Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Varför skulle jag tro att jag stärkt Gores och/eller Thunbergs trovärdighet? Ingen av dem är något annat än "budbärare" som lyfter fram budskap som inte har med deras egen trovärdighet att göra utan är resultaten av andras.
Att du lyfter fram just dem tyder väl visserligen på att du enbart ser detta ur ett politiskt perspektiv och inte ett vetenskapligt...
Jo, "vetenskapliga beräkningar" är just sanningen i sig, tills dess de har motbevisats. Det är just det som gör dem till "vetenskap" och inte bara "tro".
Well, vilken “klimathysteriker“ det är du vänder dig till när du citerar mig vet jag inte. Men jag är definitivt inte övertygad om att det är något klimatkris på gång.
Jag delar definitivt inte Greta Thunbergs övertygelser (Inte Al Gores heller för den delen.) men det är väl med dig som med många andra panikslagna lirare som fått sin världsbild ifrågasatt... Det är lättare att se flisan i någon annans öga än bjälken i sitt eget och allt sånt där.
Att det finns folk som varken tror på det ena eller det andra när det kommer till klimatförändringarna och därmed står utanför både "klimathysterin" och "klimatförnekandet" har aldrig slagit dig, va?
Verkligheten är väldigt sällan helt svart-vit och "enkla lösningar" funkar inte alltid på komplexa "problem". Att du tror att det hela är en fråga om "vi och dom" visar väl på hur enkelspårigt ditt tänk är om något...
Det är nog ingen fara med planeten, det är inte den som har problem det är mänskligheten som har det.
Är du förvånad över att folk lyssnar på Thunberg när majoriteten av alla med samma möjligheter till informationsspridning som hon har lägger större delen sin tid i rampljuset och det mesta av sin energi på navelskåderi?
EXAKT! Greta och Al Gore har med politik att göra. Politik och propaganda, inte vetenskap. Du däremot har först stått för att Greta och vetenskap kan kopplas ihop. Nu visar du själv att det inte håller.
Om jag är förvånad att folk lyssnar på Greta Thunberg? Inte särskilt, det verkar ju vara så som folk fungerar. Folk verkar inte fungera som så att de ifrågasätter henne, vad hon påstår och folk verkar inte fundera vilka som står bakom henne. Tyvärr.
Och hörrödu. jag vet själv hur "vetenskap" utnyttjas. Återkommande exempel: inflation mätes och anses vara låg. Jag vet att det är stor lögn alltihop. Du skulle bara veta hur många som anser det politiskt motiverade sättet att mäta inflation som sanning när det inte är någon sanning. Du lyckas inte vinna någon som helst trovärdighet hos mig. Detsamma gäller Greta Thunberg och Al Gore. Så pyttsan! Charlataner och uppviglare!
Det blir mina sista ord med dig.