2019-12-09, 14:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Läste tråden igår, tänkte skriva ett svar i samma mening som RandomWanderer ovan men är lite mer finkänslig. Ville lyfta min tanke om att kvinnor som enbart får orgasm av yttre stimulering är mer benägna att prata om saken. Först är det jag, sen är det han ger ju ändå ett "hack" i den gemensamma njutningen. Kan det vara högljudda röster som spridits som sanning, eftersom dom upplever någon slags begränsning?

Sammandragningar vid orgasm gynnar även befruktning, det bör alltså ligga i sakens natur att kvinnor ska få orgasm vid penetrering.

Jag vänder mig starkt emot att kvinnor som endast får orgasm av yttre stimulering sätter en naturlig måttstock för andra.
Citera
2019-12-11, 15:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
...
Jag djupandar mig till orgasm, så jag är fullt medveten om att klittan inte måste stimuleras på alla kvinnor. Däremot ger vaginal stimulering mig som regel ingen orgasm.

Får jag fråga hur du lyckats med det här? Vill lära mig Har du tränat mycket eller hittat det naturligt? Är det nåt du kan göra osynligt?
Citera
2019-12-11, 17:15
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Läste tråden igår, tänkte skriva ett svar i samma mening som RandomWanderer ovan men är lite mer finkänslig. Ville lyfta min tanke om att kvinnor som enbart får orgasm av yttre stimulering är mer benägna att prata om saken. Först är det jag, sen är det han ger ju ändå ett "hack" i den gemensamma njutningen. Kan det vara högljudda röster som spridits som sanning, eftersom dom upplever någon slags begränsning?

Sammandragningar vid orgasm gynnar även befruktning, det bör alltså ligga i sakens natur att kvinnor ska få orgasm vid penetrering.

Jag vänder mig starkt emot att kvinnor som endast får orgasm av yttre stimulering sätter en naturlig måttstock för andra.

Det bästa är väl att ingen behöver anpassa sig efter någon annans måttstock? För diskussionen kring att kvinnor behöver klitorisstimulans är väl i mångt och mycket en protest mot ett tidigare paradigm där man ansett att kvinnor SKA komma av penetrering (eller inte alls).

Men jag fattar inte riktigt poängen. So what om många kvinnor kan komma av penetrering? Vad menas, att man därför inte ska behöva stimulera klitoris? Oavsett om man kan komma utan klitorisstimulation så är ju klitoris kvinnors njutningsorgan och jag förstår inte varför man inte skulle vilja stimulera den?
Citera
2019-12-12, 09:40
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det bästa är väl att ingen behöver anpassa sig efter någon annans måttstock? För diskussionen kring att kvinnor behöver klitorisstimulans är väl i mångt och mycket en protest mot ett tidigare paradigm där man ansett att kvinnor SKA komma av penetrering (eller inte alls).

Men jag fattar inte riktigt poängen. So what om många kvinnor kan komma av penetrering? Vad menas, att man därför inte ska behöva stimulera klitoris? Oavsett om man kan komma utan klitorisstimulation så är ju klitoris kvinnors njutningsorgan och jag förstår inte varför man inte skulle vilja stimulera den?

Den enda anledningen jag kan komma på är att osäkra män känner sig som dugliga älskare om de kan ”få” kvinnan att komma mha enbart penetration.

Sorgligt egentligen då denna osäkerhet ställer till det enormt. Killarna känner sig kassa när kvinnan inte kommer av deras frenetiska juckande och kvinnorna blir utan orgasm men ned skavsår.
Citera
2019-12-13, 09:41
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Den enda anledningen jag kan komma på är att osäkra män känner sig som dugliga älskare om de kan ”få” kvinnan att komma mha enbart penetration.

Sorgligt egentligen då denna osäkerhet ställer till det enormt. Killarna känner sig kassa när kvinnan inte kommer av deras frenetiska juckande och kvinnorna blir utan orgasm men ned skavsår.

Ja alltså, som sagt, jag tycker en jämförelse med mannens ollon är relevant. Som påpekats i tråden kan många män komma utan stimulans av ollonet (t.ex nattlig utlösning). Och om ett par bägge tycker det är intressant att experimentera med sex där ollonet inte stimuleras och försöka få mannen att komma ändå, så är det ju deras sak och inget jag har några invändningar mot.

