Citat:
Ursprungligen postat av
Turistparadiset
Du skrev något om att ett mynt har två sidor, och jag frågar vad som gömmer sig på den andra sidan, svara på det nu i stället för att påstå att jag inte förstår vad du skriver.
För övrigt så skriver du klart och tydligt att Lamotte får skylla sig själv. Hur kan man tolka det på något annat sätt än att du tycker att det är okej att kasta smällare på honom? Är det helt enkelt så att du inte själv förstår vad du skriver?
Tro mig, det är inte så svårt som du tror, prova. Lyft på topplocket och låt tankarna flöda fritt ett par sekunder?
Att det finns problem och "utmaningar" med den enorma invandringsvågen är väl ingen hemlighet? Att mångkultur inte enbart handlar om exotiska och "spännande" möten är väl också välkänt?
Lamotte gör ingen faktisk nytta, eller ens en journalistisk gärning när han ränner omkring likt en knattereporter i Kronogården. De flesta människor i Sverige 2019 VET redan hur situationen är ute i arbetarklass- och utanförskapsområdena, det Lamotte gör är en slags politisk aktivism och valarbete för SD, AFS, etc. precis som swish-tiggaren Janousch med kollegor på högerflanken. Inga konstigheter. Det handlar om två utanförskapsgrupper som skaver och utnyttjar situation. Det gör bra med pengar på att "elda på" folks oro, etc.
Är det konstigt att ingen "vanlig" eller "normal" människa vill ta i Janousch och Lamotte (med flera) med tång ens?