Citat:
Ursprungligen postat av
butterfly9797
Om man nu vill visa en rättvis bild av Kronogården och rapportera läget samt höra vad invånarna har att säga kring händelserna senaste tiden varför väljer inte Joakim Lamotte att bjuda in invånarna till en lokal och ha en normal diskussion där han garanterat hade fått svar på sina frågor? Istället väljer han att komma en natt till torget och filma med sin kamera provocerande för att han vet att det finns 200 ungdomar som kommer bli upprörda över detta och reagera på sättet dom reagera idag och den bilden är det han vill att ni ska se. Ni går på skitsnacket om att han ska vara någon journalist som rapporterar verkligheten, han är en rasist som försörjer sig på äldre folks pengar som en liten snyltare. Och han kostar samhället mer än alla upplopp i Sverige med tanke på den poliseskorten och oroligheterna han för med sig.
Ursäkta?
Jag som sitter långt bort från platsen ifråga kan inte åka dit och se med egna ögon om;
-De kastar sten på polisen
-De skjuter smällare mot polisen
-De vandaliserar polisens bilar
-De skriker primala okvädningsfraser
-Att polisens "insats" bestod av att glo
Ja allt som påstås i en tråd på anonyma Flashback. Allt som påstås här och som inte förmedlas av MSM. Det närmast groteska som användar här menar på händer. Låter som vilken rasistsmörja som helst.
Denne Lamotte (första gången jag tar del av hans alster) visar mig att allt det närmast osannolika som påstås här faktiskt var sant. Hur det ser ut på Kronogården och många andra platser i landet är en riksangelägenhet och skulle givetvis tas upp i den Public Service vi betalar för. Varför var inte Anna Hedenmo där med ett LIVE-reportage? Dyring? Gralde? Eller någon annan av de fantastiska feminstiska journalisterna vi tvingas betala för? Känns det kanske lite otäckt. Att tramsa runt på Nobelfesten är mer lockande?
Och Aschberg? Denne modige man? Eller har han defaultat till att tangentsbordskriga?
"Ni går på skitsnacket om att han ska vara någon journalist..."
Du, jag skiter fullständigt i om han är journalist, svarvare eller lodis. Han gjorde det som ingen annan helt klart vågade eller ville göra - han lät oss andra med nästa egna ögon få ta del av hur det VERKLIGEN gick till. Ingen utslätande, förringande liten notis från MSM eller Polis utan SVART PÅ VITT.
Tack Lamotte