Citat:
Ursprungligen postat av
ae123
Nu menade jag dock offrets familj som har blivit rätt smutskastade och det har varit vilda spekulationer om offrets syster, dennes sambo mm mm. Menade INTE att det inte kan spekuleras ang. MGM familj då jag är ganska övertygad att de bistått den MGM med både det ena och det andra.
Inser du inte hur orimligt det vore, om man bara tillät människor att spekulera om de personer som polis/åklagare misstänker?
Och tycker du att det ska finnas någon gräns för hur mycket man får spekulera om MGM och hans familj?
Om en av MGM:s anhöriga helt enkelt bara har hållit tyst om vad hen vet om mordet, men inte gjort något annat brottsligt, är det då okej enligt dig att spekulera fritt och vilt om att den personen kanske själv har mördat någon i sitt förflutna?
Och om du tycker det är okej, hur ser du på att spekulera fritt och vilt om någon i offrets familj, någon som har dömts för fortkörning eller liknande?
Grov fortkörning skulle jag likställa med skyddande av mördare, minst.
Och enligt dina egna krav borde du egentligen inte acceptera några spekulationer alls, eftersom du ställer kravet att man ska vara "ganska övertygad" om det man spekulerar om. Och spekulationer är ungefär "fritt och fantasifullt reflekterande", alltså ungefär "långt ifrån övertygad".