Citat:
Ursprungligen postat av
tankar
Magnus Ranstorp @MagnusRanstorp
Polisen: Behövs mer forskning kring klansamhällen | SvD
https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/1189755671669092352
Tack!
Mycket obehagligt att Sverige som resultat av många års galenskap nu måste nedgradera hela sitt civiliserade samhälle till 600eKr, Islam och klansamhällen. Dom vet inte vad dom gjort mer än att ha plockat in helvetet på jorden i vår svenska kultur.
Angående katb kitab.
Jag känner till svenska kvinnor som bor med troende muslimska män utan att ha behövt konvertera eller gifta sig.
Jag känner också till svenska kvinnor som gift sig med muslimska män utan att ha behövt konvertera till Islam. Dock inga kurder (eller somalier) jag nämner och inriktning Islam och familjer/klaners syn på det hela skiljer ju sig enormt världen över. Olika kultur/samma religion, ger resultatet, vilken galenskap som helst.
Själv tror jag inte att något katb kitab skett mellan Ahmed och Wilma eftersom Ahmed ville att Wilma skulle konvertera.
Möjligen att Ahmed ville att Wilma skulle konvertera inför ett ev bröllop, eller att dom varit tillsammans såpass länge att det enligt familjen tycktes vara "dags".
Hade dom ingått katb kitab så hade det förmodligen varit spritt vitt och brett över hela Uddevall i så fall, för det brukar vara "stort".
Fast det enda jag med 100% säkerhet vet är att Ahmed ville att Wilma skulle konvertera till Islam. Vilket jag också tidigare nämnt här.