2019-12-12, 20:51
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1955 fick VD:n för General Motors samma titel, ett rimligare val det året hade varit Elvis eller James Dean. Flera gånger har f ö "den amerikanske armésoldaten", dvs GI Joe fått priset. Tyvärr, den här utmärkelsen är en rätt utpräglad "hit or miss affair".
Javisst är det för jävligt? Att en 16-åring tjej från lilla Sverige som inspirerat miljoner ungdomar världen över blir årets person i Time Magazine är ju fullkomligt fruktansvärt! Imorgon är det jag som skriver en arg insändare i lokaltidningen!
Citera
2019-12-12, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Javisst är det för jävligt? Att en 16-åring tjej från lilla Sverige som inspirerat miljoner ungdomar världen över blir årets person i Time Magazine är ju fullkomligt fruktansvärt! Imorgon är det jag som skriver en arg insändare i lokaltidningen!

De borde skickat "priset" direkt till DN, utan det reservationslösa hyllandet från DN och Bonniermedia hade hon aldrig blivit kändis. DN:s betydelse i det här fallet går knappast att överskatta, de har aktivt varit med och format hennes personliga story och sålt in den med glödande iver.
Citera
2019-12-12, 21:36
Medlem
eekens avatar
Haha vilket skämt. Hon är en NWO puppet tyvärr..
Citera
2019-12-13, 08:19
Medlem
Myshugaballss avatar
Hong Kong protesters get most votes in Time’s Person of the Year

Kan någon förklara det här beslutet för mig? Greta väljs att vara Person of the Year av Time Magazine när deras egna läsare i majoritet röstade på folket i Hong Kong som protesterade i gatorna och som tystade ner av världen och förtrycket.

https://www.inkstonenews.com/politics/hong-kong-protesters-get-most-votes-times-person-year/article/3041820
Citera
2019-12-13, 08:28
Medlem
Person of the year enligt tidningen är den person eller organisation som det mest skrivits om i tidningarna och pratats om i medier.

Som du själv säger så här Hongkong tystats ner av världens medier och då är det ju inte märkligt att dem inte blir utsedda av tidningen.
Citera
2019-12-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tror du har fel. Jag tror hon kommer bli en av tidernas mest omtalade människa. Dom som kritiserar Greta har aldrig några argument. Det är bara hat och ljug. Se på inlägget under jag citerar som börjar sprida judehat i den här tråden.

Den stora massa utbildade och bildade människor blir mer och mer med Greta. Runt hela världen. Det här växer nu mer än något annat i världen.

Argumentationslöst judehat som du sprider tycker nog till och med majoriteten av Greta-hatarna i den här tråden är pinsamt. Men fortsätt du.
Oroa dig inte, jag kommer inte sluta kalla dig för vad du är. Jude.
Greta kommer bli den som tar ännu mera makt från folket, som i sin tur leder till vår undergång.
Ja visst är det härligt att se hur ni lurar människor och är stola över det. Jag vet vilka ni är och hur ni jobbar. Hoppas bara att folket hinner vakna.
Citera
2019-12-13, 09:03
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshugaballs
Kan någon förklara det här beslutet för mig? Greta väljs att vara Person of the Year av Time Magazine när deras egna läsare i majoritet röstade på folket i Hong Kong som protesterade i gatorna och som tystade ner av världen och förtrycket.

https://www.inkstonenews.com/politics/hong-kong-protesters-get-most-votes-times-person-year/article/3041820

Förklaringen är att det är en tidning som styrs av vänsterblivna. Alltså inte mentalt friska människor som inte ens ska ses som personer utan vandrande faror, för sig själva och speciellt oss normala människor.

Vänsterblivenhet är helt enkelt en ännu ej erkänd diagnos
Citera
2019-12-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Förklaringen är att det är en tidning som styrs av vänsterblivna. Alltså inte mentalt friska människor som inte ens ska ses som personer utan vandrande faror, för sig själva och speciellt oss normala människor.

Vänsterblivenhet är helt enkelt en ännu ej erkänd diagnos

Begåvad slutsats.
Citera
2019-12-13, 10:50
Medlem
Enkelt, det är inte idol där allmänheten röstar fram vem de tycker ska få ”utmärkelsen” utan det bestämmer tidningens redaktion.

För mig är det solklart att Greta fick platsen, har oerhört svårt att komma på någon annan som ens kommer i närheten.
Citera
2019-12-13, 10:55
Medlem
Ja, den humanitära stormakten Sverige har varit väldigt tyst om Hong-Kong.
Om man tror att demokrati är bra så borde man stödja kraven på demokrati även där, inte bara i avlägsna och fattiga regioner. Visserligen kan inte Sverige stoltsera genom storslagna biståndssatsningar i Hong-Kong, men demokrati är för stort att göra till partitaktik.

Vi kan väl vara stolta över Greta även om vi samtidigt stödjer demokratirörelsen i Hong-Kong?
Citera
2019-12-13, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är redaktionen själv som bestämmer vem som skall få priset. Vad allmänheten röstar har ingen betydelse för utfallet.

Time har en globalistisk & vänsterliberal agenda & då är givetvis Greta det perfekta valet.

Att stöta sig med Kina skulle dom aldrig våga, dessutom stöder Time-redaktionen sannolikt inte demonstranterna i Hong Kong.
Citera
2019-12-13, 16:38
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Exakt

Hon får belönig för att hon fått belöning, kan man säga. Men vad har hon rent konkret gjort som ingen bett henne göra ?

Talen tex. är säkert välskrivna, har hon skrivit allt själv då ? Skulle hon kunna svara på slumpmässiga frågor i en intervju om sitt engagemang ? Eller behöver hon ett manus ?

Jag har inget att säga emot klimatmedvetenhet, däremot den som satte henne i rampljuset, hon har redan börjat sakta övergå till att lägga till män rent allmänt på sin protestlista (sk patriarkatet). Vem bad henne göra det ?

Problemet jag ser det, och som flera andra sagt såsom liberalen tim pool, är att hon inte direkt är "förtjänt" av utmärkelsen. Det finns tusentals klimataktivister som sliter röven av sig, och har gjort under hur många år som helst, som hade förtjänat den mer än den vite privilegierade Greta, som kommer in och glider på ett bananskal tack vare media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in