Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Vad har regeringen med detta dåd att göra?
Regeringen stödjer inte galningar som springer runt och hugger i hjäl folk.
Jag kan omöjligt veta vad den som skriver menar exakt, men jag misstänker starkt att h*n menar att det är p.g.a denna och tidigare regeringar som det har möjliggjorts att all möjlig folk har kunnat ta sig in i landet utan kontroll, och då kan man få sådan här kriminalitet.
Naturligtvis kan man få det ändå, men det säger ju sig självt att om man öppnar portarna på vid gavel utan kontroller, så kan ju vem som helst komma in.
Jag gissar att det är så här man menar. Rätta mig om jag har fel. Är min gissning korrekt, så ligger det ju väldigt mycket i det. Få länder i världen har så dålig kontroll på vilka som kommer in i landet, som Sverige.
Precis som att man har dålig kontroll på vilka som lämnar landet och med vad. Det stjäls ganska mycket idag och mycket av det förs ut ur landet, utan några som helst hinder.
Svensken knarkar också som aldrig förr, så även knark kommer in i landet i princip obehindrat. Det är sedermera endast regeringen som kan få till en ändring med krafttag mot allt detta och rigorösa kontroller.