2019-12-12, 03:09
Medlem
Skrämmande, när jag var i den åldern så hade jag ingen tanke på sådant här kunde hända. Fy fan vad fruktansvärt, undra hur den tjejen mår idag.
Citera
2019-12-12, 08:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Dåså. Då finns det folk att spöa upp det här praktsvinet
Jo. Om det är så du vill se det. Men dom är inte "bättre" själva och det är av andra skäl som ligger bakom än vad du kanske hoppas på.
Citera
2019-12-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Var det han som skrev brev till Englas mamma?

Det tror jag inte, utan möjligen den andre men jag vet inte.
Citera
2019-12-12, 08:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Jag vart slagen och sexuellt utnyttjad som barn runt den åldern. Det är perioder då minnena flyter upp men överlag kan det gå flera år emellan tillfällen då man ens flyktigt tänker på det. Jag fattade inte ens vad det var som hade hänt i flera år efteråt mer än att "någon gjorde illa mig men den person är i fängelse."

Om mina föräldrar hade tyckt det var en bra ide att påminna mig ofta så skulle jag garanterat varit mer skadad i vuxen ålder. Det är jävligt garanterat ska du veta.

Små barn fungerar inte som vuxna. Fysiskt ont glömmer man fort som fan som barn. Och barn blir generellt inte psykiskt skadade av sexuellt utnyttjande, såvida inte just vuxna tycker om att PÅMINNA barnen. Tvinga inte barn att återuppleva skit, det hjälper INGEN.
Jag vet inte vad du menar med att föräldrarna har påmint dottern om vad hon varit med om, har kanske missat information om detta? Jag svarade en person som undrade om man minns som vuxen om vad man blivit utsatt för när man var 8. Ett våldsamt överfall av okänd person plus våldtäkt när man cyklar hem från skolan, det minns man garanterat.
Citera
2019-12-12, 12:03
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Om det är så du vill se det. Men dom är inte "bättre" själva och det är av andra skäl som ligger bakom än vad du kanske hoppas på.

Nej, i detta fall ser jag hellre en som hållit sig undan en barnvåldtäkt i 20 år misshandlad av en som dömts för en våldtäkt förra året hur vidriga båda än må vara. Verkar handla mycket om att Anders inte visade empati så jag ser en likhet med denna man här med. Jag tror åter att han inte kommer att överleva detta straff. Det finns nivåer av helvetet så att säga.
Citera
2019-12-12, 21:57
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag vet inte vad du menar med att föräldrarna har påmint dottern om vad hon varit med om, har kanske missat information om detta? Jag svarade en person som undrade om man minns som vuxen om vad man blivit utsatt för när man var 8. Ett våldsamt överfall av okänd person plus våldtäkt när man cyklar hem från skolan, det minns man garanterat.

Helt korrekt.
Citera
2019-12-13, 00:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag vart slagen och sexuellt utnyttjad som barn runt den åldern. Det är perioder då minnena flyter upp men överlag kan det gå flera år emellan tillfällen då man ens flyktigt tänker på det. Jag fattade inte ens vad det var som hade hänt i flera år efteråt mer än att "någon gjorde illa mig men den person är i fängelse."

Om mina föräldrar hade tyckt det var en bra ide att påminna mig ofta så skulle jag garanterat varit mer skadad i vuxen ålder. Det är jävligt garanterat ska du veta.

Små barn fungerar inte som vuxna. Fysiskt ont glömmer man fort som fan som barn. Och barn blir generellt inte psykiskt skadade av sexuellt utnyttjande, såvida inte just vuxna tycker om att PÅMINNA barnen. Tvinga inte barn att återuppleva skit, det hjälper INGEN.
Antingen har du inte läst vad kräket utsatte flickan för eller så är du ovanligt korkad
Det här var inget "sexuellt utnyttjande" som du kallar det. Det var en synnerligen grov våldtäkt!

Fick du också frakturer i skallbenet av slagen mot huvudet och din cykelhjälm sprack i tre delar för att kräket slog så hårt?
Blev du hårt slagen över hela kroppen av kräket?
Tog kräket strupgrepp på dig också så du fick spela död i hopp om att överleva?
Var du så trång så kräket fick använda vaselin för att kunna våldta dig?
Blev du så söndertrasad i underlivet så att du måste opereras och sköterskorna grät när dom såg dina skador?

