Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag har svarat på allt du frågat om och ofta flera gånger dessutom men du upprepar ändå samma frågor. Det blir ingen debatt då så om det är något i mitt svar du inte förstår eller håller med om får du gärna ta upp det, men upprepningarna du håller på med leder inte till debatt. Du kanske hellre vill skriva en blogg istället för att diskutera men då är detta fel forum.
Jag ställde följdfrågor till ditt inlägg #6751 (som jag alltså
har bemött) där du tar upp anmälningsbenägenhet och mörkertal angående kvinnors brott och att invandrarmän är överrepresenterade i brottsstatistiken och svarade därmed på varför du inte dömer män kollektivt pga deras överrepresentation inom våldsbrott och annan kriminalitet. Du skiljde på "riktiga svenska män" och invandrarmän och tryckte på att anledningen till varför du tycker det är så viktigt med att kartlägga olika grupper och deras agerande är för att kunna adressera problemen som uppstår till följd därav.
Mina följdfrågor syftade till att förstå hur du applicerar detta på röstandet och varför du kollektivt skuldbelägger kvinnor när de röstberättigade männen röstade lika "fel". Varför det är så viktigt för dig att poängtera kvinnors kollektiva skuld hela tiden och hur du isåfall vill adressera gruppen kvinnors problematiska röstande nu när vi kommit fram till att 12% fler kvinnor än män röstade "fel". Frågor som du
inte svarat på, inte en enda:
"Jag förstår det som att du skuldbelägger kvinnor kollektivt för dessa 12%? Ska dessa 12% väljas ut slumpmässigt och bli av med sin rösträtt?
Eller ska vi skuldbelägga både män och kvinnor kollektivt för att de röstade "fel"?
12% mer "skuld" enligt dig då? Tror du dessa 12% var väldigt avgörande i det stora hela? Med tanke på att 66% av männen röstade "fel".
Du menar det långa "svaret" där du återigen vävde in kvinnors kollektiva skuld och som jag redan bemött?
Hur vill du tag i problemet med de 12% fler kvinnorna som röstar "fel" då? Har du några förslag?"
Det är också därför det blir "upprepningar" eftersom du inte svarar på något. Men jag får väl tolka det som att du kollektivt skuldbelägger kvinnors röstande baserat på dina spekulationer och "såhär tror jag det hade blivit.....om" tankegångar.