2019-12-13, 13:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vanligtvis initierade källor kan berätta att Wolodarski slog sönder en glasdörr av ren ilska när det brittiska valresultatet blev känt.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fake news, det spinkot kan inte slå sönder en liten kaffekopp, men han kanske har en assistent som avreagerar sig på saker å hans vägnar.

Han är verkligen spinkig
2019-12-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, jag får känslan att du försöker förmedla bilden av Mr Burns i Simpsons.
Förmodligen en riktig bild dessutom.
När du säger det så! Trodde jag kom på det själv men det kan vara kryptomnesi.
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Jag sätter upp mitt blöta pekfinger i luften och känner att SD kommer att få 24,3 i dagens SIFO!
Gör samma sak och känner att dagens Sifo kommer den 20/12!

Vi får se, det är 50/50. Den 13:e är i tidigaste laget för Sifo, men den 20:e är i senaste laget, de gillar datumen 14-18. I värsta fall har Toivo Sjörén tagit ledigt på Lucia för att vara stjärtgosse och då blir det inget idag. Förlåt, stjärngosse skulle det stå och jag vet inte hur man använder backspace.
2019-12-13, 14:42
Medlem
Smoothmans avatar
Finns det någon indikation på att Sifo kommer att komma idag? Förra månaden skrev ju GP i förväg, redan på morgonen, om "stora saker" i mätningen som skulle komma senare under eftermiddagen. Idag verkar det helt dött på GP om Sifo, frågan är om den inte dyker upp nästa fredag?

Hoppas jag har fel.
2019-12-13, 14:44
Medlem
Citat:
När du säger det så! Trodde jag kom på det själv men det kan vara kryptomnesi.

Gör samma sak och känner att dagens Sifo kommer den 20/12!

Vi får se, det är 50/50. Den 13:e är i tidigaste laget för Sifo, men den 20:e är i senaste laget, de gillar datumen 14-18. I värsta fall har Toivo Sjörén tagit ledigt på Lucia för att vara stjärtgosse och då blir det inget idag. Förlåt, stjärngosse skulle det stå och jag vet inte hur man använder backspace.

Det som talar för att den kommer idag är att alla Sifo i år har publicerats på den fredag som infaller under den 12:e till den 18:e, t.ex 12 april och 13 sep.
2019-12-13, 14:49
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Vad hände med status.st?
Dog de inombords när valresultatet kom?
2019-12-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det som talar för att den kommer idag är att alla Sifo i år har publicerats på den fredag som infaller under den 12:e till den 18:e, t.ex 12 april och 13 sep.
Ja, så länge de hinner få in en mätperiod som varar måndag v1 till torsdag v2 blir det publicering fredag vecka 2.

I april i år var det så optimalt att den 1:a inföll på en måndag, och då blev det mätning 1-11 april och sen publicering den 12:e. Motsvarande denna månad bör vara 2-12, publicering 13.
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Finns det någon indikation på att Sifo kommer att komma idag? Förra månaden skrev ju GP i förväg, redan på morgonen, om "stora saker" i mätningen som skulle komma senare under eftermiddagen. Idag verkar det helt dött på GP om Sifo, frågan är om den inte dyker upp nästa fredag?

Hoppas jag har fel.
Det är inte normal procedur att släppa en teaser innan som de gjorde i november, så det beyder nog ingenting.
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-12-13 kl. 14:55.
2019-12-13, 14:59
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En större risk är att man verkar off i förståelsen av vad människor faktiskt bekymras av, vilket inte är antisemitism utan det vardagsvåld som Kristersson närmade sig med tal om rån av unga.

Hatet mot barnen i egenskap av "svennejävel" och "svennehora", är något som berör svenska väljare och är en genväg till kvinnorösterna. En pajkastning med S om epitet som "bruna rötter" eller "de verkliga antisemiterna" signalerar bara att man bryr sig om de egna kränkta känslorna.

Det verkar småttigt och falskt. Nej, nu är det hög tid att börja prata om "svenska barn" - och vara beredda att ryta ifrån att även de som hatas eller väljs ut som offer för sitt blonda hår, utsätts för hatbrott.

Håller helt med.

