2019-12-15, 03:23
Medlem
Att vissa försöker förlöjliga BO i tråden är tragiskt. För att en rättsstat ska fungera krävs ett mått av civilkurage, särskilt när ordningsmakten ser ut att ha kapitulerat. Vissa vill såklart att vi ska fortsätta gå runt som individer och bara tänka på oss själva, men det finns större värden beroende på ens inre kvalitet som människa.

Vad Fria Tider rapporterar ska alltså ett vittne menat hos kvällspressen att det rör sig om ”småkillar”, om denne med det menar att de är 5 år gamla eller har skägg vet jag inte, men gissningsvis det senare.
Senast redigerad av lagomkonsensus 2019-12-15 kl. 03:28.
Citera
2019-12-15, 03:27
Medlem
Sjukt tragisk händelse och lika tråkigt att se hur vissa respektlösa mongon verka håna honom. Tycker det skall tilläggas att BO troligtvis var onykter (då de befann sig på en resturang) varav han nog därför kände sig lite mer peppad att ingripa.

Borde nästan vara lagligt att bära vapen i Sverige så man slipper riskera livet och inte slösa mer handlingskraft än ett nackskott på samhällsparasiterna.
Citera
2019-12-15, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melanin
BO är Kj*ll Gusta*sson.

https://i.imgur.com/6crQebR.png

Nu har våldet i Sverige gått över styr. Jag har sett en del sjuka grejer nere i Malmö, främst bland invandrargängen (där jag själv varit väldigt nära dem), men nu får det räcka. Ett äldre svenskt par som hade bokat hotell över helgen för att fira lucia, äta julmiddag tillsammans och bara njuta lite. Inte ens i en håla som Gislaved kan man vara säker.

Jag ber alla i Gislaved-trakterna att gå ut och leta efter dessa personerna så att samhället kan få sin hämnd. De här kidsen ska åka fast och de ska inte komma undan enkelt. Jag befinner mig i Göteborg över helgen och ska snart dra med två stycken till Gislaved vilket är rätt nära och leta efter ledtrådar under natten (har inget bättre för mig nu ändå). Jag kan säga såhär, de har tur om polisen hittar dom innan vi gör det.

Man ska aldrig gå på äldre par!

Stort lycka till i spaningarna!!
Kräken skall givetvis straffas!
Citera
2019-12-15, 03:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
BO är Kj*ll Gusta*sson.

Nu har våldet i Sverige gått över styr. Jag har sett en del sjuka grejer nere i Malmö, främst bland invandrargängen (där jag själv varit väldigt nära dem), men nu får det räcka. Ett äldre svenskt par som hade bokat hotell över helgen för att fira lucia, äta julmiddag tillsammans och bara njuta lite. Inte ens i en håla som Gislaved kan man vara säker.

Jag ber alla i Gislaved-trakterna att gå ut och leta efter dessa personerna så att samhället kan få sin hämnd. De här kidsen ska åka fast och de ska inte komma undan enkelt. Jag befinner mig i Göteborg över helgen och ska snart dra med två stycken till Gislaved vilket är rätt nära och leta efter ledtrådar under natten (har inget bättre för mig nu ändå). Jag kan säga såhär, de har tur om polisen hittar dom innan vi gör det.

Tycker egentligen att det du skriver är skittöntigt och skrattretande men det skiter jag i, kan bara önska dig stort lycka till.

Må jaktlyckan stå dig bi.
Citera
2019-12-15, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Drömde jag eller läste jag nånstans att vittnen sa att GM såg unga ut?

Enl Aftonbl så uppgav ett vittne att GMs såg unga ut. Sedan kan det ev inte helt uteslutas att du också har drömt.

Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
vet inte vad det där ska säga, alla våra skjutningar bidrar ju till ett högt antal mordförsök? Jag kan inte tänka mig att någon skulle gå in på en restaurang för att råna stället, sedan kommer en gäst och försöker stoppa en och blir nerhuggen, och sedan rubriceras det som mord. Det är väl en juridisk term där intentionen att mörda måste räknas in? Dessa snubbar gick väl inte dit med att intentionen att mörda nån?

Självklart kan detta komma att rubriceras som mord. Spelar ingen roll vilken intention GMs initialt hade. Det är situationen i vilken BO dödades som avgör. Intentioner kan förändras.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vilken etnicitet hade förövarna?

Troligen från Machetestan.
Citera
2019-12-15, 04:13
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
BO är Kj*ll Gusta*sson.

