2019-12-09, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tittar på lördags intervjun med den utflyttande damen. Till mångt i mycket har hon rött i mycket. Men det stör mig att hon är så bitter att hon nästan faller i gråt.

Lars Bern har humor.

Undrar hur det går för Tino o hans bok om utflyttningen.

Ja, den här var ett lågvattenmärke. Hon var väl själv i fastighetsbranschen, så det var mycket gratisreklam? Dock trist med hennes son, förstår hon blivit skärrad av det.

Ja, Bern är bäst!
Citera
2019-12-09, 03:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Ja, den här var ett lågvattenmärke. Hon var väl själv i fastighetsbranschen, så det var mycket gratisreklam? Dock trist med hennes son, förstår hon blivit skärrad av det.

Ja, Bern är bäst!

Det intressanta är att allt fler jag känner pratar om att flytta. O som hon säger, det är bara 3-4 timmars flygresa om man vill besöka Sverige. Alla mina syskonbarn pratar om att flytta när de är klara med sin utbildning. De talar om det med samma glöd som folk i småstäderna gjorde på 80-talet, de vill bort. Och det har mycket med deras egna erfarenheter i skolan o livet utanför att göra. De pratar sällan om problemen utan fokuserar på sin egen plan att sticka.

Kommer det dessutom en lågkonjunktur så kan vi komma att skåda en utflyttning av historiska mått. Av både de äldre o yngre. Det har skett i Grekland, Spanien, Lettland o Venezuela.
Citera
2019-12-09, 06:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det intressanta är att allt fler jag känner pratar om att flytta. O som hon säger, det är bara 3-4 timmars flygresa om man vill besöka Sverige. Alla mina syskonbarn pratar om att flytta när de är klara med sin utbildning. De talar om det med samma glöd som folk i småstäderna gjorde på 80-talet, de vill bort. Och det har mycket med deras egna erfarenheter i skolan o livet utanför att göra. De pratar sällan om problemen utan fokuserar på sin egen plan att sticka.

Kommer det dessutom en lågkonjunktur så kan vi komma att skåda en utflyttning av historiska mått. Av både de äldre o yngre. Det har skett i Grekland, Spanien, Lettland o Venezuela.

Jag ser utflyttningen av svenskar som en del i en större trend med ett tudelat Sverige. Talar man med folk från andra länder som av och till besöker Sverige säger de att de märker av en kuslig stämning. Media och självutnämnda åsiktspoliser gör allt för att tysta vad folk känner och vill ge utlopp för. Alltså ska vi ha et det så här. Fast kan folk bryta sig loss så gör de ju det.
Citera
2019-12-09, 07:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Tittar på lördags intervjun med den utflyttande damen. Till mångt i mycket har hon rött i mycket. Men det stör mig att hon är så bitter att hon nästan faller i gråt.

Lars Bern har humor.

Undrar hur det går för Tino o hans bok om utflyttningen.

Hon är upprörd och indignerad över Sveriges utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av Kim088

Ja, Bern är bäst!

Tyckte det var en bra intervju. Det är en skandal, att det inte finns ngn offentlig debatt av den katastrofala utveckling som de sju invandringsansvariga partierna har genomfört gemensamt och i tyst samförstånd.
Senast redigerad av Meiji 2019-12-09 kl. 07:57.
Citera
2019-12-09, 13:34
Medlem
Zneds avatar
Tycker att intervjun med den till Spanien utflyttade damen var mycket bra. En höjdare var ju när hon visade broshyren " Är du gift med ett barn?" . Sveriges dårskap i sin högsta prydnad, en skam för vårt folk.

Lars Bern intervjun var också bra.

Citat:
Titta på ”Fjärde statsmakten nr 30 med Lars Bern om Sverige som ett lydrike mm.” på YouTube
https://youtu.be/4Hi0SsCk624

Så, till något annat:

Citat:
Titta på ”15. Björn Gillberg till Greta – Panik löser inte klimatproblemen” på YouTube
https://youtu.be/8J1bDJiSB8A

Mycket bra av Björn Gillberg på hans Youtubekanal. Björn skulle platsa för en intervju i Swebbtv, absolut.
Han och Lars Bern skulle göra ett radarpar i rutan. Björn förkastar helt hela klimatångesten och klimatpaniken. Mycket bra . Rekommenderas att ses.
Citera
2019-12-09, 19:53
Medlem
Zneds avatar
En kommentar till mitt tidigare inlägg :
Citat:
Mycket bra av Björn Gillberg på hans Youtubekanal. Björn skulle platsa för en intervju i Swebbtv, absolut.
Han och Lars Bern skulle göra ett radarpar i rutan. Björn förkastar helt hela klimatångesten och klimatpaniken. Mycket bra . Rekommenderas att ses.

Här motsäger Gillberg sig själv:

Citat:
Titta på ”3 Björn Gillberg till Greta och hennes generation” på YouTube
https://youtu.be/RW1Wgk3Ta7I

Citat:
Publicerades den 6 juni 2019
Björn Gillbergs råd till de unga: Fortsätt demonstrera mot klimatgaser och sätt press på politiker och företag. Men försaka inte er utbildning. Kunskap ger makt. Med kunskap kan ni unga påverka framtiden och stoppa en klimatkatastrof. Utan kunskap kommer ni ingen vart.