Men troligen är det som vanligt. Det som äter dig är att hon fick ett skadestånd. Pengar gör alltid folk galna
För är du det minsta lilla normal så borde du fatta att sånt här glömmer INGEN!
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Detta är en sammanfattning av en artikel som publicerades i Aftonbladet den 17 januari 1999, journalist Anna Lena Sventelius. Den är på totalt över 1400 ord vilket innebär ett långt reportage, så det går att citera ganska friskt utan att bryta mot 1.02, men jag har hållit igen på de rena citaten och istället skrivit om, för säkerhets skull. Den andra halvan handlar mycket om familjens situation och där har jag också kortat och sammanfattat mer. Tack till Barabiffen som skickade originalet. Artikeln i sin helhet finns inte tillgängligt öppet på nätet utan bara i en arkivdatabas som kräver inloggning.

Gärningen:
Flickan var på hemväg från skolan vid tvåtiden, hon är åtta år och har precis börjat andra klass. Mannen, som var spenslig och hade kort brunt hår, kliver plötsligt ut från snåren och ställer sig mitt på cykelbanan. Flickan tror att hon kört på honom och säger förlåt men han drar flickan och cykeln in bland buskarna. När hon skriker hotar han att döda henne om hon inte är tyst, och han håller för hennes mun med en hand och slår så hårt mot hennes huvud med den andra att cykelhjälmen går sönder. Han springer med henne till en liten glänta och drar av henne alla kläder utom en t-shirt samt stoppar något i hennes mun för att tysta henne. Han fortsätter slå och ta stryptag. Han våldtar henne vaginalt och flickan är säker på att hon ska dö. Trots mycket svår smärta försöker hon spela död.

När hon lämnats av GM:
Klädd som hon och blodig är tar hon sig ner till vägen. Två bilar passerar men en elevassistent från hennes skola stannar och vill köra henne till sjukhus men hon vill bara till mamma som hon trodde att hon aldrig mer skulle få träffa. Mamman virar in flickan i ett täcke men hon har så ont att det knappt går att hålla om henne, polis och ambulans larmas.

Flickan säger till sin mamma...
... att polisen måste hitta mannen "för han får inte göra så här mot något annat barn".
Polisen och hundarna får upp ett spår i dungen efter mannen. Det leder till ett
villaområde i Billdal. Där tappar hundarna spåret. Det regnar för mycket.
I bilen till sjukhuset fortsätter polisen att ställa frågor. "Var det händerna
eller snoppen?"

[...]

Inne på sjukhuset söver de Malin. Hon måste opereras.
Läkarna konstaterar att skallen har spruckit av alla slagen. De hittar sperma i
det uppslitna underlivet som måste sys. Sjuksköterskorna gråter.
Så långt själva gärningen. Flickan kom tillbaka till skolan efter tio dagar.
Sedan handlar artikeln om tiden efteråt, om hur alla föräldrar i Billdal följde sina barn till skolan och hur tillvaron raserades för familjen. Om hur tiden räknas i före och efter. Mamman fick sluta arbeta för dottern behövde så mycket stöd under flera år. Genom handbollen lärde flickan sig att våga ha kroppskontakt med andra människor igen. Det finns också mycket kritik mot samhället och polisen. Alla verkar tro att det var någon annans ansvar att informera dem om brottsofferstöd och liknande. En polis hotade att lägga ner förundersökningen om inte mamman slutade vara så påstridig.
Han hade ju faktiskt tre mord och en annan våldtäkt också på sitt skrivbord. Och dessutom skulle han ha semester [...]
Sedan fanns oron för att flickan kunde ha blivit HIV-smittad. Det dröjde ett år innan man bestämt kunde säga att så inte var fallet. Mamman fick slutligen frågan om vad hon skulle göra om hon kunde möta gärningsmannen.
Skulle hon vilja se honom? Prata med honom? Eller slå honom?
Hon vet inte.
- En kort tid efteråt sa jag till polisen att jag skulle skära snoppen av honom
om jag träffade honom.
De två poliserna förstod precis.
- Den ena sa att hon skulle hjälpa till att hålla honom. Och den andra sa att
hon skulle titta åt ett annat
Citera
2019-12-13, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Hasse Aro har en podcast och tar upp fallet där.

PODCAST - FALLEN JAG ALDRIG GLÖMMER
Billdal-fallet: Spåren - del 1 av 2

SÄSONG 3 ● AVSNITT 30 ● 28 NOV 2019 ● 22 MIN
12 september 1995. En åttaårig flicka blir våldtagen och misshandlad på väg från skolan i Billdal utanför Göteborg. Ett brott så fasansfullt och vidrigt att det saknar motstycke. Tryggheten i flickans liv krossas i ett ögonblick. Hasse Aro arbetade redan då med Efterlyst och detta kom att bli ett av de värsta fallen som det rapporterats om i programmets historia.
Mer på länken https://www.ilikeradio.se/podcasts/hasse-aro/17384/

PODCAST - FALLEN JAG ALDRIG GLÖMMER
Billdal-fallet: Upprättelsen – del 2

AVSNITT 31 ● 05 DEC 2019 ● 25 MIN
En åtta-årig flicka blir misshandlad och våldtagen på väg hem från skolan i september 1995. I del 1 berättade Hasse om DNA-spåren som låg nerfrysta i över 20 år i väntan på ny teknik. Så kommer äntligen möjligheten till att spåra DNA-provet via ett amerikanskt bolag som utformat en unik metod. Det enda hindret är att lagen i Sverige inte tillåter att göra matchningar i brottsregistret på DNA vid den här tidpunkten.
Mer på länken https://www.ilikeradio.se/podcasts/hasse-aro/17445/
Citera
2019-12-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Blev du så söndertrasad i underlivet så att du måste opereras och sköterskorna grät när dom såg dina skador?

