2019-12-13, 01:31
Medlem
ae123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Lev som du lär. Du drar själv in MGM:s familj i fallet, trots att de inte blev häktade.
Och jag undrar också om du tycker att man borde ha tagit mer hänsyn till tex Johanna Möller, som ju faktiskt hade förlorat sin pappa när hon blev misstänkliggjord?
Hur tror du att de kom fram till att det var hon? Genom att visa henne respekt och empati?
Det är nödvändigt att misstänka även familjemedlemmar för att kunna utesluta dem, eller för att kunna åtala dem.

Nu menade jag dock offrets familj som har blivit rätt smutskastade och det har varit vilda spekulationer om offrets syster, dennes sambo mm mm. Menade INTE att det inte kan spekuleras ang. MGM familj då jag är ganska övertygad att de bistått den MGM med både det ena och det andra.
Citera
2019-12-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag funderar över varför polisen inte längre vill ha hjälp av MP mfl, direkt efter fyndet av en kroppsdel avblåstes allmänhetens sökinsats. I veckans brott säger Timmersjö att sökandet fortsätter på olika platser...
Varför vill inte polisen ha fler kroppsdelar så snabbt som möjligt? Är det något med det fynd som gjorts som gör att vi inte ska leta mer?
Jag funderar på om de faktiskt malt ner kroppen, det kanske inte går att identifiera vad man ser? Eller är den bränd och förkolnad?

Polisen konstaterade efter fyndet av kroppsdelen att personen inte längre fanns vid liv. Det är inte längre en försvunnen person man söker.

Från Missing Peoples hemsida läser jag

"Missing People Sweden är en ideell organisation som hjälper anhöriga och polis med att publicera efterlysningar och arrangera sökinsatser efter försvunna personer."

Där kanske svaret finns.
Citera
2019-12-13, 01:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Är det en ide´du fått, eller har du något faktaunderlag?
Bara tycker det låter som taget ur luften.

Idén, om du så vill, har luftats - ja. Jag har tagit den till mig - veckor sedan.
Vad gäller uppgifter - kanske från skatteverket - är big no no.
Citera
2019-12-13, 01:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fynd-av-kroppsdel-bekraftar-17-ariga-flickans-dod

kolla in klippet och tippa telefonen så du får FULL screan.
screenshota spola tillbaka upprepa tills du har tillräckligt med sekvenser att analysera i stillbilder.
gå IN i galleri och zooma in sen säg mig att det inte är en skärbräda!

Masonitbit
Citera
2019-12-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Väljer dock att tro på den enda källan som säger känna till familjen, som idogt sagt att det är den biologiska mamman men att de finns ett annat namn folkbokför just där..

tidigare idag ev igå var en minhamster eller liknande inne och lämnade info från nån faceb grupp som diskuterar detta på en * mognare * nivå enligt skribenten. och där framkom det lite nya rykten..
dels säckar inköpta på Lidl samt även att den del som är funnen, skall ha vart en " stor" kroppsdel. Samtidigt dök det upp nån annan som sa sig veta att det var bålen samt lår.

Jag tänker att OM Lidl påsarna är ett faktum så är kroppen inte styckad i MGM lägenhet,
inte har man sån is i magen att man låter kroppen ligga tills Lidl öppnar dagen efter, och de tunga stegen i trappan kan väl bekräfta att något har hänt nattetid.
På tal om Lidl, så funderar jag på om man är så " dum " att man handlar i en Lidl nära sig själv, och blir 100% ihågkommen när detta uppdagas, eller om det är en Lidl någon annanstans.
jag antar att polisen försökt att spåra eventuella köp dagarna kring försvinnandet .. dels kameror i affärerna men även konto utdrag är det köpt kontant blir det ju knivigare, men kamerorna finns ju fortfarande kvar att tillgå. Hur som hela denna bisarra händelsen luktar skunk!

Min undran blir då, hur särskiljer sig Lidlsäckar från andra fabrikat? Och skulle det vara otänkbart att en rulle säckar köpts in för nåt annat tidigare, så att det fanns kvar några på rullen?
Citera
2019-12-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Eller är dotter till Ghafoors? ...

Funderade också på om hon var en tilltänkt brud men fått "nobben" och flyttade tillbaka till
föräldrarna?
Skatteverkets folkbokföring vet ju vilka hennes föräldrar är. Det är offentligt.

Ok, då kanske Kamaran är hennes farbror eller kusin. Skrev länge sen här mina misstankar om att hon skulle vara tänkt som fru till T. Även "Komment1" skrev att Tishko "kastat ut" Wilma 10 dgr innan hon försvann. Då såg det ut att W var i vägen, att det var W som inte ville lämna T. Hur det nu är med den saken när båda varianterna har "bekräftats" på tråden av de som anser sig veta.
Citera
2019-12-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Masonitbit

där kom en teori jag mer tror på.
oljehärdad, sådan man har istället för takpapp på gammla byggnader.
ståltråden på skivan i klippet...vad tror du där?
Citera
2019-12-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ok, då kanske Kamaran är hennes farbror eller kusin. Skrev länge sen här mina misstankar om att hon skulle vara tänkt som fru till T. Även "Komment1" skrev att Tishko "kastat ut" Wilma 10 dgr innan hon försvann. Då såg det ut att W var i vägen, att det var W som inte ville lämna T. Hur det nu är med den saken när båda varianterna har "bekräftats" på tråden av de som anser sig veta.