Gubben behöver komma in på hemmet. Men de har ju lagts ner, så det går ju inte.

I övrigt vill jag säga att jag saknar också Jan Tullberg i SWEBBTV. Hoppas han dyker upp igen snart.
Citera
2019-12-12, 03:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned

Gillberg jobbar med att sälja etanol som drivmedel.

Inget fel i det.

Så den som förväntar sig annat av honom lär bli besvikna.
Citera
2019-12-12, 12:10
Medlem
"Alla mina väldigt välbeställda vänner" sade Bern häromsistens i en passus. De hade
visst köpt hus i Spanien.

Han vet i alla fall var han hör hemma även om han inte säger det rakt ut.

"Vad som sticker ut i Expressenartikeln är antalet författare med åtta undertecknare (!), varav sex tillhöriga Förbundet humanisterna däribland:
Lars Bern, Författare, styrelseledamot i Humanisterna
Christer Sturmark, Jurist, styrelseledamot i Humanisterna
Björn Ulvaeus Låtskrivare och medlem i Humanisterna"

En gång i tiden var han humanist men kom inte överens med Sturmark. Men Ulvaeus
på äldre dagar kan väl ingen ogilla ?
Citera
2019-12-12, 19:28
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Gillberg jobbar med att sälja etanol som drivmedel.

Inget fel i det.

Så den som förväntar sig annat av honom lär bli besvikna.

Nej, men i den första videon :
Citat:
Titta på ”15. Björn Gillberg till Greta – Panik löser inte klimatproblemen” på YouTube
https://youtu.be/8J1bDJiSB8A

Tycker jag att han är vettig. Mycket skuld läggs på miljöförstörelse som i stället är naturliga skeenden. Beroende på samhällsförändringar såsom att befolkningar har ökat i exempelvis Kalifornien och Australien och folk har bosatt sig i bushen. Det har medfört att bränder orsakade av mänskligt slarv har kategoriserats bero på att temperaturen på jorden har stigit.

Sedan de stora skogsbränderna i Sverige de senaste åren berott på att samhället har rustat ner. Både brandkårer och militär. Förr fanns stora regementen att skicka ut med vattentankar och brandslangar.
Detta har också " uppvärmningen" fått skulden för.
Senast redigerad av Zned 2019-12-12 kl. 19:31.
Citera
2019-12-13, 06:31
Medlem
-GGs avatar
Kvinnan som skulle flytta till Spanien, hon kom aldrig till skott i vad hon ville framföra. Hon fastnade och hade problem med att slutföra sina resonemang. Ett avbrutet samtal, och Willgert blev tvungen, som han inte behövt göra med andra gäster, att försöka dra fram det och få henne att mellan raderna förstå att hon måste detaljutveckla sina åsikter och skäl bättre. Men kvinnan "lyssnade" inte. Därför blev slutprodukten enerverande för tittaren.
Men alla vet ju varför folk flyttar ändå, så det kanske inte gjorde så mycket..
Senast redigerad av -GG 2019-12-13 kl. 06:33.
Citera
2019-12-14, 19:12
Medlem
Faktenchecks avatar
Lördagsintervju 69 del 1 med prof. Arnstberg - ingenjörskonst och ordning är svensk kultur
Citat:
I detta program ger professor emeritus i etnologi Karl-Olov Arnstberg sin bild av vad svenskhet och svensk kultur är. Överraskande konstaterar han att några av våra tydligaste särdrag är Sveriges mycket framstående ingenjörskonst och system för att skapa ordning.

Den ständiga frågan som ofta kommer upp är om det finns något som är svenskt.
[...]
Lite sorgligt kan K-O Arnstberg konstatera att den duktiga staten som tagit hand om oss också gjort oss passiva. Så när sedan politikerna ändrar beteende till att svika oss svenskar till förmån för andra folk så reagerar vi inte så som vi borde.
[...]
Svenskars saklighet i affärslivet kan ibland vara mindre lyckat. Utan att förstå att det sociala samspelet ser annorlunda ut i andra delar av världen uppstår lätt konflikter. På samma gång som svenskar ser på andra kulturer som vackrare än den torftiga egna, är man helt övertygad om att sitt egna svenska beteende är gångbart överallt på jorden.
https://www.youtube.com/watch?v=7jN1AcdIbvk
Citera
2019-12-14, 19:38
Medlem
Zneds avatar
Har sett :

Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 69 del 1 med prof. Arnstberg - ingenjörskonst och ordning är svensk kultur.” på YouTube
https://youtu.be/7jN1AcdIbvk

Tyvärr somnade jag under en stor del av programmet. Så jag kan inte ge en fullständig recension.

Det jag hörde var väl heller inget uppseendeväckande nytt i ämnet. Annars har jag stor respekt för Arnstberg. Kan vara att programmets ämne var något under Arnstbergs nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in