Men jag misstänker ju att många män skulle uppfatta det som ett märkligt och inte speciellt intressant förslag att hålla sig till ett sexliv där man låter bli aktiviteter som stimulerar ollonet. Och direkt kränkande om man höll fast vid det önskemålet med motiveringen "det finns faktiskt forskning som visar att män kan komma utan stimulans av ollonet, så du borde klara dig utan det"
Citera
2019-12-13, 10:01
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:

Men...

Klitorisen är ett organ som går runt slidan. Att komma av penetrering är en klitorisstimulerad orgasm!

Se här: data: https://www.theatlantic.com/health/archive/2017/03/3d-clitoris/518991/

Att man ska behöva mansplaina detta...
Citera
2019-12-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Är jag så väldigt attraherad av mig själv då tro
.

Vad menar du nu? Kommer du av penetrering om du själv utför det?
Citera
2019-12-13, 10:28
Medlem
Citat:
Och om ett par bägge tycker det är intressant att experimentera med sex där ollonet inte stimuleras och försöka få mannen att komma ändå, så är det ju deras sak och inget jag har några invändningar mot.

Förklara hur det är möjligt att idka samlag utan att mannens ollon stimuleras. Du får allt snickra på dina analogier.
Citera
2019-12-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ja alltså, som sagt, jag tycker en jämförelse med mannens ollon är relevant. Som påpekats i tråden kan många män komma utan stimulans av ollonet (t.ex nattlig utlösning). Och om ett par bägge tycker det är intressant att experimentera med sex där ollonet inte stimuleras och försöka få mannen att komma ändå, så är det ju deras sak och inget jag har några invändningar mot.

Men jag misstänker ju att många män skulle uppfatta det som ett märkligt och inte speciellt intressant förslag att hålla sig till ett sexliv där man låter bli aktiviteter som stimulerar ollonet. Och direkt kränkande om man höll fast vid det önskemålet med motiveringen "det finns faktiskt forskning som visar att män kan komma utan stimulans av ollonet, så du borde klara dig utan det"
Bra jämförelse, som borde få fler män att förstå vitsen med klitorisstimulans.

Män skambeläggs inte om de inte kan komma utan stimulans av ollonet och kvinnor känner ingen skuld om de inte kan få män att komma utan stimulans av ollonet, för den typen av sex skulle nog av de flesta ses som ett avvikande experiment. Så varför är det annorlunda när det gäller kvinnans njutningsorgan klitoris ollon?
Citera
2019-12-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Förklara hur det är möjligt att idka samlag utan att mannens ollon stimuleras. Du får allt snickra på dina analogier.
Idka samlag?
Etta Place skrev ”experimentera med sex där inte ollonet stimuleras”, hon skrev inte ”ha penetrerande sex utan att ollonet stimuleras”.

Tycker du den typen av sex verkar lockande att ha istället för sex där ollonet stimuleras?
Citera
2019-12-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Vad menar du nu? Kommer du av penetrering om du själv utför det?

Detta var ett svar på ett inlägg som hävdar att om kvinnan bara är tillräckligt attraherad av mannen hon har sex med så kommer orgasmen.
Jag ville mest bara flika in att det inte handlar om attraktion för att få en orgasm, vare sig den uppkommer pga penetrering eller klitorisstimulering.
Nej, jag lyckas inte få orgasm av enbart penetrering, för mig krävs klitorisstimulering, gärna i samband med penetrering för att göra det klurigare
Däremot kan man få orgasm i sömnen, så förmodligen styr hjärnan mer än vad många tror.
Men det är rätt enkelt på egen hand med leksaker.
Citera
2019-12-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Idka samlag?
Etta Place skrev ”experimentera med sex där inte ollonet stimuleras”, hon skrev inte ”ha penetrerande sex utan att ollonet stimuleras”.

Tycker du den typen av sex verkar lockande att ha istället för sex där ollonet stimuleras?

Jag vet inte vad som återstår då som klassificeras som "sex"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in