2019-12-12, 08:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag reagerade på att Uffe bara gav komplimanger gällande Annas utseende och sa inget om hennes personlighet. Känns som han helt bara fallit för ytan. Anna är ju dessutom snyggare än honom så det finns en obalans där redan från början vilket Uffe säkert är medveten om.

Sen ang att flytta ihop så var ju inte det möjligt än på ett tag. Anna deklarerade redan i något av de första avsnitten att hon inte var flyttbar pga sina barns skull (eller om det var ett barn hon hade?), något som sen märkligt nog inte har diskuterats mer men som givetvis har stor inverkan på förhållandets framtid.

Tänkte också på det. Uffe kommenterade bara yta. Man riktigt såg hur undrande Anna blev över detta. Det bådar inte gott.

Anna hade väl en 15-årig son om jag minns rätt och att hon inte kunde/ville flytta innan han var mer vuxen.
Citera
2019-12-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Eller hur, här har man ställt upp och skämt ut sig för hela svenska folket och som tack får man åka på en fylle-kryssning till Åland!

Oscar alltså... Han tar med sig ena tjejen på dejt enbart för att dumpa henne, hon har gjort sig fin med smink, kläder och hår. Jäkla gris han är!

Kärlek åt alla var lika pinsamt som alltid med Mattias i spetsen som svär i varje mening och fnittrar som en liten skolflicka! Tror han väljer Louise, otroligt vacker tjej som både är smart, socialt kompetent och naturlig.

Riktigt asigt gjort, men han fick väl ta Cissi på fittan redan första dejten så det var väl det som lockade.
Smutsig tjej, både till utseendet och ...
Citera
2019-12-12, 15:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag blev "lurad" men det kan jag ta, det verkar iaf på resan som det var bra. Sedan hur det blir efteråt kan man inte alls gå på trailern inför nästa vecka för. Dessa trailers har ju klippts så man ska luras något enormt. "Är hon här på gården?" från Linda svaras med ett "Nej, hon är inte här, det är rätt tråkigt men hon har varit borta i..." från boden och sedan hör man när avsnittet sänds att det handlar om att tjejen ifråga är och handlar och har varit borta i 30minuter och kommer hem om 10minuter...

Så kan det mycket väl vara. Jag tror inte att Oscar och Cissi har gjort slut. Väldigt tråkigt annars.
Citera
2019-12-12, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Riktigt asigt gjort, men han fick väl ta Cissi på fittan redan första dejten så det var väl det som lockade.
Smutsig tjej, både till utseendet och ...

Ja, hon är verkligen ingen skönhet, men det är ju inte han heller. Karin har viss utstrålning, men hennes tänder förstör tyvärr hela utseendet, Emelies obefintliga läppar likaså. Tycker hon ser ut som ett troll.

Lindas jobbiga läspande och uttal är fruktansvärt irriterande, som när hon säger "otroligt" med en potatis i munnen.
Citera
2019-12-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tänkte också på det. Uffe kommenterade bara yta. Man riktigt såg hur undrande Anna blev över detta. Det bådar inte gott.

Anna hade väl en 15-årig son om jag minns rätt och att hon inte kunde/ville flytta innan han var mer vuxen.

Rätt sjukt ändå att man söker in på sådana program men ändå inte är intresserad av att flytta. Hela programmet går ju ut på att dom ska bo hos bonden. Snacka om att slösa folks tid. Hade jag vart bonde så hade jag vart skitförbannad.
Citera
2019-12-12, 17:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Ja, hon är verkligen ingen skönhet, men det är ju inte han heller. Karin har viss utstrålning, men hennes tänder förstör tyvärr hela utseendet, Emelies obefintliga läppar likaså. Tycker hon ser ut som ett troll.

Lindas jobbiga läspande och uttal är fruktansvärt irriterande, som när hon säger "otroligt" med en potatis i munnen.
Tjejer ska inte ha några läppar..utan ett flinande streck i protokollet som aldrig hänger läpp, hon har potential att vara snygg om gav fan i att avsmala ögonbrynen som en fjortis

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag reagerade på att Uffe bara gav komplimanger gällande Annas utseende och sa inget om hennes personlighet. Känns som han helt bara fallit för ytan. Anna är ju dessutom snyggare än honom så det finns en obalans där redan från början vilket Uffe säkert är medveten om.
Du kanske noterar att Alexander inte har mycket till över för Maddes personlighet, för inte är det komplimanger att efter att ha kommentera utseendet...tillägga att hon är
"snällast och gulligast" det är ju en förolämpning och ett problematiskt kevinno-porträtt endast

"Madde gör det här för min skull, för att hon är intresserad av min person"
(följ med på another museum")

Ett dåligt tecken för fortsättningen när man följer med och shoppar för hennes skull
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-12 kl. 17:28.
Citera
2019-12-12, 20:00
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Rätt sjukt ändå att man söker in på sådana program men ändå inte är intresserad av att flytta. Hela programmet går ju ut på att dom ska bo hos bonden. Snacka om att slösa folks tid. Hade jag vart bonde så hade jag vart skitförbannad.

