2019-12-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Naturligtvis skulle de inte göra det.

Dessutom missar man ju målet. Det är alltid de som låter sig provoceras, som avslöjar sig. Ansikte däremot, vill man inte avslöja. Det berättar en del. Att den naturliga responsen, när någon/någonting man inte gillar uppenbarar sig, är att täcka ansikte och agera upprört/hotfullt.

Hatet man ser, för det är rent hat, man framförallt hör, riktas mot en symbol. Därför att det är det enkla att göra. Hatet är egentligen mot något mycket större än Joakim Lamotte.

Och glöm inte att Lamotte var där, efter att det hade varit upplopp och stök.

Det är rent ockupant-uppträdande. De vill inte ha inblandning av det Svenska samhället, i de ockuperade områdena. Det är ganska uppenbart. Själva essensen av frivillig segregering. Under många långa år, har det Svenska samhället ropat om integrering, och dessutom alltid vinklat det på så vis, att ansvaret helt skall ligga på de som inte behöver någon integration. De som avses integreras, var i själva verket ointresserade av detta.

Att vänsterblivna nu lägger fram Lamotte som mål är ju uppenbart bara som avledning för att vi skall prata om honom istället och helst ignorera skiten som föranledde att han åkte dit... Det var ju 6st upploppshändelser på en vecka nu - Lamotte var på en enda av dem i några timmar..
Senast redigerad av HalfRunar 2019-12-15 kl. 13:54.
Citera
2019-12-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om vi förlorar vår ställning som det balanserade, pragmatiska, moraliska och sunda alternativet till dagens styre, då är det kört för Sverige.
Därför "orkar" jag.

You're barking up the wrong tree.
Vilka menar du är balanserade, pragmatiska, moraliska och sunda alternativet till dagens styre?
Du drar i längder som är svårt att återkoppla till de enklaste av de enkla rader jag skrev.
Det som sker i Sverige måste återställas och tyvärr kommer det aldrig att ske.
Citera
2019-12-15, 13:54
Medlem
Fridfullts avatar
Oavsett vad man tycker om Joakim Lamotte så måste alla som värnar yttrandefriheten finna det inträffade fullständigt oacceptabelt. Detsamma gäller den händelse som TV-teamet från australiensiska 60 Minutes råkade ut för när de besökte Rinkeby. Befinner man sig i Sverige får man förhålla sig till de lagar som finns. Tycker man att en grundlag bör ändras får man försöka få till stånd en sådan ändring genom vårt demokratiska politiska system. Har man något emot de spelregler som råder i Sverige finns det andra länder man kan bosätta sig i.

Måhända beror svenskens avsaknad av reaktion bland annat på en successiv avtrubbning efter år av eskalerande oroligheter. Även den mest avtrubbade personen bör dock inse allvaret i att en av våra grundlagar i och med den här typen av händelser faktiskt är hotad.
Citera
2019-12-15, 13:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Undra hur många av dessa as som ser sig som muslimer? Det verkar finns två moskéer i Kronogården; en sunni och en shia, alltså som upplagt till inbördes religionskonflikt. Undra vad de lokala imamerna anser om dessa avarters beteende?
Citera
2019-12-15, 14:02
Medlem
Den här Joakim Lamotte ser ut som en stor skinnskalle viking, som på vikingatiden hade slagit ihjäl dessa små söta araber med ett hårt slag mot kroppen, så dessa bräckliga småttingar gått i sönder. Istället ser vi vikingarnas avkomma, Lamotte, som en stor skallig läderbög som lipar om "kan vi inte prata" som en jävla kärring. Där har vi den moderna vikingen; en 190+ lång stor viking som hellre vill lösa problem med att prata.

Dessa araber är som hyenor runt ett lejon som är helt gay.

Sen, vad fan är det för jävla efternamn. Lamotte. Låter gay. Med tanke på Lamottes manliga utseende torde han han ha ett brutalt hårt vikingnamn som Thord Birkasson.
Senast redigerad av Jack.Cates 2019-12-15 kl. 14:07.
Citera
2019-12-15, 14:04
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Det är skillnad på journalister i dagens Sverige.
https://ledarsidorna.se/2019/12/det-ar-skillnad-pa-journalister-och-journalister/
Citera
2019-12-15, 14:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Huvudet på spiken. Tillägg. Han vill ju få sina donationer oxå.
Vad är det för fel på det? Han tjänar ju bra pengar på att göra det arbete som standard journalister antingen vägrar eller inte tillåts göra pga order uppifrån. Om vanliga journalister hade gjort deras jobb så hade det inte funnits någon efterfrågan på någon som Lamotten. Klart han ska ha bra betalt för hans riskfyllda arbete. Sedan är ju Lamotten's inkomst folklig om något, eftersom han får donationer direkt från folket, och det är ju just detta som Äschberg ogillar: Lamotten's popularitet. Äschberg verkar avundsjuk, troligtvis pga att Lamotten har fler likes på ansiktsboken än vad han själv har, men också pga att Äschberg är orolig över konkurrensen från en annan flintis som representerar en diametralt motsatt ideologi.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-12-15 kl. 14:08.
Citera
2019-12-15, 14:25
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Den här Joakim Lamotte ser ut som en stor skinnskalle viking, som på vikingatiden hade slagit ihjäl dessa små söta araber med ett hårt slag mot kroppen, så dessa bräckliga småttingar gått i sönder. Istället ser vi vikingarnas avkomma, Lamotte, som en stor skallig läderbög som lipar om "kan vi inte prata" som en jävla kärring. Där har vi den moderna vikingen; en 190+ lång stor viking som hellre vill lösa problem med att prata.

