[quote=Timbar|69595654]
Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Det er jo litt rart at dette siver ut over et år etter at hun forsvant. Er dette noe politiet har holdt skjult, eller er det reelt at det først over et år dukker opp vitner som hevder de har sett henne.
Enda rarere politiet vurderer de som seriøse vitner. Altså at de er troverdig. Men selvsagt kan de ha tatt feil.[/QUOTE
Jeg stusser litt når folk synes det er så urealistisk at en 67 år gammel kvinne skulle ønske skilsmisse.
67 åringer er ikke eldgamle til en opplysning. Kanskje ønsket AEH skilsmisse fordi hun hadde noen drømmer og ønsker om bruke penger på ting ektemannen ikke var enig i . For eksempel kan det tenkes at hun ønsket å reise mer og se verden mens hun enda var sprek. Ja finnes sikkert mange ting folk ønsker seg, og hvis de har en ektefelle som ikke er enig og heller ikke villig til å finansiere ønskene, er vel det en god grunn til å ønske å ta ut skilsmisse.
Men det later til at enkelte her synes det er utrolig usannsynlig at når man har vært gift i 50 år, og så gammel som 67 år er det helt tullete å tenke tanken på at hun skulle ønske skilsmisse.
Kanskje det store spørsmålet er om hvordan hun har klart å holde ut så lenge som 50 år med TH, og hvorfor hun sluttet å jobbe. At TH er supergjerrig, det har jo alle skjønt, og da kan man jo forestile seg hvordan dette fungerte i praksis hjemme. Kanskje var han en tyrann som hele tiden hakket på henne. Kjeftet henne opp fordi telefonregningen var på 1000 kroner, når han mente det burde holde med 2-300. Kjefter på henne fordi hun har for mye syltetøy på brødskiven. Kanskje kjøpte han aldri klær til henne, og hvis hun skulle ha klær, så innebar det å bli utskjelt etter noter, eller hun kunne kjøpe klærne på Fretex. Finnes slike psykopater rundt omkring. Kanskje var grunnen til at hun ikke jobbet, at TH hadde ødelagt henne psykisk så hun ikke var i stand til å jobbe. Utbrent/utmattelsessyndrom, posttraumatisk lidelse, angst, depresjon. Mange diagnoser man kan få hvis en psykopat sitter å hakker hver dag år etter år. Om hun har vært på sydenreise, så ser jeg ikke for meg at TH gladelig har betalt for dette.
Har også tenkt tanken at hun ønsket å leve livet litt, de få årene hun hadde gjenn. Når hun er 75 og 80 år, så er det liksom litt for seint til å farte rundt å oppleve verden.