2019-12-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Absolut, de går ju definitivt på alla tips. Avsåg mer de aktiva insatserna, dykinsatser, hundsök, - du förstår grejen. Samtidigt vet väl inte polisen vart de ska leta... det känns obeskrivligt vemodigt om det ska sluta såhär.

Ja, det känns som utredningen har gått i stå. Inga nya uppgifter eller ny information kommer ut.
Känns som det blir tufft det här.
Citera
2019-12-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja, det känns som utredningen har gått i stå. Inga nya uppgifter eller ny information kommer ut.
Känns som det blir tufft det här.
Vi lär inte få höra något nytt under helgen, vilket jag förstår. Tänker att tjänstgörande förtjänar lite ledigt efter allt slit de senaste veckorna. Övertidstimmar har klockats, kan jag tänka mig.
Citera
2019-12-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Helt uteslutet med tanke på fynd från lgh

Har också tänkt tanken hypotetiskt, som Goldenman1 levererar, att någon i MGM:S närhet kan ha hämtat W levande och gjort resten för MGM.
Eftersom MGM framhärdar med att tiga. Förhören lär framkalla bilder av minnen som borde få
honom att bryta ihop och erkänna. Men han drabbas tydligen inte av så upprörande minnesbilder ändå, trots sitt instabila tillstånd.
KAN ju bero på att han faktiskt inte varit med om det värsta.
Men vi vet ju inte hur illa däran psykiskt han är nu ... Kanske tigit för länge.

Men hur menar du med "Helt uteslutet"? Är vi helt säkra på bevisen i lägenheten?
Kan MGM ha gått ut en stund rentav?
Citera
2019-12-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Någonstans här läste jag att T. inte ville att W skulle arbeta!
Men hur sant det är vet jag inte.
Hon kan ha fått A-kassa, varitskriven hos sin pappa och fick kanske pengar av släkten eller något sådant,
pengar kan såklart ha spelat in, om hon nu levde på T ... ja mycket man kan undra om ifråga om motiv ...
Men visst var hon för ung att som 15 -åring börja sammanbo med någon. Hur vuxen som helst, men för ung för att samhället ska ge det hela god respons och godkännande.
Bara där finns problem.

vet inte om jag läste i tråden att hon sålde egna trosor på nätet till kåta män och gubbar ? eller kanske fel ?
Citera
2019-12-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Har också tänkt tanken hypotetiskt, som Goldenman1 levererar, att någon i MGM:S närhet kan ha hämtat W levande och gjort resten för MGM.
Eftersom MGM framhärdar med att tiga. Förhören lär framkalla bilder av minnen som borde få
honom att bryta ihop och erkänna. Men han drabbas tydligen inte av så upprörande minnesbilder ändå, trots sitt instabila tillstånd.
KAN ju bero på att han faktiskt inte varit med om det värsta.
Men vi vet ju inte hur illa däran psykiskt han är nu ... Kanske tigit för länge.

Men hur menar du med "Helt uteslutet"? Är vi helt säkra på bevisen i lägenheten?
Kan MGM ha gått ut en stund rentav?
Svårt att överlag få en bild av hur exakt det gått till, det håller jag med om.

Det jag säger härnäst är bara en generell tanke jag har som inte direkt är svar till ditt inlägg: Men jag har spontant svårt att se att det varit en massa spring i ett lyhört trapphus, att flera personer tagit sig upp och ner under kvällen/natten. Grannar borde helt enkelt reagerat.

Jag tror att en ensam person gick ned för trappan - "enkelbiljett" - det var förmodligen Tishko, och han hade då W (status okänd) med sig.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 16:59.
Citera
2019-12-13, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Jag ifrågasätter din moral och dina motiv.

Låt oss fortsätta på exakt det spåret medelst fakta.

Jag outar vare sig dig eller mig, men jag vänder mer än gärna på varje sten nu, som du själv uttryckt saken...

Flashbackdetektiverna, MGM:s/MT:s och familjens försvarare behöver naturligtvis inte tro mig, men det här vet jag:

En jävel vid namn Tishko med oförtjänt gott rykte bland vuxna - p.g.a. sitt "falska lismande", inte mina egna utan Uddevallakidsens ord - försåg mina omyndiga yngre syskon med piller (narkotika) på en fest och han tog sig friheter som jag inte vill återrapportera med en syster till mig.

Han var vid tillfället i övre tonåren.

Detta bör ha skett innan han träffade Wilma eller i början av deras förhållande. Möjlig orsak till den rapporterade svartsjukan som ska ha förekommit även från brottsoffrets håll.

Hur många Tishko finns det i Uddevalla? Bara en.

Det här kan betraktas som ett s.k. karaktärsvittnesmål.

Din karaktär lyser igenom och behöver inte debatteras vidare men jag upprepar mitt erbjudande om att rapportera exakt vad du vill till polisen, via ombud, så att du slipper röja din anonymitet.

Jag har tänkt vidare på detta och för rättvisans skull vill jag understryka att jag inte kan vara 100% säker, eftersom det rör sig om några år gamla andrahandsuppgifter. Det finns också en mikroskopisk chans att jag bara hörde namnet Tishko i sammanhanget, där också, utan att han för den sakens skull är den skyldige. Vi får se. Festen ska ha skett vid Bjursjö(stugan).

Ni får bedöma trovärdigheten i berättelsen bäst ni vill, jag ber i.a.f. om ursäkt för att jag uttalat mig som om MGM absolut är skyldig innan det är bevisat bortom allt rimligt tvivel. Jag skrev i ilska.