Ulf Kristersson har hittat en guldådra här. Rånen och förnedringen av våra svenska barn och ungdomar har passerat smärtgränsen, definitivt.

Detta bör också SD lyfta fram mer och mer. Vanliga taco-fredagsmys-hockeymorsor är nu redo att släppa PK-sargen för gott, det ser vi i SCB:s mätning.
2019-12-13, 15:04
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Det är inte normal procedur att släppa en teaser innan som de gjorde i november, så det beyder nog ingenting.

OK. Annars kan det kanske vara en idé. Ungefär som en liten "filmtrailer" för att få upp intresset och ytterligare några klick och därmed lite extra kronor i kassan.
2019-12-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Vad hände med status.st?
Dog de inombords när valresultatet kom?
Typ, men sajten val.digital har ju allting plus interaktiva diagram och samtliga partier, mycket lättare att använda.

Enda felet med val.digital är dock att de har slängt in en massa gamla mätningar under fel namn. Typ om man går till 2002 hittar man YouGov. Åtta år innan de ens började mäta i Sverige. Det är alltså inte YG utan nåt annat. Man har inte orkat lägga upp särskiljande namn på gamla OI som inte är aktiva längre, typ Ruab och United Minds, utan bara tjoffat in deras mätningar under nyare aktörers namn, som Inizio.

Dock inget fel på siffrorna som sådana. Och de flesta skiter nog i 2002.
2019-12-13, 15:28
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Typ, men sajten val.digital har ju allting plus interaktiva diagram och samtliga partier, mycket lättare att använda.

Enda felet med val.digital är dock att de har slängt in en massa gamla mätningar under fel namn. Typ om man går till 2002 hittar man YouGov. Åtta år innan de ens började mäta i Sverige. Det är alltså inte YG utan nåt annat. Man har inte orkat lägga upp särskiljande namn på gamla OI som inte är aktiva längre, typ Ruab och United Minds, utan bara tjoffat in deras mätningar under nyare aktörers namn, som Inizio.

Dock inget fel på siffrorna som sådana. Och de flesta skiter nog i 2002.

Kanske bara är jag, men det verkar ju inte gå att välja ett institut och titta historiskt på SD som på status.st?
Val.digital har andra förtjänster men saknar ändå status.st
2019-12-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kanske bara är jag, men det verkar ju inte gå att välja ett institut och titta historiskt på SD som på status.st?
Val.digital har andra förtjänster men saknar ändå status.st
Ja, den ingången saknas tyvärr. Hade räckt ifall listan med alla undersökningar hade sorteringsfunktion för kolumnerna. Då kunde man sortera på OI eller annat.
2019-12-13, 16:37
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Men detta är ju bara larv. Hade Kristersson aldrig träffat Fried och pratat SD med henne tror du alltså att vänsterliberalerna hade varit helt ok med att han pratar med SD?

Det är isoleringen av SD som de är ute efter, allt för att fortsätta ösa in 100,000 invandrare varje år som är det enda vänsterliberala bryr sig om.

Varför tror du att vänsterblocket (så enkelt ser jag det) är så aggressiva avseende kontakter med SD? Att blockera alla former av meningsfulla förhandlingar är ju nödvändigt (ur vänsterns perspektiv) - vem vet hur det går om man inte lyckas med det?

Det gäller att hitta en öppning eller en blotta - här fanns den.

Generellt (oavsett parti, om det är Jimmie eller Tuffe Uffe) gäller det att desarmera den här typen av öppningar. Att backa från misstag man gjort eller löften man inte kan hålla kostar kortsiktigt, men man slipper en följetong eller eviga svekdebatter.

En liten krydda i detta är att Uffe (men också Annie, Löfven, Fälldin med flera) sagt saker de varit tvungna att backa på, Uffe om att inte prata med SD, Annie om att äta sin sko, Fälldin om att "dagtinga med sitt samvete" (med känt resultat f ö) och Löfven "Mitt Sverige bygger inga murar".

Jag har inget sådant smaskigt på Jimmie, men han har fått pudla för mycket dumt som ANDRA sagt.

Men, på vilket sätt sådant här påverkar SD-opinionen är oklart. Jag påminner om talesättet "All reklam är bra reklam".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in