2019-12-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ett direkt resultat av deras förda politik, de vägrar göra något åt det för det hade visat att SD hela tiden haft rätt, och det är uteslutet för dem.
Regeringen offrar oskyldiga för att upprätthålla sina lögner, så jo de stödjer indirekt denna utveckling.

Inte bara det. Dom har inte informerat om vad folk som kommit hit är kapabla till. Äldre man ser små killar. Går emellan...
Citera
2019-12-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Seglivad myt det här. Självklart har det existerat. Men jag känner över 10 klubb och restaurangägare i både små och stora städer..

Ingen betalar något till kriminella nötter.

Sant det. själv vart där och känner en del och det förekommer men i liten omfattning skulle jag tro
Citera
2019-12-14, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199797
Det var ett rån, jag satt och drack en kall när det hände. Dom gick upp till kassan och hotade kassörskan, varpå en man hoppar på ryggen på en av gärningsmännen för att brotta ner honom. Han får ner honom, men blir sedan huggen av dom andra gärningsmännen med macheten. Då springer jag och alla andra ut.

Och hur ser ditt signalement ut, hur pratade de, vad sa de, hur rörde de sig, klädsel etc.?
Citera
2019-12-14, 22:13
Medlem
Hrass avatar
Och knappt ett pip från folkförbrytarmedierna (SVT, mm.), trots flera timmar.

Synd på offret, men är man 60+ kan man inte försöka ingripa mot "slynglar" idag. De har vapen och ditt liv är inte värt något för dem.
Citera
2019-12-14, 22:15
Medlem
Antonov14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bevittnade du händelsen?
Kvällspressen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Då blir det samtal med några socialtanter o kanske en familjehemsplacering? .... suck

Tragiskt att en med civilkurage fick sätta livet till, RIP 😢
Varför civilkurage är impopulärt. Överlever man riskerar man åtal för misshandel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fyfan att uppleva och se detta, hoppas ni är okej!

Vart fan är Sverige påväg.. våldet har eskalerat något enormt. Svenska kriminella skulle aldrig gå såhär långt, fanns ändå någon form av heder bland kriminella förr.

Tänk om man var där med familj och barn som såg detta

Det blir mera sånt här, ända tills nån styrande sätter ner foten på allvar.
Citera
2019-12-14, 22:16
Medlem
Detta är obekräftade uppgifter men OM det stämmer att L!nde är offret och OM det är den L!nde jag tror så har han varit aktiv socialdemokrat.
Citera
2019-12-14, 22:16
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Rånarna var småkillar enligt ett vittne
Känns ju inte som dom var ute efter någon kassa var fall.
Citera
2019-12-14, 22:18
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad har regeringen med detta dåd att göra?
Regeringen stödjer inte galningar som springer runt och hugger i hjäl folk.

Jag kan omöjligt veta vad den som skriver menar exakt, men jag misstänker starkt att h*n menar att det är p.g.a denna och tidigare regeringar som det har möjliggjorts att all möjlig folk har kunnat ta sig in i landet utan kontroll, och då kan man få sådan här kriminalitet.

Naturligtvis kan man få det ändå, men det säger ju sig självt att om man öppnar portarna på vid gavel utan kontroller, så kan ju vem som helst komma in.

Jag gissar att det är så här man menar. Rätta mig om jag har fel. Är min gissning korrekt, så ligger det ju väldigt mycket i det. Få länder i världen har så dålig kontroll på vilka som kommer in i landet, som Sverige.
Precis som att man har dålig kontroll på vilka som lämnar landet och med vad. Det stjäls ganska mycket idag och mycket av det förs ut ur landet, utan några som helst hinder.

Svensken knarkar också som aldrig förr, så även knark kommer in i landet i princip obehindrat. Det är sedermera endast regeringen som kan få till en ändring med krafttag mot allt detta och rigorösa kontroller.
Citera
2019-12-14, 22:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonov14
Kvällspressen

Vart har du läst.

"Pratade tydligen Svenska.
Var unga.
Flydde på cyklar."
Citera
2019-12-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199797
Det var ett rån, jag satt och drack en kall när det hände. Dom gick upp till kassan och hotade kassörskan, varpå en man hoppar på ryggen på en av gärningsmännen för att brotta ner honom. Han får ner honom, men blir sedan huggen av dom andra gärningsmännen med macheten. Då springer jag och alla andra ut.

Hoppas du delgett polisen om detta, dom har säkert uppföljande frågor (men utgår att du redan har vittnat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in