TL;DR: Jag vet inte, jag tror mig veta.
Citera
2019-12-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hoppas kan vi. Huvud och torso så kan det nog va tillräckligt. Sen förefaller det som att vi fått ett nedköp vad det gäller förundersökningsledare. Den förra föreföll betydligt skarpare.

Jag kollade upp åklagaren snabbt idag då jag tycker han agerar ojämt och kommer med minst sagt underliga utalanden i media numera. Han verkan tagen och tappat fotfästet. Såg att han egentligen är en ekoåklagare med många friande domar bakom sig.

Nyligen satt han själv på de anklagades bänk och företräddes av Thomas Olsson. JW var med och åtalade 15 personer tillsammans med 4 andra åklagare för att de 15 personerna bedrivit bl a penningtvätt. Samtliga 15 frikändes.

Mycket ovanligt att en enskild person(ökänd bedragare) får igenom ett åtal mot tre av fem åklagare, Jim Westerberg var en av de åtalade. JW blev friad likaså de andra två men helt absurt att denna enskilda person ändå lyckades.

Åklagarna åtalades bl a för diverse tjänstefel. Kanske är det därför Westerberg sadlat om och numera ägnar sig åt brottsmål.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/storbedragare-agerar-aklagare-i-ovanlig-rattegang

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/53871-tre-aklagare-infor-ratta-pa-torsdag-inleds-rattegangen/
Senast redigerad av iLivid 2019-12-13 kl. 17:09.
Citera
2019-12-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
vet inte om jag läste i tråden att hon sålde egna trosor på nätet till kåta män och gubbar ? eller kanske fel ?
Och du va en av dem som köpte? smart tjej dumma killar, de som säljer sina trosor, köper dem nya.. aldrig använda.. å Sånna som dig går på det... LÄGG ner att prata skit om BO
Citera
2019-12-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
Jag tycker du skall sluta tro på alla trådsanningar du läser. Läs min signatur längst ner i mitt inlägg. Onödigt dessutom att sprida skit om en död människa som inte har en susning att kunna dementera.
Citera
2019-12-13, 17:14
Medlem
MauricePs avatar
Skulle vilja veta var W gick ut nånstans på onsdags kvällen och om hon besökte något inneställe?
Jag antar att hon gick dit och att hon skulle umgås med någon, vem är det?
Är det hennes syster E C?
Var sov egentligen W någonstans?
Varför påpekar syster E C i endast ett av sina inlägg om försvinnandet att W varit aktiv på sociala medier på torsdags morgonen fast i alla andra inlägg att det är på onsdagen hon menar att sista kommer i sociala medier från W enligt E C?
Varför stänger E C ner inläggen offentligt dagen efter det att jag skrev de här på Flashback?
Samt E C:s inlägg på Facebook: Torsdag 19:11 Wilmas syster skriver I ett inlägg på Facebook att Wilma skulle komma till henne på torsdagen men att “hon kom inte fram”, hur vet hon att W är på väg? W är ju inte aktiv på sociala medier på torsdagen. Systern E C vet mer om försvinnandet.

För övrigt så är en av dom uppbrända sakerna bagagerums luckan till reservhjulet man bränt upp troligtsvis. Den har ju klädsel på ovansidan men på undersidan är den inte klädd helt.
Gissar på att den skulle passa i en V70 eller liknande kombi.
Skorna är nog jympa dojjor av nåt slag eller stövlar, uppeldade för att dom gjort spår nånstans av GM.
Jackan-Kappan som bränts kan vara GM:s också, blodspår eller annat har kommit på den och GM eldar upp bevisen.
Citera
2019-12-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Skulle vilja veta var W gick ut nånstans på onsdags kvällen och om hon besökte något inneställe?
Jag antar att hon gick dit och att hon skulle umgås med någon, vem är det?
Är det hennes syster E C?
Var sov egentligen W någonstans?
Varför påpekar syster E C i endast ett av sina inlägg om försvinnandet att W varit aktiv på sociala medier på torsdags morgonen fast i alla andra inlägg att det är på onsdagen hon menar att sista kommer i sociala medier från W enligt E C?
Varför stänger E C ner inläggen offentligt dagen efter det att jag skrev de här på Flashback?
Samt E C:s inlägg på Facebook: Torsdag 19:11 Wilmas syster skriver I ett inlägg på Facebook att Wilma skulle komma till henne på torsdagen men att “hon kom inte fram”, hur vet hon att W är på väg? W är ju inte aktiv på sociala medier på torsdagen. Systern E C vet mer om försvinnandet.

För övrigt så är en av dom uppbrända sakerna bagagerums luckan till reservhjulet man bränt upp troligtsvis. Den har ju klädsel på ovansidan men på undersidan är den inte klädd helt.
Gissar på att den skulle passa i en V70 eller liknande kombi.
Skorna är nog jympa dojjor av nåt slag eller stövlar, uppeldade för att dom gjort spår nånstans av GM.
Jackan-Kappan som bränts kan vara GM:s också, blodspår eller annat har kommit på den och GM eldar upp bevisen.
Jag personligen tänker inte sitta och spekulera kring BO familjemedlemmar i det här läget.

Om du känner att du har graverande information att delge, kontakta polisen så får de avgöra.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 17:23.
Citera
2019-12-13, 17:30
Medlem
K.Blomkvists avatar
KBV 032 (Pollution Control Vessel) är på in i hamnen just nu.

Sannolikt för att kontrollera de 6 nya anlända fartygen.
Speciellt Kem fartyget DUTCH EMERALD.

No cause of alarm!!

Jag enbart rapporterar.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.884/centery:58.336/zoom:14

EDIT: Det var 6 fartyg
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-13 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in