2019-12-13, 18:12
Medlem
Har inte fått svar på min fräga än. Vart är Lamotte? Död? Knivskadad? Läskigt tyst 24 h senare..
Citera
2019-12-13, 18:15
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Bra. Synd ingen av dem slog Lamotte på käften

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
HAN PROVOCERAR MEDVETET.

Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Vilken attack pratar du om ens? Han fick utstå lite muff/gruff, inte mycket mer än så. Det var aldrig i närheten av att bli slagsmål, snarare tjuvnyp. Dessa ungdomar försökte bara skrämmas!

Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
Värt att tänka på är att detta hade inträffat om svenskar bott här också. Inget konstigt med det. Har inget med invandring att göra.

Rensar man för socioekonomiska faktorer så har det faktiskt inte ens inträffat. Vem är förresten svensk?

Helt absurda inlägg, försöker ni att bevisa att vänsterblivenhet är en sjukdom? Eller vad är det frågan om? Kulturberikarnas beteende är oförsvarvart i dessa videoklipp i trådstarten. Det fanns inte någon som helst anledning till det här aggressiva beteendet.
Citera
2019-12-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ursäkta?

Jag som sitter långt bort från platsen ifråga kan inte åka dit och se med egna ögon om;
-De kastar sten på polisen
-De skjuter smällare mot polisen
-De vandaliserar polisens bilar
-De skriker primala okvädningsfraser
-Att polisens "insats" bestod av att glo

Ja allt som påstås i en tråd på anonyma Flashback. Allt som påstås här och som inte förmedlas av MSM. Det närmast groteska som användar här menar på händer. Låter som vilken rasistsmörja som helst.

Denne Lamotte (första gången jag tar del av hans alster) visar mig att allt det närmast osannolika som påstås här faktiskt var sant. Hur det ser ut på Kronogården och många andra platser i landet är en riksangelägenhet och skulle givetvis tas upp i den Public Service vi betalar för. Varför var inte Anna Hedenmo där med ett LIVE-reportage? Dyring? Gralde? Eller någon annan av de fantastiska feminstiska journalisterna vi tvingas betala för? Känns det kanske lite otäckt. Att tramsa runt på Nobelfesten är mer lockande?

Och Aschberg? Denne modige man? Eller har han defaultat till att tangentsbordskriga?

"Ni går på skitsnacket om att han ska vara någon journalist..."

Du, jag skiter fullständigt i om han är journalist, svarvare eller lodis. Han gjorde det som ingen annan helt klart vågade eller ville göra - han lät oss andra med nästa egna ögon få ta del av hur det VERKLIGEN gick till. Ingen utslätande, förringande liten notis från MSM eller Polis utan SVART PÅ VITT.

Tack Lamotte

Håller med, det är viktigt att få ta del av film på hur (illa) det går till. Och det är chockerande.

MSM är till stor del skrivbordsjournalister. Varför lämna den bekväma grottan där man grottat in sig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Helt absurda inlägg, försöker ni att bevisa att vänsterblivenhet är en sjukdom genom dessa inlägg? Eller vad är det frågan om? Kulturberikarnas beteende är oförsvarvart i dessa videoklipp. Det fanns inte någon som helst anledning till det här aggressiva beteendet.
svenska vänsteraktivister, svenska liberaler och kriminella invandrargäng - de hatar Lamotte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det behövs poliser som vi hade på 70-talet. Kravbild: Minst 190 långa, 90 kilo muskler, händer som dassslock, Räds inget, Och om buset inte frivilligt böjer huvudet när de ska in i radiobilen så spräcker de pannan. Sen behöver vi fler poliser med hundar. Babbar är livrädda för hundar. Särskilt om det är en arg schäfer. Ett upplopp eller attack och polisen släpper ett gäng hundar så gör de inte om det.

Om de redan misstror polis och rättstat "so be it". De har ju redan sina egna lagar och domstolar.

Röj ner skiten. Annan lösning finns inte med folk man inte kan resonera med.
De kanske är bättre med en schäfer som försvar istället för pistol menar du?
Citera
2019-12-13, 18:18
Medlem
Ååååååh guuud så provocerande en journalist som gör sitt jobb. Åker till en stadsdel där det har varit upplopp för att göra ett reportage.
Citera
2019-12-13, 18:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
svenska vänsteraktivister, svenska liberaler och kriminella invandrargäng - de hatar Lamotte

Det är helt absurt, det enda han gör är att besöka oroliga platser och låter alla att delta i diskussionen. Alla som vill delta d.v.s. och han bryter inte mot några lagar eller regler. Han har rätt att befinna sig där och utöva journalistik.
Citera
2019-12-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin

Efterbliven? Fler hundpatruller efterfrågas varför skall dom inte ha sina pistoler med sig?
Citera
2019-12-13, 18:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag är väl inget superfan av just Lamotte men det spelar ingen roll, för självklart ska han kunna åka dit utan det blir såhär. Och det är vad även andra journalister borde göra. Men upplopp och liknande attacker ses väl knappt ens som något som längre har något nyhetsvärde.