Hur tänkte ni lägga upp jakten? Gå runt i skogarna runt Gislaved och leta med ficklampa? Eller fånga in och visitera alla yngre män ni stöter på ute stan?

Projektet att åka från Göteborg mitt i natten och tro man ska råka springa på just dessa killar i Gislaved verkar milt talat helstolligt. Med största säkerhet ligger de skyldiga och trycker någonstans inomhus.
Citera
2019-12-15, 04:13
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
BO är Kj*ll Gusta*sson.

Hur vet du att det är han?
Edit: hur ser han ut? Hittar inte på Facebook
Citera
2019-12-15, 05:09
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Självklart kan detta komma att rubriceras som mord. Spelar ingen roll vilken intention GMs initialt hade. Det är situationen i vilken BO dödades som avgör. Intentioner kan förändras.

Ja, visst, de kan det, men ponera att detta skett så som vi känner till det. De dyker upp för att råna stället, gamlingen går till attack utan att hans liv är i fara och blir nerhuggen. Har någon verkligen mördat då?

... trodde jag i alla fall, tills jag läste på Wiki

Citat:
Av 3 kap. 1 § brottsbalken (1962:700) framgår att den som berövar annan livet kan dömas för mord.

I den tidigare gällande strafflagen skilde man mellan att döda någon med berått mod och av hastigt mod. I det förstnämnda fallet dömdes vanligen för mord, medan dödande i hastigt mod vanligen betecknades som dråp. Att gärningen förövades med berått mod ansågs betyda att gärningen var överlagd eller att gärningsmannen haft tid till sådan överläggning.[4]

Det har ingen betydelse för bedömningen av om det är ett mord eller inte som begåtts på vilket sätt offret dödats, att exempelvis skrämma ihjäl någon kan lika gärna vara mord som att hugga ihjäl någon med yxa. Gärningsmannen behöver inte heller ha avsikt att döda, det räcker med ett indirekt uppsåt eller ett så kallat likgiltighetsuppsåt. Det innebär att det räcker att gärningsmannen insåg att handlingen skulle kunna innebära att offret dog och var likgiltig inför detta.

Så jag hade fel. Mycket intressant dock, hade ingen aning om att mord i brottsbalken såg ut såhär.

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur vet du att det är han?
Edit: hur ser han ut? Hittar inte på Facebook

Jag hittar honom inte heller, inte heller kvinnan, de kanske har avaktiverats?
Senast redigerad av hjaelploskille 2019-12-15 kl. 05:11.
Citera
2019-12-15, 05:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Väldigt tragiskt.
Låter lite som generationsproblematik.
"Jag hoppar på ledaren, brottar ner ungjäveln och ger honom en rejäl omgång så kommer dom andra pojkvaskarna gråta efter mamma och fly fältet" i sann handlingskraftig landsortsanda.
Funkar inte så längre i dagens samhälle
Citera
2019-12-15, 05:36
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja, visst, de kan det, men ponera att detta skett så som vi känner till det. De dyker upp för att råna stället, gamlingen går till attack utan att hans liv är i fara och blir nerhuggen. Har någon verkligen mördat då?

... trodde jag i alla fall, tills jag läste på Wiki

Så jag hade fel. Mycket intressant dock, hade ingen aning om att mord i brottsbalken såg ut såhär.

Jag hittar honom inte heller, inte heller kvinnan, de kanske har avaktiverats?

Stavar med Ä
Citera
2019-12-15, 05:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Alla vet att det är blattar som har slagit ihjäl en svensk, forum moderatorerna försöker hälla olja på vågorna, men det hjälper inte, bidragsblattarna ska få det de förtjänar

Gislaved. Mord. Smaka på orden. För 20 år sedan hade det blivit krigsrubriker i media. Om en dag är det glömt.

Unga, kniv, flykt på cykel. 3 markörer som säger det mesta kring vilka som är ansvariga.

Men ytterst är det politikerna som skall hållas ansvariga. Då räcker det inte med ursäkter som " vi har varit naiva"

Gislaved. Snart ser vi samma typ av våld i resten av landet. Kommer tyvärr inte ta slut, någonsin.
Citera
2019-12-15, 05:47
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorgvd
Fel. Det är ett rån och en gäst har försökt avstyra det, har således blivit huggen med macheteliknande föremål.
Vad är ett 'macheteliknande föremål' som inte är en machete? En gäst på en restaurang i Sverige har mördats en tidig lördagskväll, förstå hur sjukt läget är i Sverige! Detta är ju bara möjligt med myndigheters och politikers godkännande. Nyval nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in