Citat:
Ursprungligen postat av
sugerbra
Plakatet vet jag inte vem som gjorde men det är nog många av hennes vänner som var där och då.
Släktingar har jag personligen sett tända ljus och sett bilder med fina texter från både vänner och släkt.
Jag personligen tycker inte det är konstigt att de inte vill ha uppmärksamheten på sig, det finns säkert medskyldiga ute i det fria och som inte vill att sanningen ska fram.
Jag ser bara plakatet från min position alltså just nu framför en skärm i soffan. Det är sällan jag sett att organisationer som MP, Fikk och allmäna facebook grupper anordnar minnesplatserna utan det är vänner och familj.
Jag googlade för sakens skull och förslagen som kom upp var många, Ndella, Karolin Hakim, Emila osv. Alla har de det gemensamma att vänner och familj anordnat minnesplatserna. Tidningarna är fyllda av sörjande vänner och familj som bemöter media. De minnesplatser jag valde har förmodligen inte guds bästa mördarer heller, därtill är de flesta på fri fot. Vidare valde jag unga mördade kvinnor, i ålder med W.
Det jag vill ha sagt är det du skriver i din sista mening, den här tystnaden och tillbakadragenhet sticker ut. Är folk rädad? Men jag tror som sagt det bubblar och någon gång måste det bubbla över.
Du är från trakterna, lyser det i föräldrarnas hus ?