Det var det visserligen inte förr heller, exempelvis vid upploppen 2013 såg jag inga journalister där jag bor i alla fall. Man var inte ens intresserad av att rapportera om de lokala positiva initiativen mot upploppen, trots att dessa initativ blev hyllade av ett flertal polisers officiella Facebook-sidor. Startade av invandrare där många invandrare deltog.

Men att majoriteten av invånarna stod på samma sida som polisen på så sätt att många var enade mot våldet är tydligen helt ointressant för alla slags medier, men både invandrare som svenskfödda är generellt sett mot detta beteende.

De enda jag såg som supportade ligisterna var ligisterna själva! Ingen annan vill ha detta beteende! Alla jag såg var 100 % mot upploppen, det är bara i medier man får en annan bild. Ena sidan för att man är emot invandrare och andra sidan för att... Ja, vad vet jag, men jag vill påstå att det är sällsynt även bland invandrare att man har sympatier för dessa ligister.

Det är ligisterna själva som ser det så och ”naiva” människor som tror sig göra invandrare en tjänst när man gör en strid mellan de som beteer sig illa och övriga samhället, striden handlar snarare om vara för eller mot våldsamma ligister och inget annat. Nästan alla andra är trötta på skiten. Ingen normalt funtad människa vill bo i sådan otrygghet.
Nej, exakt. Jag är tämligen säker på att ligisterna själva inte vill bo eller uppfostra sina egna barn i det samhälle som deras eget beteende leder till. De beter sig ungefär som vanskötta djur som instinktivt reagerar aggressivt mot all form av känslomässig beröring, då deras självkänsla och inre trygghet bestulits dem tidigare i livet. Hela världen ter sig hotfull för dem i vilken form den än presenterar sig, och denna inre otrygghet sprider de sedan själva själva ut i samhället genom sitt eget beteende.

Att makten och politikerna inte reagerar nämnvärt talar sitt tydliga språk, detta är en del i en agenda. Våldet, rädslan och tumultet som ligisterna skapar är en del i maktens agenda att destabilisera landet. När regeringen ville möta upp alla partier utom SD, för att diskutera gängkriminaliteten, kom man dit med tomma ark och helt utan konkreta förslag. Regeringen är alltså helt nöjd med läget och avser inte lyfta ett finger mot skjutningar, sprängningar och våldtäkter, annat än för att låtsas vidta åtgärder, precis som man gjorde när man samlade partierna mot gängkriminaliteten.

Allt är ett skådespel och att globalisten Aschberg nu attackerar Lamotte, är ju blott och bart för att Lamotte vägrar vika sig när han genom sina reportage blottställer effekten av maktens agenda. Tanken slår mig att personerna i detta inslag framstod som speciellt aggressiva jämfört med tidigare reportage, och detta, tror jag, mycket väl kan bottna i att människor som Aschberg antingen spridit falsk propaganda inom dessa grupper (de anklagar ju Lamotte för att sprida en "falsk bild" utan att kunna backa upp detta med något) eller betalt någon eller några för att medvetet driva upp stämningen i avsikt att skrämma iväg Lamotte.

Korruptionen kan bara fortsätta så länge den ej belyses eller ifrågasätts, därför betraktas Lamotte som ett hot.
Senast redigerad av RobRoys 2019-12-13 kl. 18:32.
Citera
2019-12-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Polisen står och gör ingenting... Buset kan slå, råna och kasta smällare helt öppet mitt ibland polisen och inga försök till gripande görs.

Har de fått instruktioner från ledningen att förhålla sig passiva? Eller vad är det frågan om? Ungdomsgänget får ju som en upplysning om att det är fritt fram för dem att fortsätta så här. Och att de kan trappa upp ytterligare.
Citera
2019-12-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Efterbliven? Fler hundpatruller efterfrågas varför skall dom inte ha sina pistoler med sig?
Jag menar som privatperson.. Bättre att ha en hund och släppa lös på dom om de skulle invadera min tomtgräns.
Citera
2019-12-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin

Tyvärr inte populärt om man börja med skjuta ihjäl dom. Polisen behöver en bättre våldstrappa. Batong, elspistol, hund och sista skjutvapen. Är man dum nog att inte hörsamma ordningsmakten i de första stegen i våldstrappan får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in