Citat:
Ursprungligen postat av
Merkur
Här ser vi bra exempel på ad hominem och hur denna typ av skribenter projicerar sina egna tillkortakommanden på andra.
Problemet som denne lägger fram är att en journalist bemödar sig med att söka beskriva verkligheten, låta människor komma till tals och föra fram sina bilder av frågan.
Denne skribent har problem med att få verkligheten att passa dennes egna verklighetsuppfattning.
Verkligheten är alltså problemet.
Har Lamotte tvingat någon att donera pengar till honom för hans arbete?
Vilka är det som inte får komma till tals? Mer konket, vad är det som enligt denne skribent ger en falsk bild av verkligheten i Lamottes sändningar?
Kan man ge exempel på hur Lamotte, så att säga, driver fram sin agenda och således förvanskar verkligheten?
Har inte de problematiska individer som väljer att skrika ut hot och smädelser möjlighet att yttra sig om sina åsikter i frågan?
Vad, exakt, är det Lamotte skall göra eller korrigera i sitt arbete för att hans arbete, och person, skall gillas av denne skribent?
Jag får gratulera skribenten, till de skrattsalvor hon framkallar med sitt magplask till kommunikation och korrespondens i forat. Då jag har svårt att ta vederbörande på allvar, ids jag icke heller att bemöta skribentens känsloyttringar och trams nämnvärt.
Ps. Lamotte har inte tvingat någon att donera pengar. Lamotte ägnar sig åt tiggeri (om än ett mer förfinat eller raffinerat sådant om man beaktar den mer socialt utsatta diton från östeuropa). Jag är emot tiggeri, oavsett om den sker på gator och torg, eller på internet. Lamotte framstår i sina Kurt Olsson-reportage som en cirkusapa med skådespelarambitioner, han bör således ägna sig åt detta, förslagsvis kan han söka estetiska linjer/program på folkhögskolor för att fullfölja sina drömmar och eventuella talanger.
Trevlig afton.
Vänligen,
Harry Scheinen