2019-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Har inte fått svar på min fräga än. Vart är Lamotte? Död? Knivskadad? Läskigt tyst 24 h senare..

(FB) Joakim Lamotte besöker Kronogården i Trollhättan och blir attackerad
Citera
2019-12-13, 18:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Har de fått instruktioner från ledningen att förhålla sig passiva? Eller vad är det frågan om? Ungdomsgänget får ju som en upplysning om att det är fritt fram för dem att fortsätta så här. Och att de kan trappa upp ytterligare.

Inte omöjligt.
Har hänt flera gånger tidigare att de fått sådana instruktioner. Bl.a. vid upploppen i Husby.
Citera
2019-12-13, 18:24
Medlem
Lamotte for president.
Citera
2019-12-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
(FB) Joakim Lamotte besöker Kronogården i Trollhättan och blir attackerad
Vad skönt att han mår bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det var det mest djuriska beteende jag någonsin sett. Det hade varit smartare av dräggen att stanna hemma istället. Då hade det inte funnits något att filma

Edit: Invånarnas ordförråd finns det mer att önska av. Får man inte lära sig något på SFI längre?
Ordförrådet borde räcka för en karriär som journalist inom svt....framkommer det att han har hiv är sunnimuslim och övertygad kommunist så säger jag bara... helin flytta på dig😁😁😁
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
De kanske är bättre med en schäfer som försvar istället för pistol menar du?

Du kan väl ha båda? Hört talas om hundförare? I dessa äckliga förorter med sina äckliga niggers och blattar skall noll tolerans råda vad gäller brott. Vattenkanoner, "beanbags", tazers, kravallutrustning, tårgas och vanlig utrustning - hela skiten skall brukas. Och som någon skrev så skall dialogpolisen dra åt helvete - de kan sy offerkoftor åt bladingarna när de där sedan ligger med sina spräckta skallar när typ "basebolligan" gått in och rensat bland avarterna. Nu har de testat saft -och bullemetoden in absurdum - nu är det dags för lite verkligt polisarbete!

Hade jag varit polischef så hade jag med lätthet löst dessa problem på ett halvår, möjligtvis ett år. Slika insatser får och skall inte dra ut på tiden då det blir ett ställningskrig. Snabba insatser blandat med styrka är enda vägen.
Citera
2019-12-13, 18:31
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Bare ignorer poster du ikke forstår.

Möjligen OT.
Inlägg på norska och danska uppskattas i allra högsta grad, då de förutom att skärpa uppmärksamheten samtidigt ger ett välbehövligt perspektiv utifrån, vad gäller den jävla ankdamm Sverige har förvandlats till.

Alla normalbegåvade infödda svenskar förstår brödrafolkens tungomål i skrift (givetvis inte finska och det smått arkaiska isländska).

Nordnorska och sönderjyska är dock knepigt i talad form. Men då får man fråga (spörja, som man sade även här innan hansa-tyskans inflytande).
Senast redigerad av Prora 2019-12-13 kl. 18:49.
Citera
2019-12-13, 18:33
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
men bruchan...tror du dom kan betala böter?
Det blir skattebetalarna som vanlig som står för det
Nej, skattebetalarna ska inte betala deras böter. Man tar allt de äger. Det är slut på hjälp från samhället. Man ger dom valet att lämna landet eller anpassa sig till lagar och regler. De får vara skyldiga samhället.
Citera
2019-12-13, 18:36
Medlem
EM.Hemingways avatar
Man ska väl kunna få göra ett reportage utan dessa påhopp. Joakim L är väl den enda reporter som vågar göra detta. Skrämmande utveckling. Men sanningen svider väl att se.
Citera
2019-12-13, 18:37
Medlem
Händelserna i Trollhättan understryker bara en gammal kunskap - tar du bort alfahanen/honan så beter sig ungdjuren totalt bortom kontroll. Detta vet t ex alla jägare, som undviker att skjuta bort ledarsuggan från vildsvinsflocken. Gör man det får man stora problem med ungdjurens beteende.
Samma sak gäller de flesta djurflockar, och som synes även människodjuret. Ungdomarna i Kronogården saknar ett fast ledarskap, det är helt uppenbart. Socionomer samt fega och trendkänsliga politiker är alfaledarnas raka motsats. Detta kommer att eskalera till rena vansinnet tyvärr. Fan vet var detta slutar.
OT: jag retar mig nästan dagligen på att polisens, påfallande ofta kvinnliga, kommunikatörer kallar dessa upploppsliknande incidenter för "stökiga". För mig är stök något helt annat än det som nu beskrivs äga rum i Trollhättan.
Citera
2019-12-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag tror dom kommer ta något mer istället.

Har dessa killar ingen skola att gå i? Dom kommer bli av med studiebidraget om dom håller på så här.

Ser det ut som de bryr sig om studiebidrag eller ens att få gymnasiebehörighet?
Citera
2019-12-13, 18:42
Medlem
invandraren som hotar Lamotte i början, han som har solglasögon och rånarmössa
han har rånarmössa från märket Halvarsson,
Halvarsson rånarmössa säljs på Bikebutiken som ligger brevid Kronogården
https://www.biketrollhattan.se/huvor-och-halskragar/70592-facemask-midi-black.html
är väl stulen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in