2019-12-14, 05:23
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Du är inte allvarlig nu va? Vad får dig att tro att kvällstidningarna skulle ha ens en liten notis om ett tjafs på ett torg i Trollhättan? Skärp dig!
På Expressen akkurat nå finner man blant annet:
  • Återförenas med sin barndoms katt
  • Supermodellens oväntade kupp
  • Emmy blev världsnyhet – misstogs för Greta i video
  • Sveriges nya storstjärna – och han är ju bara 17 år
  • Här är vinglasen du bör undvika enligt experten

Klart slik kvalitetsjournalisme er viktigere enn at lov og orden er satt til side på et torg i Trollhättan og at politiet står og ser på mens folk blir angrepet og ranet.
Citera
2019-12-14, 05:25
Medlem
negrofobens avatar
Jävlar vad vidrigt!
Här ?ser man ju vilka äckel blattar är! Hora, knulla dig och din morsa mm mm.
Det här är inte människor...
Den dag det blir skyddsjakt på dessa invasiva varelser är jag redo!
Citera
2019-12-14, 05:27
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag befinner mig i Estland på jobb ett par månader om året. Kan säga att skillnaden mellan Sverige och Estland är milsvid när det gäller demografi och brottslighet.

Här i Estland är det i princip helvitt i grannskapet. I varje köpcentrum. I varje simhall. Etniska, vita estländare. Läser nästan aldrig om personrån, mord eller liknande. Min tjej har festat med väninnor sent ut på nätter - tryggheten i städerna är slående. Hjälpsamma och trevliga vita européer.

Och sedan kommer man tillbaka till Sverige. Och möts av kaos som det Lamotte möts av i varje kommun han besöker. 80% invandrare som skriker "knulla din mamma", "svennehora", "du suga min nigga kuuuuuuk". 1000 personrån i Göteborg hitintills iår. Sprängåd och mord i rekordantal!

Sverige är totalt förstört pga massimport av lågintelligenta, kriminella KRÄK.

Tack för en mkt intressant läsning.
Estland som jag förut betraktat som något "skräpland" i brist på.bättre formulering har det blivit bättre i än i Sverige i det området du /vi skriver/diskuterar om.

Tack för rapporten.Säger ALLT om Sveriges bedrövliga tillstånd .
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-12-14 kl. 05:29.
Citera
2019-12-14, 05:46
Medlem
Fraziers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Du är inte allvarlig nu va? Vad får dig att tro att kvällstidningarna skulle ha ens en liten notis om ett tjafs på ett torg i Trollhättan? Skärp dig!

”Tjafs på ett torg”? Då polisen var i underläge och således saknade kontroll på kaoset blir rubriceringen våldsamt upplopp.
Citera
2019-12-14, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag befinner mig i Estland på jobb ett par månader om året. Kan säga att skillnaden mellan Sverige och Estland är milsvid när det gäller demografi och brottslighet.

Här i Estland är det i princip helvitt i grannskapet. I varje köpcentrum. I varje simhall. Etniska, vita estländare. Läser nästan aldrig om personrån, mord eller liknande. Min tjej har festat med väninnor sent ut på nätter - tryggheten i städerna är slående. Hjälpsamma och trevliga vita européer.

Och sedan kommer man tillbaka till Sverige. Och möts av kaos som det Lamotte möts av i varje kommun han besöker. 80% invandrare som skriker "knulla din mamma", "svennehora", "du suga min nigga kuuuuuuk". 1000 personrån i Göteborg hitintills iår. Sprängåd och mord i rekordantal!

Sverige är totalt förstört pga massimport av lågintelligenta, kriminella KRÄK.

Här försvinner din trovärdighet. Se det fetade.

Annars var det bra skrivet. Hade du inte försökt överdriva så hade det varit perfekt.

