Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
God rättvisa inkluderar rätt att försvara sig själv och andra, både under rättegång och på tex Flashback. I princip ingen i tråden försvarar MGM, och jag skulle knappast bli nån bra försvarsadvokat åt honom, med tanke på mitt starka begär efter sanningen.
Nu tycker jag vi stänger diskussionen, när jag har fått försvara mig mot ditt påhopp.
Jag ifrågasätter din moral och dina motiv.
Låt oss fortsätta på
exakt det spåret medelst
fakta.
Jag outar vare sig dig eller mig, men jag vänder mer än gärna på varje sten nu, som du själv uttryckt saken...
Flashbackdetektiverna, MGM:s/MT:s och familjens försvarare behöver naturligtvis inte tro mig, men det här vet jag:
En jävel vid namn Tishko med oförtjänt gott rykte bland vuxna - p.g.a. sitt "falska lismande", inte mina egna utan Uddevallakidsens ord - försåg mina omyndiga yngre syskon med piller (narkotika) på en fest och han tog sig friheter som jag inte vill återrapportera med en syster till mig.
Han var vid tillfället i övre tonåren.
Detta bör ha skett innan han träffade Wilma eller i början av deras förhållande. Möjlig orsak till den rapporterade svartsjukan som ska ha förekommit även från brottsoffrets håll.
Hur många Tishko finns det i Uddevalla? Bara en.
Det här kan betraktas som ett s.k. karaktärsvittnesmål.
Din karaktär lyser igenom och behöver inte debatteras vidare men jag upprepar mitt erbjudande om att rapportera exakt vad du vill till polisen, via ombud, så att du slipper röja din anonymitet.