2019-12-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jo visst, men det blir ju en spekulation - tvärtemot vad som stått i pressen. Men, för all del....

Någon förklaring brukar allmänheten vilja ha om en åklagare byts ut. Om det är för att han har mer kunskap i ämnet så ska det kanske undvikas att läggas betoning på det i media.
Det kan få läsare att tro att det ÄR tonvikt på hedersbrott. Man vill inte gå händelserna i förväg via media utan skulle kanske välja "för mycket att göra".
"För mycket att göra" ...med annat som är mer prioriterat än fallet W?
Hm ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Sorry, du pratar inte till mig men MLANEE verkar inte finnas här, är du på rätt tråd? Kollade alla dina sista inlägg, vad finns i dem?

Det var det där angående vinden som blåste norrut och hon med hunden.
Det vore intressant att veta om vägen ligger söder om huset så doft från en bil kan färdas mot huset och kännas av hunden.

Det finns flera som kanske kan svara på det (mer info i ett av mina tidigare inlägg), men inte så många av de som diskuterat detta verkar aktiva här nu.

OY kanske har koll på detta?
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett planerat mord i en lägenhet?

Varför inte ta med W på en biltur, till någon avlägsen plats, och ta livet av henne där? Mindre risk för upptäckt, mindre risk för spår i en bil, i en lägenhet med mera.

1. Var påstår jag att mordet är planerat?

2. Var finner du bevis för att lägenheten är den bekräftade brottsplatsen? Hittills har den figurerat som tilltänkt brottsplats. Citat: "Han vill inte kommentera om det finns teknisk bevisning som gör att man stärks i teorin att 22-åringens adress i Uddevalla också är brottsplatsen."
Citera
2019-12-15, 00:08
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientianostra
Kan bara säga att ägaren till orienthallen är en reko och ärlig man, trevlig och käck son och gamla farmor är väldigt glad och social. De är inte extremt religösa, umgås inte med kriminella.

Källa: Har bott granne/sedan nära, i nästan 20 år nu. Pratar ofta med dem, deras familjer och vänner, ser deras fester och sett hur de bla reagerat på snatteri. Är knappast jävig, det är liksom inte polarn.

Tvivlar inte en sekund på att han är reko, men mgm med familj tycks ju inte vara det... Alltså inget hinder för att de skulle kunna anlagt branden
Citera
2019-12-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosahav
Synd. Där kan det ju ha funnits ledtrådar på ex. hur religösa dom, släkt och vänner är. Kriminella vänner osv. Ingen som hann se något?
Kollade igen och pappan finns nog kvar ändå men hennes kan jag inte få fram
Citera
2019-12-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Det var det där angående vinden som blåste norrut och hon med hunden.
Det vore intressant att veta om vägen ligger söder om huset så doft från en bil kan färdas mot huset och kännas av hunden.

Det finns flera som kanske kan svara på det (mer info i ett av mina tidigare inlägg), men inte så många av de som diskuterat detta verkar aktiva här nu.

OY kanske har koll på detta?

Ok, du diskuterade detta med "mr einstein" 👍han sa go'natt inte så länge sen. OY får ta detta, var så god!
Tyckte detta var intressant, kommer ihåg cig fimparna som mystiskt försvann där och då.
Senast redigerad av cactaceae 2019-12-15 kl. 00:18. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-15, 00:14
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Någon förklaring brukar allmänheten vilja ha om en åklagare byts ut. Om det är för att han har mer kunskap i ämnet så ska det kanske undvikas att läggas betoning på det i media.
Det kan få läsare att tro att det ÄR tonvikt på hedersbrott. Man vill inte gå händelserna i förväg via media utan skulle kanske på "för mycket att göra".
Hm ...

Det kan vara så som du påstår, visst. Jag har dock att förhålla mig till (vaga) fakta . Spekulationer och gissningar måste ändå få finnas - men glöm inte bort fakta och verklighet. Det är synnerligen synd, framför allt om / på flickan W och hennes familj, Hoppas för allt i världen att allt klaras upp - oavsett anledning till mördandet.
Citera
2019-12-15, 00:16
Medlem
Citat:
Det kan få läsare att tro att det ÄR tonvikt på hedersbrott. Man vill inte gå händelserna i förväg via media utan skulle kanske välja "för mycket att göra".
Hm ...
Håller med, vi pratar om kommunikativa proffs. Små vita är okej om målet helgar
Citera
2019-12-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Ju mer som kopplar samman de officiellt misstänkta med en viss person så -Ja, de skulle jag undersöka närmare. Är de släkt. Bor de grannar. Är de vänner på facebook. (<-- Bara exempel) Klaffar dessutom flera av dessa anknytningar så börjar det bli mer intressant.