En fråga är hur Aftonbladets journalist kan veta att "sjuksköterskorna grät"? Hon var knappast med i operationssalen och det tror jag inte offrets mamma var heller. För den som är källkritisk är det något värt att beakta.
Citera
2019-12-13, 20:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
En fråga är hur Aftonbladets journalist kan veta att "sjuksköterskorna grät"? Hon var knappast med i operationssalen och det tror jag inte offrets mamma var heller. För den som är källkritisk är det något värt att beakta.
VA? Är det det enda du kan anmärka på i den artikeln?
Du har inga synpunkter på polisens agerande eller annat, bara om sköterskorna grät
Du tror möjligtvis inte att vårdpersonalen har sett henne utanför operationssalen innan hon sövdes?
När det är en så här liten flicka fick mamman vara med hela vägen fram till operationssalen och då ser hon hur vårdpersonalen reagerar. Ingen kan ha gått oberörda från den här synen.
Alla som har sett detta måste ha blivit väldigt illa berörda, men du är källkritisk
Poliserna grät också när Lisa Holm hittades mördad inklämd i ett litet plåtskåp i en bod.
Källkritik på den uppgiften...

Faktum att jag som är rätt härdad och har läst hela artikeln ett antal gånger får tårar i ögonen fortfarande när jag läser vad kräket utsatte flickan för. Jävla BEST
Han borde ha fått livstid och det finns troligen fler offer som dom inte har hittat.

Här kommer en del av artikeln. Vad kan du hitta där att ifrågasätta...

"Malin är åtta år och på väg hem från skolan. Hon har precis börjat i andra klass. Klockan är halv två och vädret är gråruggigt. Hon cyklar ensam.
Backen lutar svagt.
Plötsligt kliver mannen, som är klädd i jeans och skinnjacka, ut från snåren.
Står mitt i cykelbanan.
Malin tror först att hon kört på mannen och säger "förlåt".
Men mannen tar tag i cykelstyret och drar in både Malin och cykeln bland buskarna.
Hon skriker på hjälp.
Mannen hotar att döda henne om hon fortsätter att skrika.

Med ena handen håller han för hennes mun. Den andra handens knytnäve slår hårt och brutalt mot hennes huvud. Så hårt att cykelhjälmen går sönder.
Sedan drar mannen upp Malin och springer längre in i skogen med henne. Uppför berget till en liten glänta utan insyn.
Där fortsätter misshandeln. Han sliter av henne alla kläderna utom en t-tröja som han drar över hennes huvud.

För att hon inte ska kunna skrika stoppar han något i hennes mun. Sedan fortsätter han att slå, ta stryptag och våldta henne.
Malin är helt säker på att hon ska dö.
Trots att det gör så fruktansvärt ont försöker hon spela död för att få mannen att sluta slå och göra henne illa.

Plötsligt upphör slagen och Malin tittar upp. Är han borta? Ska hon sätta på sig trosorna?
Hon struntar i det. Och springer.
Hasar ner för berget och ut på vägen till en busshållplats.
Två bilar åker förbi den blodiga åttaåriga flickan, som endast är iklädd en söndersliten t-tröja.
Den tredje bilen stannar. Det är en elevassistent från skolan. Hon vill köra Malin till sjukhuset.
Malin vill hem. Till mamma.
\ \ \
Hemma i villan i Billdal förstår mamman att någonting har hänt när bilen kör upp med yngsta dottern Malin på infarten.
Hon rusar ner, virar in sin blodiga dotter i ett täcke. Elevassistenten larmar polis och ambulans.
Mamman kan knappt ta i sin dotter. Malin skriker av smärta för det gör så ont i huvudet. "Och det känns som om hon ska brinna upp inifrån."

Huset fylls av poliser. "Hur såg han ut? Vad var klockan? Åt vilket håll sprang han?"
Ambulansen kommer inte. Mamman är rädd att dottern ska dö ifrån henne.
Malin är lycklig över att vara hemma hos mamma. Hon trodde inte att hon skulle få se henne igen.
Malin säger till mamma att polisen måste hitta mannen "för han får inte göra så här mot något annat barn".