Dessa araber är som hyenor runt ett lejon som är helt gay.

Sen, vad fan är det för jävla efternamn. Lamotte. Låter gay. Med tanke på Lamottes manliga utseende torde han han ha ett brutalt hårt vikingnamn som Thord Birkasson.

Är väl ganska strongt ändå att stå upp ensam mot 100 apor, men, är det inte dags för svenskar att skaffa egna mennerbund. De funkar ju inte att som idag vara ensamma, man är enkelt byte även om man är MMA expert.. dags att börja bli smartare än så.
Citera
2019-12-15, 14:41
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Huvudet på spiken. Tillägg. Han vill ju få sina donationer oxå.
Skitsnack. Lamottes poänger är förstås inte ett skit "billigare" än random Bonnier-journalisthoras diton. Lamotte förtjänar sina pengar oavsett vilka summor vi pratar om (jag har ingen aning om det rör sig om ett par tusen eller ett par miljoner). Etablissemangskräken kan såklart inte finna sig i att svenska folket tänker och handlar självständigt, och därför ska de självklart också bekämpas av folket. Det mindervärdiga babbeslöddret borde givetvis slås ner av polisen utan nåd.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-15 kl. 14:44.
Citera
2019-12-15, 14:43
Medlem
Lamotte ÄR journalisten som Sverige inte förtjänar. Handen på hjärtat hade någon vaken svensk som förstår det mångkulturella helvetet, gjort en Lamotte i Kronogården. Tydligen är Kronogården ännu värre än vad jag föreställt mig. Nu verkar ju Lamottes liv han räddats av en rådig polis som eskorterade bort Lamotte. Jag hade inte blivit förvånad om Lamotte blivit mördad där och då, eller grovt misshandlad med kniv, väntade bara på det under livesändningen tragiskt nog.

Vilken jävla skitshow, avskyr detta Weimar-Sverige. Fascismen är det enda botemedlet mot det mångkulturella helvetet. Smaka på detta arabsvin, Sveriges största parti är numera ett nazistparti. Nazister kan ta makten i Sverige. Jimmie Åkesson putsar sina stövlar i skrivande stund nu, inför vad som komma skall! Finspång är nära och lyktstolparna står för det härliga =)

Sedan kommer Kaiserstrand resa sig ur askan och få sin välförtjänta plats i riksdagen.
Senast redigerad av TheHumanEvolution 2019-12-15 kl. 14:45.
Citera
2019-12-15, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
You're barking up the wrong tree.
Vilka menar du är balanserade, pragmatiska, moraliska och sunda alternativet till dagens styre?
Du drar i längder som är svårt att återkoppla till de enklaste av de enkla rader jag skrev.
Det som sker i Sverige måste återställas och tyvärr kommer det aldrig att ske.
Att diskutera det du tog upp med en vänsterbliven katt är ju meningslöst, men att diskutera det med någon intellektuellt hederlig människa ger ibland frukt. Därav mitt val av "träd".

Om vänsterblivenhet är ett resultat av låg IQ, då är Sverige kört. Jag ser dock att vänsterblivenhet snarare är rädslostyrd, och rädslan beror mer på saknad ryggrad, heder och andlighet.

Mitt perspektiv blir då att Sverige inte är förlorat så länge vi lever.

"Vi" är vi som inte drivs av rädsla, utan av kärlek till landet och sanningen.
Citera
2019-12-15, 14:54
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHumanEvolution
Lamotte ÄR journalisten som Sverige inte förtjänar. Handen på hjärtat hade någon vaken svensk som förstår det mångkulturella helvetet, gjort en Lamotte i Kronogården. Tydligen är Kronogården ännu värre än vad jag föreställt mig. Nu verkar ju Lamottes liv han räddats av en rådig polis som eskorterade bort Lamotte. Jag hade inte blivit förvånad om Lamotte blivit mördad där och då, eller grovt misshandlad med kniv, väntade bara på det under livesändningen tragiskt nog.

Vilken jävla skitshow, avskyr detta Weimar-Sverige. Fascismen är det enda botemedlet mot det mångkulturella helvetet. Smaka på detta arabsvin, Sveriges största parti är numera ett nazistparti. Nazister kan ta makten i Sverige. Jimmie Åkesson putsar sina stövlar i skrivande stund nu, inför vad som komma skall! Finspång är nära och lyktstolparna står för det härliga =)

Sedan kommer Kaiserstrand resa sig ur askan och få sin välförtjänta plats i riksdagen.

Du skulle bli förvånad hur många som inte tycker det är acceptabelt med både denna mångkulturalism och fascism.

Trälande slavar under fantiserade makt-arketyper är "lika" tilltalande om det kommer från brölande nationalister eller egenmäktiga kulturrelativister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in