2019-12-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Helhetsintrycket av dig och de flesta andra i tråden, är att ni är extremt lättpåverkade av grupptrycket.
Snarare har merparten av oss en gemensam syn på vad som är god rättvisa - jag beklagar att du väljer att stå utanför.

Nä, nu tycker jag vi stänger den här osmakliga OT-diskussionen. W ska få frid och T*shko Kurdo ska sys in, det är vad som är viktigt.
Citera
2019-12-13, 09:43
Medlem
Citat:
Jag sökte efter häktningsprotokoll för att lägga i tråden, men jag ville ha en länk till tingsrätten först, för att det skulle vara säkra källor. Jag frågade efter det i tråden, men det fanns ingen sådan, och sen startade Twitter-spåret och jag fastnade i det och övergav i princip "min" tråd.

Vad händer 3 januari?
Åtal eller omhäktning..
Citera
2019-12-13, 09:49
Moderator
KomissarieBecks avatar
Är det någon med som med säkerhet kan säga att polisen aktivt har letat efter Wilmas kropp denna veckan?
Några andra organisationer som söker aktivt?
Citera
2019-12-13, 09:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ae123
Nu menade jag dock offrets familj som har blivit rätt smutskastade och det har varit vilda spekulationer om offrets syster, dennes sambo mm mm. Menade INTE att det inte kan spekuleras ang. MGM familj då jag är ganska övertygad att de bistått den MGM med både det ena och det andra.
Ingen är dömd. De nu misstänkta skulle kunna vara oskyldiga. Så du har en dubbelmoral där, vilka man kan prata om.
Detta är inte en tidning, det här är ”köksbordssamtal”. Det som skrivs är inte avsett för anhöriga till BO, jag skulle avråda från att läsa här. Men om man ska fundera över vad som hänt, måste allt och alla få nagelfaras och undersökas.
Det har hänt förr att närstående mördar, tex sin syster eller sitt barn.
Citera
2019-12-13, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Snarare har merparten av oss en gemensam syn på vad som är god rättvisa - jag beklagar att du väljer att stå utanför.

Nä, nu tycker jag vi stänger den här osmakliga OT-diskussionen. W ska få frid och T*shko Kurdo ska sys in, det är vad som är viktigt.

God rättvisa inkluderar rätt att försvara sig själv och andra, både under rättegång och på tex Flashback. I princip ingen i tråden försvarar MGM/Tishko, och jag skulle knappast bli nån bra försvarsadvokat åt honom, med tanke på mitt starka begär efter sanningen.
Senast redigerad av vemsa 2019-12-13 kl. 09:57.
Citera
2019-12-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Är det någon med som med säkerhet kan säga att polisen aktivt har letat efter Wilmas kropp denna veckan?
Spekulationer kring en del båtar, framförallt ett forskningsfartyg vid namn SKAGERAK förefaller ha sökt efter W. Den lämnade dock Uddevalla häromdagen.

I övrigt inget nytt. Polisen har inte offentliggjort några egna sök.
Citera
2019-12-13, 09:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Nej, inga organiserade sök, utom att skolorna skickade små barn ut i skogen att plocka skräp för musikhjälpen. Enda synliga är kustbevakningsbåt men vi vet egentligen inte vad de gör.
Citera
2019-12-13, 10:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Försvarsadvokater arbetar ungefär på det här sättet som jag, vänder på varje sten, men i det dolda förstås. Så varför ska inte jag få göra det här i tråden, när det helt klart finns människor i tråden som agerar domare och åklagare?
Tycker du att det är rätt att bara åklagarsidan i fallet ska ha "representanter" på Flashback, men inte försvarssidan?

Sen tycker jag inte att det är rätt att misstänkta och häktade personer utnyttjas som slagpåse, av människor som är missnöjda med sitt liv och inte kan hantera det utan att attackera andra människor. Och det är vad som sker här inne i tråden.
Om ni vet något som är relevant för fallet så skriv det. Men om ni bara vill påpeka tex "det är sånt här som invandrare gör", då bör ni hålla tyst och hantera era besvikelser på annat bättre sätt, för det har inget med fallet att göra.

Damage control deluxe...
Luktar mest dold agenda gömd bakom nåt rättshaveristiskt dravel.
Intressant dock att bevittna dina sprattlande försök att rikta strålkastarljuset bort från klanen.
Vi är många som varit med här länge, och som följt otaliga rättsfall och känner igen en kampanj när vi ser den.
Jag själv har varit här i över 10 år, först med ett annat konto, och ditt agerande med masspostning och desperata försök gör att alla mina varningslampor blinkar hejvilt.

Sen undrar jag varför du försöker axla rollen som. självutnämnd trådpolis eller moderator.
Du har ingen rätt att agera åsiktspolis och försöka sätta upp regler för vad som inte bör debatteras.
Det är inte du som sättet upp reglerna här, det är ett fritt forum.
Var och en är i sin fulla rätt att utrycka sina tankar och åsikter här.
Detta är Flashback. Bara att gilla läget.
Citera
2019-12-13, 10:15
Medlem
Citat:
Vart så tyst i tidningarna nu, och ingen aktivitet i bäveån igår iaf..
Citera
2019-12-13, 10:16
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Försvarsadvokater arbetar ungefär på det här sättet som jag, vänder på varje sten, men i det dolda förstås. Så varför ska inte jag få göra det här i tråden, när det helt klart finns människor i tråden som agerar domare och åklagare?
Tycker du att det är rätt att bara åklagarsidan i fallet ska ha "representanter" på Flashback, men inte försvarssidan?