Inne på sjukhuset söver de Malin. Hon måste opereras.
Läkarna konstaterar att skallen har spruckit av alla slagen. De hittar sperma i det uppslitna underlivet som måste sys. Sjuksköterskorna gråter."

Detta är en del av en lång artikel som publicerades i Aftonbladet den 17 januari 1999, journalist Anna Lena Sventelius.
Senast redigerad av Timeout 2019-12-13 kl. 20:44.
Citera
2019-12-14, 05:47
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Antingen har du inte läst vad kräket utsatte flickan för eller så är du ovanligt korkad
Det här var inget "sexuellt utnyttjande" som du kallar det. Det var en synnerligen grov våldtäkt!

Fick du också frakturer i skallbenet av slagen mot huvudet och din cykelhjälm sprack i tre delar för att kräket slog så hårt?
Blev du hårt slagen över hela kroppen av kräket?
Tog kräket strupgrepp på dig också så du fick spela död i hopp om att överleva?
Var du så trång så kräket fick använda vaselin för att kunna våldta dig?

Men troligen är det som vanligt. Det som äter dig är att hon fick ett skadestånd. Pengar gör alltid folk galna
För är du det minsta lilla normal så borde du fatta att sånt här glömmer INGEN!

Det som äter mig är att jag inte fick skadestånd? Är du helt jävla dum i huvudet eller?

Om du spenderade bara hälften så mycket tid till någonting vettigt i livet som du gör på Internet skulle du nog åstadkomma stordåd grabben. Istället ruttnar du bort i fiktion och förutfattade övertygelser.

Du vet inte ett jävla dugg om hur det är som barn att bli utnyttjad, det är jävligt säkert.

Som sagt, individuella fall är olika, till viss del. HANTERINGEN AV BARNEN EFTERÅT ÄR DET INTE!

Såhär ligger det nämligen till, barn som blir periodiskt påminda (av vuxna) är garanterade att minnas MER och STARKARE i vuxen ålder än vad de barn som blir stöttade igenom läkande perioden efteråt. (mentalt och psykiskt) Vilket ökar risken att de, blir just, förstörda för livet.

För barn spelar det ingen roll hur eskalerad skada de fått, bara hur de runt dem väljer att låta barnet läkas. Barn som blir våldtagna eller brutalt våldtagna reflekterar aldrig på skillnaden. Skrapsår på knäna och ont i armen från att bli dragen och hållen hårt, ont i rumpan eller könet efteråt? Eller frakturer och vävnad skada över hela kroppen och utslagna tänder samt uppslitet kön? Båda dessa är fysiska skador som barnet har glömt ett år senare. Tack och lov är det så.

MEN... den mentala skadan, i sinnet, DEN har vuxna ALLA VAL till hur pass förstörd för livet barnet ska bli, hur pass "informerad" i just "vad" "vem" "hur" och "varför".

Men du är en elak liten spekulerande jävel så varför ska man försöka förklara skillnaden.
Citera
2019-12-14, 09:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det som äter mig är att jag inte fick skadestånd? Är du helt jävla dum i huvudet eller?

Om du spenderade bara hälften så mycket tid till någonting vettigt i livet som du gör på Internet skulle du nog åstadkomma stordåd grabben. Istället ruttnar du bort i fiktion och förutfattade övertygelser.

Du vet inte ett jävla dugg om hur det är som barn att bli utnyttjad, det är jävligt säkert.

Som sagt, individuella fall är olika, till viss del. HANTERINGEN AV BARNEN EFTERÅT ÄR DET INTE!

Såhär ligger det nämligen till, barn som blir periodiskt påminda (av vuxna) är garanterade att minnas MER och STARKARE i vuxen ålder än vad de barn som blir stöttade igenom läkande perioden efteråt. (mentalt och psykiskt) Vilket ökar risken att de, blir just, förstörda för livet.

För barn spelar det ingen roll hur eskalerad skada de fått, bara hur de runt dem väljer att låta barnet läkas. Barn som blir våldtagna eller brutalt våldtagna reflekterar aldrig på skillnaden. Skrapsår på knäna och ont i armen från att bli dragen och hållen hårt, ont i rumpan eller könet efteråt? Eller frakturer och vävnad skada över hela kroppen och utslagna tänder samt uppslitet kön? Båda dessa är fysiska skador som barnet har glömt ett år senare. Tack och lov är det så.

MEN... den mentala skadan, i sinnet, DEN har vuxna ALLA VAL till hur pass förstörd för livet barnet ska bli, hur pass "informerad" i just "vad" "vem" "hur" och "varför".

Men du är en elak liten spekulerande jävel så varför ska man försöka förklara skillnaden.

Det verkar som du försöker förminska det du varit med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in