2019-12-14, 17:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Kan hålla med om skillnaden mellan rena trådrykten och ”reella” rykten på byn. Men ärligt talat, att det explicit med rykten avsågs rykten som florerat i Örebro är väl något av ett eget antagande?

Glorious skrev ju ”Det har ju varit rykten om swingers i den
här tråden...”.

Signatur notknapparen läser slarvigt ibland i sin ambition att misskreditera andras inlägg.
Citera
2019-12-14, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ok. Kan hålla med om skillnaden mellan rena trådrykten och ”reella” rykten på byn. Men ärligt talat, att det explicit med rykten avsågs rykten som florerat i Örebro är väl något av ett eget antagande?

Glorious skrev ju ”Det har ju varit rykten om swingers i den
här tråden...”.

Jo, Glorioius skrev rykten i den här tråden, men man kan lätt uppfatta det som att det inte menas spekulationer, utan att ryktet har uppstått i Örebro och spridits till tråden. Att det helt enkelt ryktas om att L*ena var en swinger.

Jag vill bara hålla isär vad som kan baseras på rykten i bygden, och spekulationer i tråden.

Nu har det gått så lång tid sedan tråden startade och risken är stor att det blir nya trådsanningar, utan att man reflekterar på det. Sägs det tillräckligt många gånger är det till sist det man minns. Att L*ena var en swinger alltså då.
Citera
2019-12-14, 18:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Signatur notknapparen läser slarvigt ibland i sin ambition att misskreditera andras inlägg.

Nej, jag läste inte ett dugg slarvigt.
Jag läste noga de få orden...

Jag tolkar det annorlunda än du gör.
Därför vill jag att Glorious själv svarar.
Citera
2019-12-14, 18:08
Medlem
Citat:

Jo, ibland kan man ju iaf börja fundera lite över vad som är (omedvetet) slarv och vad som är medveten strategi i syfte att driva en specifik linje.

Det finns ju ett ganska tydligt mönster där vissa uppgifter som endast har emanerat ur tråden tas för absoluta sanningar, eftersom de passar in i den förhärskande bilden, medans andra tråduppgifter med egentligen lika stark/svag grund avfärdas som blaj med hänvisning till att källa saknas.

Tex väljer många att fullt ut tro på de/den som säger sig ha insyn i utredningen, så länge ”faktan” som presenteras ligger i linje med det egna tyckandet.

Anser fö att nog inte Nötknäckaren är den som främst bör kritiseras avs ovanstående. Hen är ju aktiv i många trådar och nog bara lite snabb ibland och är nog inte ute efter att vilseleda etc.

Edit: notknapparen, såg svar nu, är med på att man kan tolka olika. Men man kan ju också kanske ibland övertolka olika.
Senast redigerad av Rubar 2019-12-14 kl. 18:12.
Citera
2019-12-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, Glorioius skrev rykten i den här tråden, men man kan lätt uppfatta det som att det inte menas spekulationer, utan att ryktet har uppstått i Örebro och spridits till tråden. Att det helt enkelt ryktas om att L*ena var en swinger.

Jag vill bara hålla isär vad som kan baseras på rykten i bygden, och spekulationer i tråden.

Nu har det gått så lång tid sedan tråden startade och risken är stor att det blir nya trådsanningar, utan att man reflekterar på det. Sägs det tillräckligt många gånger är det till sist det man minns. Att L*ena var en swinger alltså då.

Liksom att SD nog försökte våldta LW i bilen?
Glorian specificerar att det framförts i tråden, men oklart om glorian har någon specifik uppfattning huruvida de inlägg som dryftat det är baserade på "skvaller på byn" av någon varierande substans.
Citera
2019-12-14, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Liksom att SD nog försökte våldta LW i bilen?
Glorian specificerar att det framförts i tråden, men oklart om glorian har någon specifik uppfattning huruvida de inlägg som dryftat det är baserade på "skvaller på byn" av någon varierande substans.

Länka gärna till den spekulationen som Glorian skriver om?
Citera
2019-12-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Länka gärna till den spekulationen som Glorian skriver om?

Rubar har redan citerat de inläggen. Om du menar glorians hänvisning till vad som skrivits i tråden.

Men här har du länk till inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-14 kl. 18:33.
Citera
2019-12-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja du, vad ska man tro om alla rykten?
Varifrån kommer de?
Ska bli mycket intressant att nån gång i framtiden få läsa FUPet.
:-)

Ja du, tycker att du själv svarar ganska klart och tydligt på din fråga.

Alltså: någon påstår något, andra hakar på och påstår samma sak. Ingen källa finns. Men det spelar mindre roll eftersom tillräckligt många har påstått saken i fråga.
Det har blivit till en sanning.

Se ex nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
/—/

Har letat men hittar inte den korta intervjun med hundföraren som berättar att han plötsligt fick order att avbryta när hans hund visade att den hade fått vittring på något.(Hela gruppen avbröt, inte bara hundföraren). Minns det tydligt, har själv hört det. Liksom ett par andra här i tråden också har.

/../?

Kan fö inte riktigt begripa det nu så uppblossade intresset för hur/var/när hundarna sökte.🤔
Vad säger det i nuläget om SDs skuld, HDs inblandning, rådande bevisläge etc?
Citera
2019-12-14, 19:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Alltså: någon påstår något, andra hakar på och påstår samma sak. Ingen källa finns. Men det spelar mindre roll eftersom tillräckligt många har påstått saken i fråga.

Se ex nedan:

Kan fö inte riktigt begripa det nu så uppblossade intresset för hur/var/när hundarna sökte.🤔

Inte ett jävla skit
Citera
2019-12-14, 19:16
Medlem
Citat:

Se ex nedan:

Har själv hört en hundförare säga det i en intervju. Har letat som tusan, men är nu osäker på vilken tidning det var. Det enda jag vet är att det INTE var i NA, e-som alla deras artiklar är låsta. Finns 4 till jag kan tänka mig men troligast är AB & Expr.

Jag är tydligen inte ensam om att ha sett det inslaget. Har tänkt på det ända sen jag hörde/såg det. Jag får väl fortsätta leta. Jag gör det om du envisas

Eller så får jag väl söka upp reportrarna på diverse tidningar (reportrar som jag inte vet namnet på). Men det går nog att få tag på rätt person till slut.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-14 kl. 19:19.
Citera
2019-12-14, 19:17
Medlem
Citat:

Se ex nedan:

Någon som bestämde *host, harkel* ville väl kanske inte att hon skulle hittas just då.
Citera
2019-12-14, 19:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Rubar har redan citerat de inläggen. Om du menar glorians hänvisning till vad som skrivits i tråden.

Men här har du länk till inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nej, jag menade det här:
"Liksom att SD nog försökte våldta LW i bilen?"

Jag hängde aldrig med på vad Glorian hade skrivit om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in