2019-12-14, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Det kommer aldrig att hända. De som är mest upprörda har fullt upp med att sitta och göra arga inlägg på Facebook och Flashback. 😂

En sådan samling hade stoppats direkt då det är olagligt enligt svensk lag. Har diskuterats i tråden tidigare.
Citera
2019-12-14, 04:53
Medlem
Journalister i krigsländer kan rapportera och filma, men journalister i Sverige blir attackerade GG
Citera
2019-12-14, 04:59
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Joakim Lamotte försökte precis göra ett live-reportage från Kronogården i Trollhättan, men streamen avbröts då han blev attackerad av invandrargäng. Där var fullt med poliser på plats, men de agerade mer trygghetsvärdar än poliser. Kommer gammelmedia våga nämna nåt om detta?

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5

Att polisen inte griper individer som dödshotar mitt framför ögonen är kristallklart tjänstefel !

Bevis finns

Lamotte borde anmäla poliserna bara för sakens skull
Senast redigerad av PatrickB8man 2019-12-14 kl. 05:06.
Citera
2019-12-14, 05:01
Medlem
Det som Lamotte filmar talar för sig själv: inavlade IQ-befriade orcher. Det handlar inte om socio-ekonomiskt utsatta områden, det handlar om medeltida klanmentalitet som måste stoppas av oss som fortfarande kan tänka klart. Fan ta alla bakåtsträvare!
Citera
2019-12-14, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Att polisen inte griper individer som dödshotar mitt framför ögonen är kristallklart tjänstefel !

Lamotte borde anmäla poliserna bara för sakens skull

Kanske vore något att anmäla till Justitiekanslern?
Polisen har en förbannad skyldighet att ingripa vid dödshot, stöld och misshandel.
Citera
2019-12-14, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Det som Lamotte filmar talar för sig själv: inavlade IQ-befriade orcher. Det handlar inte om socio-ekonomiskt utsatta områden, det handlar om medeltida klanmentalitet som måste stoppas av oss som fortfarande kan tänka klart. Fan ta alla bakåtsträvare!

"Mannen jag ska kaosa på ditt ansikte"
"Svennehora"
"Jag ska knulla hela din familj...alla jag ska knulla..."

Jag tror helt seriöst att en schimpans har högre IQ än dessa kräk.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-12-14 kl. 05:10.
Citera
2019-12-14, 05:08
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nej, Expressen, Aftonbladet och DN har inte skrivit om det. Ingen förstasida har invandrarkaoset som huvudnyhet.
Du är inte allvarlig nu va? Vad får dig att tro att kvällstidningarna skulle ha ens en liten notis om ett tjafs på ett torg i Trollhättan? Skärp dig!
Citera
2019-12-14, 05:09
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Kanske vore något att anmäla till Justitiekanslern?
Polisen har en förbannad skyldighet att ingripa vid dödshot, stöld och misshandel.

Exakt !

Om Lamotte hade sagt samma hade han åkt in direkt
Citera
2019-12-14, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Du är inte allvarlig nu va? Vad får dig att tro att kvällstidningarna skulle ha ens en liten notis om ett tjafs på ett torg i Trollhättan? Skärp dig!

Instämmer. Bättre att de fortsätter ägna sidorna åt någon gammal tant som skrivit "neger" på Facebook, än att skriva om hur en svensk journalist blir misshandlad och bestulen mitt framför svensk polis.
Citera
2019-12-14, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De försvarar orten.

Öh? Nej! Det är inte ens Svenskar. Vad det gör i Sverige är en gåta.
Citera
2019-12-14, 05:18
Medlem
Det som spontant förvånar mig är åldern samt storleken på bråkstakarna. När jag först läste om ”oroligheterna” på Kronogården så fick jag intrycket av att det var 12-13-åringar. Men det här är ju vuxna män som uppenbarligen utgör ett hot mot både Lamotte och polisen.

De ska in, de utgör en fara för samhället.

Kan förstå strategin med passivitet från polisens sida men i detta fall så borde något drastiskt ske. Nu pågår väl fortfarande Rimfrost och polisen är underbemannade... Men här är ju ett guldläge att få fatt i flertalet av dem som förstör en hel stadsdel. Dit med insatsstyrkan för fan.

Lamotte kan ju fungera som ett bete för att få fatt i dessa kriminella avarter. Lamotte meddelar i förväg att han ska besöka utsatta platser. Använd det för att kunna profilera samt fånga in buset.
Citera
2019-12-14, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Exakt !

Om Lamotte hade sagt samma hade han åkt in direkt

Japp, klart han hade Men han är lugn och låter idioterna sabba sitt rykte än mer!
Tänk om dessa dårar, trots maskering; pratat normalt med JL, svarat eller valt att inte svara på frågorna. Hade de inte fått en annan respekt då?

En anonym tänkare som bor i träsket uttalade sig och han/hon verkade verkligen inte glad över hur snorungarna betedde sig! Tyvärr paywall på artikeln i lokaltidningen nu, så inte lönt att länka. Vem som helst får gärna citera vad hen säger dock! (Gärna med bild på texten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in