Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Inte ett jävla skit
Hm, hur menar du egentligen, kan du förtydliga?

(obs: ironi)
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Har själv hört en hundförare säga det i en intervju. Har letat som tusan, men är nu osäker på vilken tidning det var. Det enda jag vet är att det INTE var i NA, e-som alla deras artiklar är låsta. Finns 4 till jag kan tänka mig men troligast är AB & Expr.
Jag är tydligen inte ensam om att ha sett det inslaget. Har tänkt på det ända sen jag hörde/såg det. Jag får väl fortsätta leta. Jag gör det om du envisas
Eller så får jag väl söka upp reportrarna på diverse tidningar (reportrar som jag inte vet namnet på). Men det går nog att få tag på rätt person till slut.
Tackar för seriöst svar. Tror inte att du är ute efter att sprida osanningar, men tror att det handlar om en hopblandning av uppgifter som ”skapat” denna intervju i vilken en hundförare blivit förbjuden att söka vid planket.
Men om man tänker på det: vilken TOTAL praktskandal det hade varit om en hundförare märker att Fido rycker o drar mot planket och säger typ ”Nu får jag en mycket klar och tydlig markering om avliden person från planket i slutet av vägen, jag går dit o kollar läget” och den uttryckliga ordern från befälet blir ”Nej, härmed beordras du att avbryta din intention att söka ditåt. Kedja fast Fido o gå o ta en kaffe o munk i stället, verkställ!”
Och att det sedan skulle ha kommit ut genom en öppen intervju med media.
Och att det sedan inte alls skulle ha fått några som helst mediala eller formella konsekvenser för de inblandade?
Att det bara skulle ha landat i ett jahaja och inget mer. Skulle inte den frågan ha varit en av de mest debatterade i tråden om så vore fallet? Med spekulationer kring SDs ev poliskontakter etc?
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Någon som bestämde *host, harkel* ville väl kanske inte att hon skulle hittas just då.
Ja precis. Det blir ju en tanke som man omöjligen då kan blunda för. Men just därför undrar jag hur det kan komma sig att hundförarens uppgifter inte alls verkade få några vidare konsekvenser när det begav sig.🤔
Skulle verkligen inte AB etc i klickgenererande syfte slå upp saken STORT?