Såvitt jag förstått har Malmö-gangstern Amir Mekky tidigare stått på Europols lista över efterlysta. Jag kan inte hitta honom där.
Är han gripen, eller har jag fattat fel?
Tänkte på dagens news om 28-åringen som åkt fast. Fast AM är väl inte 28?
Såvitt jag förstått har Malmö-gangstern Amir Mekky tidigare stått på Europols lista över efterlysta. Jag kan inte hitta honom där.
Är han gripen, eller har jag fattat fel?
Tänkte på dagens news om 28-åringen som åkt fast. Fast AM är väl inte 28?
Den här Mekky som det skrivs om i alla möjliga trådar, är det hans riktiga namn? Kan man få en sammanfattning om vem det är och hans kriminella leverne?
En 28-årig man greps under fredagen i Spanien misstänkt för att ha beställt morden på Ramels väg och Docentgatan i Malmö. Detta efter att en europeisk arresteringsorder utfärdades.
28-åringen har varit internationellt efterlyst för anstiftan till mord samt för penningtvätt sedan drygt ett år tillbaka.
En 28-årig man greps under fredagen i Spanien misstänkt för att ha beställt morden på Ramels väg och Docentgatan i Malmö. Detta efter att en europeisk arresteringsorder utfärdades.
28-åringen har varit internationellt efterlyst för anstiftan till mord samt för penningtvätt sedan drygt ett år tillbaka.
Artikeln handlar INTE om att Amir Mekky skulle vara gripen!
Den 28-åring som varit internationellt efterlyst och nu har gripits är den sannolike anstiftaren till minst två mord i Malmö och heter Salam Shebani (bildlänk).
Den 23-årige mannen, som haft en central roll i Malmös undre värld har varit på flykt sedan vintern 2018-2019. Han är dansk medborgare, men sedan länge förankrad i Malmö, där han figurerat i en handfull mordutredningar de senaste fem åren.