2019-12-13, 23:57
Avslutad
Så ytterligare en bild när vi pratar om vatten. Osäker om personen till hö är W. Bilden hämtad från hennes FB. Var är denna bild ifrån?
https://imgur.com/a/48738mv
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-12-14 kl. 00:02.
Citera
2019-12-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Nu är jag kanske sen på bollen då jag jobbat hela dagen kvällen och inte hunnit läsa ikapp.
Men jag läste i Expressen nu att utredningen gått in i en lite lugnare fas och nu inväntas mest en hel hög analys-svar från NFC.
Det jag reagera över i texten var att det ej framgick ett enda ord om att fortsätta finna hela Wilma.
Tidigare har det upprepats tydligt vikten av att hitta henne, både för anhöriga och för utredningen.
Inte nu.
Någon som vet vad det kan bero på? Kan dom ha funnit mer än vad dom gått ut med?
Eller söker dom fort?
Men då så klart inte i samma utsträckning som innan.
Eller har man helt enkelt bara slutat upprepa sig?

Självklart pågår både utredning och sökande fortfarande men nu med mindre nödvändighet att kommunicera utåt. Nu sker allt mer internt och den strikta förundersökningssekretessen kanske upplevs mer tydligt än tidigare. Utredningen är lika intensiv och polisen använder samma mängd resurser som tidigare men ändrat inriktning något. Nu tolkar jag det som inre spaning och analys av inkomna tips och analyssvar prioriteras samtidigt som sökning av kroppsdelar fortgår. Dvs mer av de GW kallar "riktig kriminalutredning". Man bygger ett logiskt pussel utifrån Fakta, Erfarenhet och Kunskap. Polisen har en rejäl informationsbank att ösa ur som byggts upp av all faktainsamling, undersökningar mm som vi inte vet något om innehållet i. Men som gäller involverade personer i ärendet.

Nu får vi nog räkna med mer tystnad. Det är enligt mig ett gott tecken.
Citera
2019-12-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Självklart pågår både utredning och sökande fortfarande men nu med mindre nödvändighet att kommunicera utåt. Nu sker allt mer internt och den strikta förundersökningssekretessen kanske upplevs mer tydligt än tidigare. Utredningen är lika intensiv och polisen använder samma mängd resurser som tidigare men ändrat inriktning något. Nu tolkar jag det som inre spaning och analys av inkomna tips och analyssvar prioriteras samtidigt som sökning av kroppsdelar fortgår. Dvs mer av de GW kallar "riktig kriminalutredning". Man bygger ett logiskt pussel utifrån Fakta, Erfarenhet och Kunskap. Polisen har en rejäl informationsbank att ösa ur som byggts upp av all faktainsamling, undersökningar mm som vi inte vet något om innehållet i. Men som gäller involverade personer i ärendet.

Kunde inte sagt det bättre ens om jag försökt.
Nu, god natt.
Citera
2019-12-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
JUST NU PÅ KUNSKAPSKANALEN
Imamer säljer barn/kvinnor för en natt och vanliga muslimer köper sex. Allt över 9 år godkänner dom.
Dokument utifrån går under covern.
Få se hur de är där nu.

30 min in i programmet sägs det just om vad som händer vid brustna bröllop och oskulder. Det sägs vara på kusinernas lott att lösa en sån sak (mord) (åtminstone där)
Citera
2019-12-14, 00:11
Medlem
Citat:

Ja att utredningen pågår för fullt var jag mycket väl medveten om och tvivlar inte en sekund på, och tystnaden som löpt som en röd tråd genom hela detta anser även jag vara bra och ett suveränt arbete från polis. Nu var det endast en stilla liten undran över att man inte nämnt ngt kring sök av resterande kropp/delar av Wilma.

Edit- Tror du missuppfattade min text/ jag uttryckte mig oklart. Jag trodde alltså inte att utredningen gick in i lugnare fas så som i att dom gör mindre, utan jag återberättade i korthet vad åklagaren sade, dvs att han själv använde sig utav orden "lugnare fas".
Senast redigerad av Strogge123 2019-12-14 kl. 00:26.
Citera
2019-12-14, 00:29
Avslutad
Är det grannen till GM som lämnat uppgiften om tunga steg i trappan. Risken är ju att vittnet har utländsk påbrå och heter typ TAM PONG!. Hur trovärdigt är det?
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-12-14 kl. 00:32.
Citera
2019-12-14, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu får de verkligen utveckla detta. Sommarhemmet ligger ung. 700 meter från Göteborgsvägen 23 (MGM). Från strandpromenaden är det också 700 meter. Dessutom en buss station nära där.

Obekräftade uppgifter påstår Du. NU måste du förklara mer ingående var du fick dessa s.k. uppgifter.

