Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Så du menar att bl.a. zilver, glorious och jag minns fel och hittat på att ett sök avbrutits.
Nu får du lägga av tycker jag. Bara för att Du inte minns betyder inte att det inte hänt.

Jag tror inte att de hittar på att de minns.
Jag misstänker att det har skrivits i tråden på så sätt att betydelsen efterhand (år) har ändrats till att från ha handlat om att man gjort sök efter rubriceringen "människorov" och Springares
beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser, så har det blivit en trådsanning till att "hundsöket har avbrutits".
Detta är så när jag kan komma förutom Ruplas konstaterande i media och intervjun med grannen med den dragande hunden:
"Polisen rubricerade fallet som människorov och det tog över fyra dagar innan kroppen hittades.
Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.
– Det är jag övertygad om, säger han."
"Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
17/5-18:
"Polisen söker nu med hundar i skogen nära där en kvinna försvann från sin bostad under natten mot tisdagen.
Man misstänker att hon blivit kidnappad."
"– Det pågår en sökinsats, vi söker efter den försvunna, säger Christina Hallin, polisens presstalesperson i region Bergslagen, på torsdagskvällen.
Området polisen söker av ligger i närheten av kvinnans bostad i ett villakvarter i stadens ytterkant. Motionärer och hundägare som var ute i skogen tittade undrande på hundpatrullen."
[...]
"– Det pågår en sökinsats, vi söker efter den försvunna, säger Christina Hallin, polisens presstalesperson i region Bergslagen, på torsdagskvällen.
Området polisen söker av ligger i närheten av kvinnans bostad i ett villakvarter i stadens ytterkant. Motionärer och hundägare som var ute i skogen tittade undrande på hundpatrullen."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro
Jag tycker att om man är så bergsäker på att hundsöken avbrutits på order från någon, då får man försöka hitta en källa. Och då menar jag inte en källa i tråden som också saknar källa. Det är ju så trådsanningar skapas.
Visa ursprungskällan.
Jag har letat i tråden och i media och hittar inget om detta att någon skulle fått order om att avbryta.