Lamotte försöker visa verkligheten som den är, och tydligen så räcker den.
Citera
2019-12-14, 06:46
Medlem
Lamotte väljer sina mål med omsorg och tjänar pengar på att provocera. Dom ville inte filmas. Snorungara tror dom är tuffa och Lamotte ger dom all anledning att bli arga och fula i munnen. Han bör se över sin intervjuteknik och sluta provocera fram ungdomsgäng. En jävla nolla den här Lamotte.
Citera
2019-12-14, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Det som spontant förvånar mig är åldern samt storleken på bråkstakarna. När jag först läste om ”oroligheterna” på Kronogården så fick jag intrycket av att det var 12-13-åringar. Men det här är ju vuxna män som uppenbarligen utgör ett hot mot både Lamotte och polisen.

De ska in, de utgör en fara för samhället.

Kan förstå strategin med passivitet från polisens sida men i detta fall så borde något drastiskt ske. Nu pågår väl fortfarande Rimfrost och polisen är underbemannade... Men här är ju ett guldläge att få fatt i flertalet av dem som förstör en hel stadsdel. Dit med insatsstyrkan för fan.

Lamotte kan ju fungera som ett bete för att få fatt i dessa kriminella avarter. Lamotte meddelar i förväg att han ska besöka utsatta platser. Använd det för att kunna profilera samt fånga in buset.

Hur är de vuxna män?
Jag hade full skäggväxt och var 183cm lång när jag var 14 år gammal.
Jag är 89% Skandinav/Islänning/Finsk. Hur tänker du nu? Mina 11% är inte MENA.
Citera
2019-12-14, 06:50
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Lamotte väljer sina mål med omsorg och tjänar pengar på att provocera. Dom ville inte filmas. Snorungara tror dom är tuffa och Lamotte ger dom all anledning att bli arga och fula i munnen. Han bör se över sin intervjuteknik och sluta provocera fram ungdomsgäng. En jävla nolla den här Lamotte.
Alle forstår at fyren provoserer dem ved å trenge inn i territoriet deres. Poenget er jo at oppførselen deres (og politiets) ikke er greit uansett. At han provoserer dem og er et null er ikke noe argument. Merkelig at dere som prøver å forsvare dem ikke forstår noe så simpelt.
Citera
2019-12-14, 06:51
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

De kunde väl bara ha gått därifrån om de inte ville bli filmade, finns ingen som helst anledning till att bli våldsamma. En nolla är den som slåss istället för att prata lugnt och sansat.
Citera
2019-12-14, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Alle forstår at fyren provoserer dem ved å trenge inn i territoriet deres. Poenget er jo at oppførselen deres (og politiets) ikke er greit uansett. At han provoserer dem og er et null er ikke noe argument. Merkelig at dere som prøver å forsvare dem ikke forstår noe så simpelt.

Deras territorier?
Den förklaringen kan liknas vid att de som blir våldtagna får skylla sig själv pga sina kläder.
Det är inte han som provocerar, det är dessa smårövar som blir provocerade!
JL var inte på plats i söndags eller i måndags, ändå "krigade" dem med polis och utryckningsfordon!

Hade SVT gjort sitt jobb så hade de varit där på torget redan på måndag morgon och pratat med de boende, men icke! De rör sig inte i närheten!
Citera
2019-12-14, 06:56
Medlem
BaraBiffens avatar
Intressant att läsa hur invansrarna ser på saken,
Inlägget har fått 500 gillningar också

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10216424294779164&id=12100110 89
Citera
2019-12-14, 06:58
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Deras territorier?
Den förklaringen kan liknas vid att de som blir våldtagna får skylla sig själv pga sina kläder.
Det är inte han som provocerar, det är dessa smårövar som blir provocerade!
JL var inte på plats i söndags eller i måndags, ändå "krigade" dem med polis och utryckningsfordon!

Hade SVT gjort sitt jobb så hade de varit där på torget redan på måndag morgon och pratat med de boende, men icke! De rör sig inte i närheten!
Sa ikke det er en god forklaring, men det er vel forklaringen? Har du noen annen? Og ja, det er omtrent som å si at voldtatte får skylde seg selv pga. sine klær. Stort sett alle i denne tråden som forsvarer dette bruker den logikken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in