2019-12-13, 19:08
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag förstår att man får stark önskan om att klubba ner varenda jävel som beter sig såhär, (även jag får den önskan), men jag undrar om den approachen är smart egentligen.
Er jo forsåvidt enig i at det ikke er noen optimal løsning og en samfunnsutvikling man gjerne vil unngå, men er jo også vanskelig å se for seg at passivitet vil gjøre dette bedre over tid. Hvis de nå er på et nivå hvor de ikke er redd for å flagrant bryte loven rett foran øynene på politiet, hvor leder det over tid?

Desverre er nok harde tak hva befolkningen kommer til å kreve som løsning. Som vel muligens har vært motivet for politikken som ligger bak situasjonen i førstehånd. Det er sterke krefter i verden mot våre tidligere nær utopiske samfunn. Lite lønnsomme for noen kanskje.

Uansett, hvis noen har noen annen løsning burde de jo komme med den sporenstreks, for saft og buller leder ingen vei.
Citera
2019-12-13, 19:09
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Om polisen satt hårt mot hårt, situationen eskalerat bortom all kontroll, med skottlossning i självförsvar från polisens sida, där ett framtida fotbollsproffs fått plikta med sitt liv, så hade det troligen lett till omfattande upplopp i en mängd liknande områden i landet och SD hade enkelt kunnat emotse 30-35% av väljarstödet i nästa opinionsundersökning.

Så hade det kunde urartat.

Men min personliga känsla är att det bästa hade varit om Kling & Klang åtminstone visade lite pondus och närvaro.

Man får inte glömma att dessa varelser är precis som vildhundar, man måste ha koppel på dom. Tämja dom.

Släpper man dom helt fria bland oss andra civiliserade slutar det bara på ett sätt.
Citera
2019-12-13, 19:12
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nigellas
Jojo, det är ju bara att du har fel i ditt antagande att lamotte gör detta för att tillfredsställa ett svulstigt ego/sätter sitt liv i fara för att utnyttja en kortsiktig affärsmöjlighet.

Australiensiska 60 minutes gjorde ett klockrent inslag om någon stockholmsförort för ~2 år sen. Är cbs också blondinbella?

Sätter sitt liv i fara? Är du hans mamma eller mormor då du tror att han är någon slags dödsföraktande superhjälte som vågar sitt liv med kameran i högsta hugg? Eller är du Joachim himself?
Citera
2019-12-13, 19:13
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är intressant hur du ser på ett klipp som ser ut att vara ifrån ett land i Mellanöstern mitt i ett krig och det du är sur på är inte kriminella som förstör för en jävla massa folk utan du blir sur på Lamotte. Det säger en hel del om dig

Inte sur alls. Bara iaktar och värjer mig mot fejkmedia.
Citera
2019-12-13, 19:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hade jag varit polischef så hade jag med lätthet löst dessa problem på ett halvår, möjligtvis ett år. Slika insatser får och skall inte dra ut på tiden då det blir ett ställningskrig. Snabba insatser blandat med styrka är enda vägen.

Sådana som du och jag skulle inte kunna bli polischefer. De tillsätts på politiska meriter. Om de har rätt värdegrund alltså.
I försvaret har bara de som ställt upp på neddragningarna (avvecklandet) blivit befordrade, inom politiken endast multikulti globalister. Inom polisen... ja, jag tror min mening framkommer.

Som jag har skrivit flera gånger tidigare, vi behöver ta in hjälp utifrån som utbildar svensk polis. De som är intresserade kan söka på Youtube och se. Omon, Bope m.fl. Det finns polisstyrkor ute i världen för vilka dagens svenska småligister är just småligister. Polisstyrkor, i det närmaste militära sådana som enkelt skulle klara av dessa gangsterpojkar. Än så länge är de bara småglin. Än är dagens svenska "organiserade" brottslingar ren småpotatis. Än så länge vore de lätta att ta itu med. Än så länge.
Citera
2019-12-13, 19:17
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Det är lite skillnad på buset idag, mot förr. Idag saknas tex respekten för ordningsmakten i grunden.
Att gå till en mer offensiv metodik kan idag riskera eskalera situationer.