Det finns alltid bönder som begår samma misstag säsong efter säsong, nämligen att inte sålla bort de oflyttbara redan vid gruppdejten. Älgbonden Daniel (2015) ställde visserligen frågan om flyttbarhet vid gruppdejten men nöjde sig med svaret "Om man bara vill så ordnar det sig säkert". Om jag minns rätt så hade hon två barn 15 mil därifrån med ett ex som inte tillät att hon skulle flytta därifrån med barnen.

Uppföljningen några månader efteråt visade en besviken Daniel som klagade över att de aldrig ses och att det inte finns något förhållande. Men... nu så här efteråt har det visat sig att Daniel hade en hemlig flört med sin 21 år yngre barnflicka under tv-inspelningen på gården och så vitt jag har förstått blev de tillsammans ganska omgående.
Citera
2019-12-13, 08:18
Medlem
Kom att tänka på en sak som Cissi sa i "Bönderna berättar allt" när Linda frågade om dem olika resorna.

Cissi sa ju nåt i stil med "jag fick ju sköta snacket eftersom han inte talar engelska". Låter väldigt märkligt, engelska lär man sig ju redan i småskolan och jag antar att Oscar har gått både grund och gymnasieskola och då borde man väl åtminstone kunna föra en enklare konversation på engelska?!
Citera
2019-12-13, 08:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Såpass ung son alltså? Då fick hon barn rätt sent (är hon inte 55?),
Oavsett så lär det iaf inte bli aktuellt med flytt innan gymnasiet om 1-2år då. Vissa flyttar ju när man börjar gymnasiet annars väntar det ju ytterligare år innan hon lär lämna sin hemmaort.
Sedan minns jag inte hur långt det är mellan Anna och uffe? Snackar vi 2-3timmar är det ju lätt gjort att dra dit över helgen etc ändå. Börjar vi tala 10timmar är det givetvis en helt annan femma...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kom att tänka på en sak som Cissi sa i "Bönderna berättar allt" när Linda frågade om dem olika resorna.

Cissi sa ju nåt i stil med "jag fick ju sköta snacket eftersom han inte talar engelska". Låter väldigt märkligt, engelska lär man sig ju redan i småskolan och jag antar att Oscar har gått både grund och gymnasieskola och då borde man väl åtminstone kunna föra en enklare konversation på engelska?!

Visst läser man engelska och med tanke på hur mycket det används även i "vardagen" via filmer, nätet etc så borde den vara bättre. Å andra sidan har jag märkt att många, många svenskar, även yngre är riktigt usla på språket. Förr var det ju inget konstigt med att man dels hade sin skolengelska men även sin skoltyska.
Sedan handlar det ju om hur väl man "underhåller" sitt språk, talar du det inte på många, många år tappar du ju det mesta. Fast nu är ju Oscar 22 och slutade då rimligen gymnasiet för 3-4 år sedan så han borde ju ha det någorlunda färskt.
Citera
2019-12-13, 09:33
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst läser man engelska och med tanke på hur mycket det används även i "vardagen" via filmer, nätet etc så borde den vara bättre. Å andra sidan har jag märkt att många, många svenskar, även yngre är riktigt usla på språket. Förr var det ju inget konstigt med att man dels hade sin skolengelska men även sin skoltyska.
Sedan handlar det ju om hur väl man "underhåller" sitt språk, talar du det inte på många, många år tappar du ju det mesta. Fast nu är ju Oscar 22 och slutade då rimligen gymnasiet för 3-4 år sedan så han borde ju ha det någorlunda färskt.
Kan mycket väl vara så att han har svårt för språk och därmed inte lagt ner mer tid på det. Han kan kanske det basala, men sen är det stopp. Då är det enklare att låta nån annan sköta snacket. han kanske skäms för att han inte kan bättre heller?
Tidsskrifter han antagligen läser (från LRF och andra lantorganisationer) är på svenska och på tv är allt textat. Han kan klara sig fint i vardagen utan engelskan.
Citera
2019-12-13, 18:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Av någon anledning ska Linda Isaksson söka upp avhopparen Andre nästa vecka, bättre vore väl att låtsas som om han aldrig fötts och besöka kevinno-bonden som blev diskad och se efter om det var värt nä

Är jag fördomsfull om jag tror att Andre kan tänkas sitta med ena benet upplagt för det andra...och mysa över att han träffat någon hemlig förmåga där det finns stor potential definitivt,
dvs han var inte nerdrogad i somras!
det var bara otur med matchningen då brudarna var för snygga för hans smak och det var fel på Tv4s teve kamera, som drog bort 20 kg tyngd från hans huvud
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-13 kl. 18:24.
Citera
2019-12-13, 19:07
Medlem
Mazeppas avatar
Som jag skrivit tidigare så slutar det så här:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in