Nu tog det 3 dagar för mig att få igång mitt konto och jag märkte att detta diskuterades lite under tiden.. jag har dock lite mer tankar kring detta.

Någon skrev att MGM hade vänner som hade en pizzeria i Fär*elanda. (*=g)

Just det hamnade i fokus för mig för ett antal dagar sedan när jag undersökte lite namn på de skrivna på samma ställe som MGM's pappa. ÄGAREN till pizzerian har samma efternamn som en av de. M*hmoud. (*=a) (allabolag)

Dessutom har MGM's pappa tidigare bott på Rom*nsvägen 4 (*=a )
(sök honom på hitta.se så kan man se tidigare bostad - det finns även funktion för att se grannar där, samt hur länge någon bott på ett ställe)

På Rom*nsvägen 1, 5 och 12 finns de som heter M*hmoud i efternamn. (*=a) och även flera i närområdet och resten av Uddevalla.

På Rom*nsvägen 12 finns just ägaren till Färgel*nda pizzerian. (Sh*kawan M*hmoud 31år) (*=a) (allabolag)
Så de har bott på samma gata till och med.

...samma efternamn som hon(?) 22 åringen som är skriven hos MGM's pappa
(Sh*ysta Nad*maddin Mahm*ud 22år *= a, j, o)

Kan släkterna vara en tajta vänner..?
eller till och med en kränkt släkt till en tänkt flickvän? (såg att även hagelskur(?) och sedan en till var inne på detta?)

Lite intressant är också att det står en svart SUV utanför pizzerian på vissa delar av google streetview (kort från Sept 2011 tror jag det var).
En Lexus. Modell RX troligen. Det kan ju vara en besökares.

Namnet M*hmoud återkommer även som ägare till en.... svart Ford Kuga.. M*hmoud H*med H*med 24år. Ringv*gen 15.

Han äger en hel hög med fordon och har ev bärgningsfirma. Frågan är vart han förvarar alla fordonen när den enda adressen är till en villa?

Är det han som står som ägare till hela släktens fordon kanske??
Jag var faktiskt fundersam över att så få ägde fordon.

Fråga: Vet vi säkert vilken svart SUV som polisen tagit in?

En notis angående Svarta Lexusen så upptäckte jag en annan lite lustig sak... en i Uddevalla köpte en sådan svart Lexus SUV från annan ort några dagar efter W's försvinnande. Den står avställd sedan dess. Nästan säkert inget konstigt.. MEN en förrövare skulle kunna ta regplåten från 'the dirty car' och sätta den på den fräscha tills allt lugnat ner sig..? (djupspek... )

Oj jag ser nu att även den pizzerian jag skriver om bjöd W-sökande människor på gratis mat
Såg bara om den andra pizzerian tidigare.
Snacka om bra sätt att skaffa sig insider-info från de som letar! -Hur går det? -Har ni hittat något..?

Personen från den pizzerian som framträder i tidningen är dock inte den person jag kopplat till pizzerian i f*rgelanda.. Blev nu förvånad.. och än mer misstänksam.

De borde åtminstone kolla hur elförbrukningen var på pizzerian efter försvinnandet!
samt kolla om det begärts soptömning där nyligen. För som någon annan nämnde har de säkert ypperliga lokaler och kanske frysrum och såg. Spek spek... men jaa. :/

Bra iakttagelser, bra letat.
Citera
2019-12-15, 00:31
Medlem
Jag respekterar verkligen polisens sekretess kring det hela och tycker det är bra i stort.

Dock tycker jag att sådant som med största sannolikhet ej påverkar rättsfallet kan släppas till allmännheten/[oss].. för jag tror inte polisen riiiktigt inser vilken resurs flashbacks samlade neuroner och lokalförankring egentligen är.

Jag tror många hänger här för att de är genuint intresserade av att 'lösa problem' och är bra på det!

Låt oss sniffa på en socka och fallet är löst!

(jag är relativt ny här och bävar lite för att fastna här för alltid... )
Citera
2019-12-15, 00:38
Medlem
Citat:
Bra iakttagelser, bra letat.
Tack! (och även tack till er som tidigare kommenterat positivt på detta )
Citera
2019-12-15, 00:41
Medlem
Släktingar till dom har verkstad i Skee, bilverkstad, någon som vet om det är den som ligger mitt imot stationshuset, o de driver pizzeria där också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in