Dagens typ av ordningsstörningar är ofta är ett komplext problem, som det egentligen inte finns några korrekta motåtgärder för.
I vissa länder där man använder vattenkanoner, sköldar och batongar ned folk i ett tidigt skede av störning, ser man ju även en regelbundenhet i eskalering genom att gatsten börjar brytas upp och föremål sätts i brand i en större omfattning.
I sådana länder har man oftast också en större poliskår att sätta emot, och det är väl där skillnaden mot Sverige ligger. Vi saknar resursen till att möta motståndet med en polisarmé, och vi saknar också förmågan att spärra hela stadsdelar för att bibehålla säkerhet när man frontar störningen.

Här i Sverige har ordningsmakten idag en defensiv roll i denna typ av spontan-störning, och även om det ser ut som att packet äger situationen, så vinner samhället många gånger på att situationen hålls ner/dämpas.
Jag förstår att man får stark önskan om att klubba ner varenda jävel som beter sig såhär, (även jag får den önskan), men jag undrar om den approachen är smart egentligen.
Dagen efter åker man ju och plockar in brottsmisstänkta som individer istället för att klappa ner hela grupper, och det fungerar ju ändå skapligt om man utgår från det rättsvärdet.
Däremot fungerar det inte så bra ur samhällsperspektivet eftersom gemene man inte riktigt begriper att det faktiskt ger konsekvenser att bete sig såhär.
Inblandade får bötesstraff i efterrätt i många sådana här fall, och detta får allmänhet sällan reda på.

Nu handlar det ju inte, som i andra länder, om stora folkliga uppror. Det här är små grupperingar som med lätthet kan slås ut med lämpliga medel.
Citera
2019-12-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Ser det ut som de bryr sig om studiebidrag eller ens att få gymnasiebehörighet?

Nej inte direkt.. de vill hellre bedriva kravaller och osäkra samhället.
Detta är ju inget "svårt" att uppnå, så de ska inte ha kred för sina påhitt.
Tycker särskilt synd om dem äldre som bor i området som riskerar att bli överfallen av dessa galningar.
Om de ens vågar gå ut. Har betalt skatt hela sitt liv och belönas av samhället att inte våga gå till Ica å handla.
Citera
2019-12-13, 19:23
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Haha tror de har råd med 149kr...

Soc betalar 😁✊
Citera
2019-12-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu handlar det ju inte, som i andra länder, om stora folkliga uppror. Det här är små grupperingar som med lätthet kan slås ut med lämpliga medel.

Punktinsatser från militär exempelvis.
Citera
2019-12-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Nej, skattebetalarna ska inte betala deras böter. Man tar allt de äger. Det är slut på hjälp från samhället. Man ger dom valet att lämna landet eller anpassa sig till lagar och regler. De får vara skyldiga samhället.
och det tror di regering vill?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Inte sur alls. Bara iaktar och värjer mig mot fejkmedia.

Du menar att Lamotte har arrangerat alla videos som han har på facebook? Eller är det riktiga videos men de passar inte din agenda så då är det fejk?
Citera
Medlem
Citat:
Däremot fungerar det inte så bra ur samhällsperspektivet eftersom gemene man inte riktigt begriper att det faktiskt ger konsekvenser att bete sig såhär.
Inblandade får bötesstraff i efterrätt i många sådana här fall, och detta får allmänhet sällan reda på.

Tror du verkligen på detta själv? Invandrare som lever i utanförskap i förorten, inget arbete, bara bidrag, bor trångt, föräldrar på bidrag som icke talar svenska, hatar samhället och polisen osv.

Åker dom fast så får dom en klapp på ryggen av sina bröder, vilket ger dom en egoboost att fortsätta detta beteende. Lite böter biter inte på dom här individerna, det som krävs är att dom lär sig respektera samhället vilket dom inte kommer göra.

Böter fungerar bara på arbetande människor som måste betala med "egna" pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in