Det baseras på löst skvaller mellan barnen/ungdomarna i Uddevalla, således knappast trovärdigt, och jag valde att inte skriva om det i tråden för att inte spä på de vilt sensationslystna spekulationerna. Användaren sohefall har erhållit uppgiften via privat PM efter att hen kontaktade mig avseende en annan användare. Åter igen, yngre syskons uppgifter. Jag bor inte kvar i staden men engageras på avstånd. Där sätter jag gärna punkt, då jag inte vill bidra till viskleken, men jag vidareutvecklar vid behov för att undgå ytterligare missförstånd och trådsanningar.
Citera
2019-12-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ja att utredningen pågår för fullt var jag mycket väl medveten om och tvivlar inte en sekund på, och tystnaden som löpt som en röd tråd genom hela detta anser även jag vara bra och ett suveränt arbete från polis. Nu var det endast en stilla liten undran över att man inte nämnt ngt kring sök av resterande kropp/delar av Wilma.

Edit- Tror du missuppfattade min text/ jag uttryckte mig oklart. Jag trodde alltså inte att utredningen gick in i lugnare fas så som i att dom gör mindre, utan jag återberättade i korthet vad åklagaren sade, dvs att han själv använde sig utav orden "lugnare fas".

OK. Polisen bedömer att dom har bra kontroll över läget, bevisningen god, gärningsman häktad på sannolika skäl och det tror jag stämmer väl med sanningen. Vi vet inte vilken del av Wilmas kropp polisen fann eller vilken del (ar) som saknas. Men uppenbarligen nog för identifikation och att förklara henne död. Vilken ytterligare information polisen besitter kring just det är för oss okänt. Det skulle vara fatalt för utredningen om annat än tystnad råder. Polisen vet nog bäst i hur man hanterar detta.

Polisledaren förutspår en lång och noggrann utredning framåt. Polisen genomför ordentliga och robusta utredningar som tar tid. Och måste få ta sin tid. Det är nog bra att ha det i medvetandet redan nu. Tänk sen vår/sommar med avbrott för regelbundna omförhandlingar. Typ.

Vissa beslag genomgås av NFC aktuell tid (räkna veckor) medan andra ligger på kö. Så beskrivs det av JW (polisledaren).
Citera
2019-12-14, 01:05
Medlem
MGM2 och Rawan Aziz pappan är vänner på facebook och han heter Ali Aziz.
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har undrat det samma, ställde frågan ifall någon visste om hon är släkt till Rawand Aziz som mördades av Saliba bröderna om jag minns rätt. Aziz är rätt så vanligt efternamn men att det gäller just Uddevalla här.
Citera
2019-12-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
MGM2 och Rawan Aziz pappan är vänner på facebook och han heter Ali Aziz.

Tack så mycket för infon, har en liten "mening" för mina tankar (miss-)
Citera
2019-12-14, 01:20
Medlem
Citat:
OK. Polisen bedömer att dom har bra kontroll över läget, bevisningen god, gärningsman häktad på sannolika skäl och det tror jag stämmer väl med sanningen. Vi vet inte vilken del av Wilmas kropp polisen fann eller vilken del (ar) som saknas. Men uppenbarligen nog för identifikation och att förklara henne död. Vilken ytterligare information polisen besitter kring just det är för oss okänt. Det skulle vara fatalt för utredningen om annat än tystnad råder. Polisen vet nog bäst i hur man hanterar detta.

Polisledaren förutspår en lång och noggrann utredning framåt. Polisen genomför ordentliga och robusta utredningar som tar tid. Och måste få ta sin tid. Det är nog bra att ha det i medvetandet redan nu. Tänk sen vår/sommar med avbrott för regelbundna omförhandlingar. Typ.

Vissa beslag genomgås av NFC aktuell tid (räkna veckor) medan andra ligger på kö. Så beskrivs det av JW (polisledaren).

Ja det verkade se ljust ut på bealagsfronten.
Vi får hoppas på att allt detta ger dom tillräckligt på benen för att gå till botten med vad som hänt och att samtliga gärningsmän får sitt straff (och Wilma' s familj en kropp att begrava och ett avslut).
Det känns som att detta kommer lösa sig, men som du säger, det kommer nog ta tid.
Har inga tvivel om polisen, dom verkar göra ett föredömligt och mycket noga arbete, och det kommer bära frukt.

OT- Som förälder själv lider man oerhört med föräldrar till bo.
Att ens barns lilla kropp skulle ligga mördad och delad, någonstans ute i kyla och mörker.
Kan knappt närma mig tanken.
Själen trasar sönder. Fy fan!
Citera
2019-12-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ja det verkade se ljust ut på bealagsfronten.
Vi får hoppas på att allt detta ger dom tillräckligt på benen för att gå till botten med vad som hänt och att samtliga gärningsmän får sitt straff (och Wilma' s familj en kropp att begrava och ett avslut).
Det känns som att detta kommer lösa sig, men som du säger, det kommer nog ta tid.
Har inga tvivel om polisen, dom verkar göra ett föredömligt och mycket noga arbete, och det kommer bära frukt.

OT- Som förälder själv lider man oerhört med föräldrar till bo.
Att ens barns lilla kropp skulle ligga mördad och delad, någonstans ute i kyla och mörker.
Kan knappt närma mig tanken.
Själen trasar sönder. Fy fan!

Det är Otänkbart bara tanken.
Men vi vet inte att hon de facto var styckad. Hon dog troligen redan i lägenheten (enl grannens vittnesmål) som också är den mest troliga BP enl. polisen. Jag väljer att hålla den tanken närvarande, tills annan fakta meddelas mig.

Mitt sätt att orka följa fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in