2019-12-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nei jeg gjør faktisk ikke det, jeg sier heller ikke at min teori er riktig, men må medgi at jeg har tenkt tanken mange ganger.
Kanskje først og fremst pga.barnas manglende interesse av å gå ut i media, men og fordi jeg jeg tror at AEH er en konfliktsky og litt underdanig type, mye tyder på det.
Vi vet vel alle etterhvert at TH er sykelig gjerrig, en skilsmisse ville innebære mye støy og selv om AEH har krav på halve formuen er det lite som tyder på at TH ville gitt fra seg noe frivillig, det hadde blitt en langvarig kamp i retten som rett nok AEH ville vunnet, spørsmålet er om hun hadde orket.

Kanskje var det enklere og arrangere en slik kidnapping og til slutt fikk hun noe 10 mill ( trolig presset igjennom av barna)
Jeg tror og at hun ikke hadde sett for seg at det ble en slik stor sak, og i ettertid ser hun nok at hun har viklet seg inn i noe som er vanskelig og komme ut av.

Jeg har vel hele tiden vært ganske sikker på at dette er riktig teori. Trolig er iallefall minst et av barna involvert i dette for som mange har sagt AEH ville aldri forlatt barna.
Så barna vet, men muligens er bare en involvert i forsvinningen.
Vi vet veldig lite om samlivet til dette ekteparet, for alt vi vet kan mannen være en mishandler og AEH har i årevis prøvd å komme seg ut av dette ekteskapet.
Jeg kan faktisk ikke erindre en eneste artikkel jeg har lest at de hadde et godt samliv. Er ikke det rart?
Men selvfølgelig ikke unaturlig etter et snart 50 års samliv heller.

Det ville naturligvis ikke vært noe problem for AEH og skille seg, men takket være at hennes jobb hadde bestått av å bygge opp hans imperium tyder mye på at hun ville blitt minstepensjonist noe som i seg selv må ha vært et personlig nederlag for henne.
Hun kjenner også TH så godt at hun vet at det vil bli kostbart å anlegge sak mot ektemannen som jo har sørget for å overføre alle eiendeler til han selv.

Det er sannsynlig at hun likevel ville fått medhold men det er en sjanse å ta så lenge hun ikke er 100% sikker.Selvtilliten er heller ikke den beste.

Hvorfor er da så usannsynlig at hun arrangerer denne storyen først og fremst for å få mye penger, det slår feil, men barna klarer å overtale far til i det minste og overføre 10 mill Det er i det minste nok til å holde det gående noen år.

Ingen har sett AEH på et år, så dukker det plutselig opp observasjoner av henne ( helt i tråd med planen) hun kunne ikke vist seg på lang tid.
Men nå er hun begynt å gå lei og har innsett at hun aldri vil få løsepengene.

Og hun klarer ikke lengre å holde seg skjult, jeg har skrevet dette før og gjentar det nå.Det er gode muligheter for at jeg har rett.
Så du tenker det er sannsynlig at AEH på 68 år har brukt flere måneder på å planlegge dette, opprette monerokonto, plantet strips, slepespor og sproxspor i huset, skrevet et langt, intrikat trusselbrev med diverse koder for kommunikasjon via krypterte plattformer...? Denne dama som blir beskrevet og omtalt som utadvendt, hyggelig, familiekjær, ++. "Underdanig og konfliktsky" har jeg ikke lest noe om at hun var. "Jeg kan faktisk ikke erindre en eneste artikkel jeg har lest at de hadde et godt samliv." Jeg har ikke lest noe sted at de ikke hadde et godt samliv. "Vi vet vel alle etterhvert at TH er sykelig gjerrig". Dette har jeg heller aldri lest noe om. Det er ingen logikk i at ektemannen skulle gjort dette, men at kona selv skulle gjort det er faktisk hakket enda mer ulogisk.
Citera
2019-12-13, 00:02
Medlem
Jeg tror strid om arv kan være motivet. Det kan virke som om den eldste datteren kommer til å arve mesteparten av konsernet og formuen. Ikke sikkert de to yngste barna var enig i det. Kanskje AEH støttet den eldste datteren? En skilsmisse på trappene har forårsaket noe...
Hun kan ha blitt drept den 30. Oktober rundt kl 23.10, gjemt og fraktet til et sted hun hadde et forhold til, som ligger høyt og fritt i naturen...
Citera
2019-12-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror strid om arv kan være motivet. Det kan virke som om den eldste datteren kommer til å arve mesteparten av konsernet og formuen. Ikke sikkert de to yngste barna var enig i det. Kanskje AEH støttet den eldste datteren? En skilsmisse på trappene har forårsaket noe...
Hun kan ha blitt drept den 30. Oktober rundt kl 23.10, gjemt og fraktet til et sted hun hadde et forhold til, som ligger høyt og fritt i naturen...
Hvor langt er det dit fra Sloraveien? Tenker du på der AE har en eiendom?
Citera
2019-12-13, 00:46
Medlem
Citat:
Hva tenker du da om den merkverdige bilkjøringen fra boligblokken på formiddagen den 31. og den parkeringen ved Langvannet som det nylig sto om?
Citera
2019-12-13, 00:52
Medlem
AEH er nede i 95 FB venner nå, merkelig at flere har forsvunnet
Citera
2019-12-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
AEH er nede i 95 FB venner nå, merkelig at flere har forsvunnet
Har noen vært inne på AEH sin profil på FB og endret dette?
Citera
2019-12-13, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har noen vært inne på AEH sin profil på FB og endret dette?

Du har masse rare tanker.
Citera
2019-12-13, 01:08
Medlem
Citat:
Hvordan endres antallet FB-venner da? Er det ikke den som eier profilen (eller har tilgang til den) som må fjerne og/eller legge til venner?
Citera
2019-12-13, 01:25
Medlem
Eller så är det många (?) som unfriendar hennes (?) profil.
Citera
2019-12-13, 07:16
Bannlyst
Citat:

Mest sannsynelig er det dette som ligger bak. At hun ville skilles og ta halve kaka, noe som ville rasere THs imperium. Han ville riktignok sitte gjenn med 700 millioner, men alt hadde altså blitt rasert. Hun måtte bort. Dette stemmer med utskiftingen av Anne og den ene datteren fra styret. Det stemmer også med at siden hun var blitt pensjonist og fikk egen ytelse fra NAV, så var hun i stand til å stå på egne bein mens en skilsmisse-rettsak pågikk. Det stemmer med at hun hadde blitt meldt inn i en gruppe om leiligheter til leie i Gjøvik, og at politiet undersøkte om dette hadde noe med saken å gjøre. Det stemmer med at politiet lette etter Anne under isen i januar. Selv sa politiet at det IKKE var Anne som dem lette etter, men det anser jeg som svada.
Citera
2019-12-13, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av te-trollet
Eller så är det många (?) som unfriendar hennes (?) profil.

Mest sannsynelig. At folk kontakter folk på hennes venneliste og kommer med masse spørsmål/frågar om Anne, og at de i vennelisten vil ha en slutt på dette.
Citera
2019-12-13, 07:24
Bannlyst
Citat:

Og det skulle altså komme ifra deg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto