misshandlad. Detta är verkligen inte en dålig liknelse.
Generellt sett inte, men beror på situationen och på hur du beter dig. Om du skriker glåpord eller står med en skylt av anledning att provocera, så ja, då får du skylla dig själv.
Citera
2019-12-15, 21:12
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag tycker absolut att reportagen kan ha ett berättigande,

Citat:
men att de i så fall borde utföras av någon utbildad riktig journalist med grundläggande retorikkunskaper.
Tja, det hade säkert varit jättebra, men journalist är inte ett legitimationsyrke som t.ex. läkare eller sjuksköterska. Drömma kan man göra i det oändliga, men Lamotte är än så länge det enda vi har, som sagt var.
Citat:
Det borde väl inte vara en nyhet för någon att invandrare generellt sett blir provocerade bara av att se Lamotte?
Nej, det är ingen nyhet. Men det är rätt åt dem att de provoceras.
Citera
2019-12-15, 21:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Om du har kollat igenom hans videos och inte förstår att hans retorik gör folk upprörda så kommer nog inte jag kunna förklara det för dig heller. I så fall gör du nog bäst i att bara tänka på att andra människor kan tolka innehållet annorlunda än vad du gör.

Så om jag blir upprörd över din "retorik" så har jag rätt att råna och misshandla dig; och slåss mot polisen? Du är en hycklare Peter för du vill endast tysta meningsmotståndare medans de grupper du vill skydda skall få fortsätt att använda vilken retorik som helst; som att hota med våldtäkt i varje mening som dina skyddslingar gör i reportaget. Du tror inte deras retorik gör folk upprörda?
Citera
2019-12-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Nej jag förstår inte att neutral journalistik kan göra sunda människor upprörda, att kommunister som du blir upprörda kan jag kanske förstå eftersom ni blir kränkta av precis allt.

Bara kommunister kan anse det fel att Lamotte tjänar pengar på det han gör. De förstår inte att Lamotte gör det som borde gjorts för 20 år sen.
Kallade du precis det Lamotte gör för neutral journalistik? Satte kaffet i halsen nu.
Citera
2019-12-15, 21:15
Bannlyst
Citat:
Kallade du precis det Lamotte gör för neutral journalistik? Satte kaffet i halsen nu.
Ja det är precis vad det är. Inte vänstervinklad kommunistpropaganda som SVT.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2019-12-15 kl. 21:18.
Citera
2019-12-15, 21:16
Avslutad
Citat:
Vad kallar du det då? Objektiv journalistik?
Citera
2019-12-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så om jag blir upprörd över din "retorik" så har jag rätt att råna och misshandla dig; och slåss mot polisen? Du är en hycklare Peter för du vill endast tysta meningsmotståndare medans de grupper du vill skydda skall få fortsätt att använda vilken retorik som helst; som att hota med våldtäkt i varje mening som dina skyddslingar gör i reportaget. Du tror inte deras retorik gör folk upprörda?
Nej, det har du inte rätt till. Men om du själv hade målat blackface och gått runt i ett amerikanskt ghetto, hade du då blivit upprörd om någon hade slagit ner dig?
Citera
2019-12-15, 21:18
Medlem
Xexys avatar
Citat:
Jag tycker absolut att reportagen kan ha ett berättigande, men att de i så fall borde utföras av någon utbildad riktig journalist med grundläggande retorikkunskaper.

Det borde väl inte vara en nyhet för någon att invandrare generellt sett blir provocerade bara av att se Lamotte?

Hahaha, du försöker verkligen, det ska du ha en eloge för.

Men vet du Peter Pung: Jag tycker vi behöver ha en person med en "riktig" universitetsutbildning på statsministerposten. Jag tycker det är ett skämt, att landet drivs av en svetsare.

Ha det gott Peter Pung.
Citera
2019-12-15, 21:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Nu har Lamotte gjort ett inlägg på sin Facebook. Han verkar ha klarat sig bra
Citera
2019-12-15, 21:24
Bannlyst
Citat:
Nej, det har du inte rätt till. Men om du själv hade målat blackface och gått runt i ett amerikanskt ghetto, hade du då blivit upprörd om någon hade slagit ner dig?
Fattar du inte att vänsterns demonisering av allt kritiskt tänkande och objektiv journalistik leder till detta? Ni kommunister brunsmetar ju ALLT. Detta leder till att invandrarhuliganer löper fritt fram att skrika "Jag ska knulla din mamma jävla rasist" helt utan repressalier. Det hela uppmuntras av vänsterns demonisering och brunsmetning av all kritik.
Citera
2019-12-15, 21:25
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Fattar du inte att vänsterns demonisering av allt kritiskt tänkande och objektiv journalistik leder till detta? Ni kommunister brunsmetar ju ALLT. Detta leder till att invandrarhuliganer löper fritt fram att skrika "Jag ska knulla din mamma jävla rasist" helt utan repressalier. Det hela uppmuntras av vänsterns demonisering och brunsmetning av all kritik.
Javisst, men man ska inte lyssna på vänstern, helt enkelt eftersom den till övervägande del utgörs av dårar.
Citera
2019-12-15, 21:27
Medlem
Peter Pung verkar skulle kunna vara utbildad av 'retorikexperten' Elaine Eksvärd. Dvs. en person som inte vet vad retorik är i någon form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in