Sen tycker jag inte att det är rätt att misstänkta och häktade personer utnyttjas som slagpåse, av människor som är missnöjda med sitt liv och inte kan hantera det utan att attackera andra människor. Och det är vad som sker här inne i tråden.
Om ni vet något som är relevant för fallet så skriv det. Men om ni bara vill påpeka tex "det är sånt här som invandrare gör", då bör ni hålla tyst och hantera era besvikelser på annat bättre sätt, för det har inget med fallet att göra.
Just det, varför ska hennes familj som inte är misstänkta användas som slagpåse?
Vi diskuterar det som kommit ut från polis, åklagare och media.
Ingen är dömd för brottet men förhoppningsvis hittas hela wilma snart så familjen får begrava henne.
Citera
2019-12-13, 10:20
Bannlyst
Citat:
God rättvisa inkluderar rätt att försvara sig själv och andra, både under rättegång och på tex Flashback. I princip ingen i tråden försvarar MGM, och jag skulle knappast bli nån bra försvarsadvokat åt honom, med tanke på mitt starka begär efter sanningen.

Nu tycker jag vi stänger diskussionen, när jag har fått försvara mig mot ditt påhopp.

Jag ifrågasätter din moral och dina motiv.

Låt oss fortsätta på exakt det spåret medelst fakta.

Jag outar vare sig dig eller mig, men jag vänder mer än gärna på varje sten nu, som du själv uttryckt saken...

Flashbackdetektiverna, MGM:s/MT:s och familjens försvarare behöver naturligtvis inte tro mig, men det här vet jag:

En jävel vid namn Tishko med oförtjänt gott rykte bland vuxna - p.g.a. sitt "falska lismande", inte mina egna utan Uddevallakidsens ord - försåg mina omyndiga yngre syskon med piller (narkotika) på en fest och han tog sig friheter som jag inte vill återrapportera med en syster till mig.

Han var vid tillfället i övre tonåren.

Detta bör ha skett innan han träffade Wilma eller i början av deras förhållande. Möjlig orsak till den rapporterade svartsjukan som ska ha förekommit även från brottsoffrets håll.

Hur många Tishko finns det i Uddevalla? Bara en.

Det här kan betraktas som ett s.k. karaktärsvittnesmål.

Din karaktär lyser igenom och behöver inte debatteras vidare men jag upprepar mitt erbjudande om att rapportera exakt vad du vill till polisen, via ombud, så att du slipper röja din anonymitet.
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-12-13 kl. 11:02. Anledning: stavfel
Citera
2019-12-13, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Damage control deluxe...
Luktar mest dold agenda gömd bakom nåt rättshaveristiskt dravel.
Intressant dock att bevittna dina sprattlande försök att rikta strålkastarljuset bort från klanen.
Vi är många som varit med här länge, och som följt otaliga rättsfall och känner igen en kampanj när vi ser den.
Jag själv har varit här i över 10 år, först med ett annat konto, och ditt agerande med masspostning och desperata försök gör att alla mina varningslampor blinkar hejvilt.

Sen undrar jag varför du försöker axla rollen som. självutnämnd trådpolis eller moderator.
Du har ingen rätt att agera åsiktspolis och försöka sätta upp regler för vad som inte bör debatteras.
Det är inte du som sättet upp reglerna här, det är ett fritt forum.
Var och en är i sin fulla rätt att utrycka sina tankar och åsikter här.
Detta är Flashback. Bara att gilla läget.

Tror du som jag att det kan finnas människor som utnyttjar den här tråden för att sprida invandringskritisk propaganda, och som inte bryr sig ett dugg om Wilma eller hennes familj, utan snarare kanske tycker att hon får skylla sig själv som var tillsammans med en invandrare?
Och vad har sådan propaganda i så fall med fallet att göra?

Jag kan ha fel, men du verkar inte helt "gilla läget" att jag uttrycker mina tankar och åsikter här.
Kom ihåg också att jag har inte sagt att man inte får anklaga MGM och hans familj, utan allt började när en annan person skrev ett inlägg där hen ville få stopp på hemska spekulationer om Wilmas familj. Och då kontrade jag med att människor minsann skriver en massa hemska saker om Tishko och hans familj i tråden, trots att ingen är dömd ännu.

Det är klart att människor som vill få Tishko fälld till varje pris, kommer bli arga på mig för det jag skriver och misstänka mig för både det ena och det andra. Det får man räkna med som "försvarsadvokat" åt misstänkta mördare.

Sen undrar jag vad du skulle göra om du fick möjligheten att helt lagligt låsa in Tishko och kasta bort nyckeln, eller avrätta honom. Skulle du göra något av det då, utifrån den knapphändiga info som vi hittills har fått om fallet?
Senast redigerad av vemsa 2019-12-13 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in