Intressant!
Citera
2019-12-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Hon bodde aldrig där.

Jag har ratsitkatalogen hemma och kollade upp föräldrarnas inkomst, båda två tillsammans 0 kr i årsinkomst. Alltså var det precis som jag gissat tidigare, hon har skrivit sig hos MGM2 så att föräldrarna kan få bidrag. Brukar oftast vara den anledningen.

Ok! Där ser man.
Hon kanske blev trött på att försörja föräldrarna. Eller blivande brud som flera föreslagit.
Senast redigerad av DEF1 2019-12-13 kl. 02:21.
Citera
2019-12-13, 01:59
Medlem
Turphiees avatar
Storleken på träbiten ser ut som en skärbräda, ytskiktet ser ut som en masonitskiva men tjockleken känns som något mellanting mellan skärbräda och masonitskiva.
OM det är en skärbräda så kan det mycket väl vara så att Wilma har blivit puttad in i köket och därefter avlidit efter att ha slagit huvudet i den utdragbara skärbrädan.

Jag tycker dock inte man ska låsa sig så mycket vid att det är just en skärbräda eftersom den ser lite tunn ut för just det ändamålet.

Storleksmässigt (area) kan det vara en träbit som man har sågat till för att skapa ett "golv" mellan extradäcket och mattan i bagageutrymmet, Det kan vara en skärbräda, det kan vara en gammal stolsdyna, det kan vara ett hyllplan från en garderob etc. etc.... Baserat på att den inte har brunnit så länge förstås.
Citera
2019-12-13, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ae123
Nu menade jag dock offrets familj som har blivit rätt smutskastade och det har varit vilda spekulationer om offrets syster, dennes sambo mm mm. Menade INTE att det inte kan spekuleras ang. MGM familj då jag är ganska övertygad att de bistått den MGM med både det ena och det andra.

Inser du inte hur orimligt det vore, om man bara tillät människor att spekulera om de personer som polis/åklagare misstänker?
Och tycker du att det ska finnas någon gräns för hur mycket man får spekulera om MGM och hans familj?
Om en av MGM:s anhöriga helt enkelt bara har hållit tyst om vad hen vet om mordet, men inte gjort något annat brottsligt, är det då okej enligt dig att spekulera fritt och vilt om att den personen kanske själv har mördat någon i sitt förflutna?
Och om du tycker det är okej, hur ser du på att spekulera fritt och vilt om någon i offrets familj, någon som har dömts för fortkörning eller liknande?
Grov fortkörning skulle jag likställa med skyddande av mördare, minst.

Och enligt dina egna krav borde du egentligen inte acceptera några spekulationer alls, eftersom du ställer kravet att man ska vara "ganska övertygad" om det man spekulerar om. Och spekulationer är ungefär "fritt och fantasifullt reflekterande", alltså ungefär "långt ifrån övertygad".
Senast redigerad av vemsa 2019-12-13 kl. 02:56.
Citera
2019-12-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Fetade- Anser att 20 min är en väldigt kort tid om man dödat någon av misstag (om nu så var fallet).
1- Konstaterar att personen är död.
2-Panik
3-Fundera över va fan man ska göra nu?
4-Planera hur man ska kunna gömma kroppen?
5-Ringa pappa(?)
6-Hur ska jag få ut henne? (Alt tar han denna dialog i telen med pappa i punkt 3,4 & 5, vilket i sig borde ta några minuter bara det)
6-Förbereda bortforsling av kroppen (om ej nu styckandet skedde i denne lgh)
7- Lyssna om grannar är i rörelse,och förmodligen ut i trappen/källare/ut på gården för att reka läget några ggr innan han väl tar beslut att ta ut kroppen.
8-Gå till handling.

Där i mellan borde någon tanke om hur han nu ska göra för att lösa ev spår från mobil från sig själv och W ha kommit oxå (om han nu tänkte på det). Samt ev inväntat hjälp.
För en (förm) 1a gångsmördare är 20 min inte lång tid.
Om någon verkligen planerat ett mord i detalj så hinner kanske denne gå från själva dödandet till bortforsling på 20 min.
Jag är en sann tidsoptimist, men i detta fall är jag rätt så säker på att 20 min INTE är gott om tid.

Du missar en väldigt viktig detalj; adrenalin. Med tillräckligt mycket adrenalin kan det gå väldigt fort att få dessa saker gjorda. Och ett mord, oavsett om det var planerat eller ej, kan ge tillräckligt mycket adrenalinpådrag för att få dessa saker gjorda snabbt. Sen om det blir välplanerat är en annan femma men dom har haft tiden på sin sida, 3 dagar att göra sig av med kroppen om jag förstått det rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in