2019-12-13, 01:12
Avslutad
Undrar om denne Aziz gick igenom ett syrianskt fett brölopp eller om det skedde mer anonymnt. Tror det är mygel på gång. Hon flyger nog under radarn så mycket det går. Vad var det hon var "hemmafru"?.

Bli med på ett fett syrianskt brölopp.

https://foodjunkie.metromode.se/2017/06/20/det-feta-syrianska-brollopet/
Citera
2019-12-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har säkert rätt... jag är inte bekant med omgivningarna och trakten. Hata slumpen, kanske...
Det enklaste är väl vad som framkommit i tråden... W är mördad i MGM1´s lgh. Jag själv tror ju, som jag tidigare angett "i pappans hall". Jag kan tyvärr inte redogjöra varför jag tror detta. Det kan vara alldeles fel, alternativt att flickan skurits sönder - just där.... redan död.

Är det en ide´du fått, eller har du något faktaunderlag?
Bara tycker det låter som taget ur luften.
Citera
2019-12-13, 01:14
Medlem
Funderar på vad på vad skärbrädan(om det nu var en) kan ha använts till?Låter mer som en kvinna skulle kunna drämma till nån med en sån. Kan det verkligen styckat kroppen på den? Klart trä är ju lättare och bränna upp.

Blir galen snart vilken röra allt verkar vara!
Citera
2019-12-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag funderar över varför polisen inte längre vill ha hjälp av MP mfl, direkt efter fyndet av en kroppsdel avblåstes allmänhetens sökinsats. I veckans brott säger Timmersjö att sökandet fortsätter på olika platser...
Varför vill inte polisen ha fler kroppsdelar så snabbt som möjligt? Är det något med det fynd som gjorts som gör att vi inte ska leta mer?
Jag funderar på om de faktiskt malt ner kroppen, det kanske inte går att identifiera vad man ser? Eller är den bränd och förkolnad?

Jag tänkte också på det. Borde man inte kunna fortsätta att leta oavsett att polisen nu går efter vissa interna spår?
Varför letar man inte brett?
Citera
2019-12-13, 01:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Undrar om denne Aziz gick igenom ett syrianskt fett brölopp eller om det skedde mer anonymnt. Tror det är mygel på gång. Hon flyger nog under radarn så mycket det går. Vad var det hon var "hemmafru"?.

Bli med på ett fett syrianskt brölopp.

https://foodjunkie.metromode.se/2017/06/20/det-feta-syrianska-brollopet/
Tack för det! Jag undrar mer om hon är familj med den Aziz som mördades i trippelmordet? Finns det hämder kvar att utkräva efter den härvan?
Citera
2019-12-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Eller är fru till Kamaran Ghafoor Gahfoor och flyttade till svärförälrarnas hus efter "skandalen"?

Eller är dotter till Ghafoors? ...

Funderade också på om hon var en tilltänkt brud men fått "nobben" och flyttade tillbaka till
föräldrarna?
Skatteverkets folkbokföring vet ju vilka hennes föräldrar är. Det är offentligt.
Citera
2019-12-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag spekulerar bara (se även inlägg från komment1 alldeles nyss) bidragsfusk.

Men om det är bidragsfusk skulle hon inte skriva i offentligt register att hon är tillbaka på förra adressen.
Citera
2019-12-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Funderar på vad på vad skärbrädan(om det nu var en) kan ha använts till?Låter mer som en kvinna skulle kunna drämma till nån med en sån. Kan det verkligen styckat kroppen på den? Klart trä är ju lättare och bränna upp.

Blir galen snart vilken röra allt verkar vara!

Bara alla Flashbackutredare som rör till det genom att inte minnas eller tro på trådsanningar.
Polisen håller tätt. Bra jobbat av dom.
Bara för att det inte kommer ut detaljer är det inte rörigt för de som jobbar med fallet.

Just saying.
Citera
2019-12-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De är kanske rädda för läckor. MP och FIKK har ju en massa frivilliga. Hittar de något kan informationen spridas. Polisen verkar var väldigt angelägna om att inget får komma ut till allmänheten i detta fall. Kan det vara kod 291 som tillämpas?

Där sa du något.
Men jag tycker att frivilliga grupper kan leta ändå, inte tillsammans med polisen.
Det är ju samma sak som att vilka som helst går i grupp och letar, oberoende av polis.
Inte läcker något ut då, mer än i gruppen kanske.
Man kan inte förbjuda folk att se sig omkring-
Tycker nog det är litet konstigt.
Citera
2019-12-13, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Som jag fattat MauriceP är det för mig bara en fråga som uppstår för oss som inte är uddevallabor.
Finns strand/sand där bågskyttebanan är belägen?

I övrigt kan detta ju vara ett tips. Inte lätt att enge exakt ställe i sanden där man hittat något.

Att hundar kan låta bli att markera om en varg varit framme före dem, var nytt för mig.
Kan ju vara troligt...Varg kan ha burit iväg med delar. ... och doften av varg kan vara
starkare än övriga dofter.

Beroende på vilken träning hunden som används har så markerar t ex en likhund på just doft av lik, och då specifikt människolik inte djurkadaver. Den känner så klart doft av annat men markerar bara för det den är tränad för.
Citera
2019-12-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men om det är bidragsfusk skulle hon inte skriva i offentligt register att hon är tillbaka på förra adressen.

Hon var kanske tvungen/märkte att det var dags.

Har för mig (någon kan gärna rätta) att så fort ett barn blir vuxen/gått klart gymnasiet och lever med sina föräldrar som har socialbidrag så måste barnet börja betala till föräldrarna som inneboende för att socialen i sin tur ska räkna bort den summan, dvs ge mindre. "Barnet" räknas inte längre med i föräldrarnas inkomst. Istället låtsas hon ha flyttat ut så föräldrarna får hela summan och hon slipper betala. Det kan ju vara en av anledningarna.
Som sagt, någon kan gärna rätta om det inte stämmer men det är så jag hört.

Är inte helt hundra på att föräldrarna har soc, men eftersom de har 0 i årsinkomst och bor i en lägenhet med en hyra på cirka 7-8.000 kr så är det mest troligt.

Fast egentligen saknar ju det betydelse för fallet Wilma.. så man kanske inte bör lägga någon vikt på det.
Citera
2019-12-13, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De är kanske rädda för läckor. MP och FIKK har ju en massa frivilliga. Hittar de något kan informationen spridas. Polisen verkar var väldigt angelägna om att inget får komma ut till allmänheten i detta fall. Kan det vara kod 291 som tillämpas?
Jag trodde länge att antingen sågs det som svårt för allmänheten att hitta mer (typ, djupt ner i vattnet). Eller också antog man att eventuella fynd kan vara synnerligen makabra - man vill såklart inte traumatisera volontärarbetare.

Detta var dock innan mgm2 och mgm3 officiellt kom in i bilden. Som du skriver, att undvika läckor framstår som logiskt i ljuset av detta.

En slutsats man skulle kunna dra av detta, är att polisen väldigt tidigt hade indikationer om flera gärningsmän. När hoppet släcktes om att finna W vid liv lades locket snabbt på.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-13 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in