2019-12-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
BO är nergrävd i sanden troligtsvis, kroppsdelen är funnen där med djur spår.
Källa på det blir svårt eftersom jag inte kan utsätta "så att säga kollegor" i en svår situation.
Bågskyttebanan och omkring där, kolla bilspår, spår efter spade i marken, släp spår, matta allt utöver det vanliga.
Om man kan få exakta placeringarna på fynden så skulle det underlätta mycket.
Efter några dagar efter nergrävningen så ser man inte om det varit grävt i sand.
Det blåser mycket i Uddevalla samt att det har varit blött och kanske regnat också innan man söker av området. Vilket gör att man ser inte om någon grävt i sand där speciellt. Däremot borde likhundarna känna lukten i alla fall, det stör mig. Vad gör att hundarna inte markerar? Är det varg som varit i farten eller vad? Hundarna kan låta saker vara om dom känner varg lukt.
JAG VILL VERKLIGEN HITTA WILMA!!!

Jag vet inte om du sitter på någon sorts inside information, men om du nu är så säker på att hon är nedgrävd där så måste det förmodligen handla om paketering av kroppsdelarna. Flera lager av plast och kanske någon kemikalie som tar bort lukt, för annars borde nog hundar ha markerat.
Citera
2019-12-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Väljer dock att tro på den enda källan som säger känna till familjen, som idogt sagt att det är den biologiska mamman men att de finns ett annat namn folkbokför just där..

tidigare idag ev igå var en minhamster eller liknande inne och lämnade info från nån faceb grupp som diskuterar detta på en * mognare * nivå enligt skribenten. och där framkom det lite nya rykten..
dels säckar inköpta på Lidl samt även att den del som är funnen, skall ha vart en " stor" kroppsdel. Samtidigt dök det upp nån annan som sa sig veta att det var bålen samt lår.

Jag tänker att OM Lidl påsarna är ett faktum så är kroppen inte styckad i MGM lägenhet,
inte har man sån is i magen att man låter kroppen ligga tills Lidl öppnar dagen efter, och de tunga stegen i trappan kan väl bekräfta att något har hänt nattetid.
På tal om Lidl, så funderar jag på om man är så " dum " att man handlar i en Lidl nära sig själv, och blir 100% ihågkommen när detta uppdagas, eller om det är en Lidl någon annanstans.
jag antar att polisen försökt att spåra eventuella köp dagarna kring försvinnandet .. dels kameror i affärerna men även konto utdrag är det köpt kontant blir det ju knivigare, men kamerorna finns ju fortfarande kvar att tillgå. Hur som hela denna bisarra händelsen luktar skunk!
Säckar eller påsar? Vilket är det? Påsar tänker jag är vita påsar m Lidltext som köps i kassan.
Säckar= svarta el grå sopsäckar på rulle.
Så har vi tunnare soppåsar för vanliga kökssopor.
Gissar att det är svarta, sopsäckar modell större som menas. Ifall man ska ut o leta.
Citera
2019-12-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Kroppsdelen hittades "i anslutning till vatten" sa Polisen till media.
Alltså inte i vattnet.
Jag antar att det va Bäveån man hittade det vid eftersom man sökt mycket där.
Så teorin om dumpning av delar i brunnar tror jag är helt utesluten.
Finns dessa anledningar till att kroppsdelen fanns på land och inte i vattnet.
1. MG glömde eller hann inte slänga i den.
2. Delen spolades upp på land av vågor från typ båt med stort svall efter sig.
3. Rovdjur har fört med sig delen ner mot vattnet, eller dragit fram den vid vattenbrynet.

håller inte riktigt med om din teori om dumpning i brunnar!
Om dagvatten är kopplat till spillvattenledningen, ökar flödet vid regn. Flödet kan bli så stort att det utspädda spillvattnet bräddar ut i rören, och töms ut ur systemet och hamnar i en "nödutgång" i ett dike eller vattendrag.
och vid en sådant återgärd går inget av detta till reningsverk.
tvärs över gatan vid friarleksvägen 3 ligger en stor pumpstation av spillvatten.
som de flesta känner till så regnade det mycket till kraftigt mellan 15/11 och fynd dagen 29/11
om dumpning av kropp skett i denna brunn eller någon annan spillvatten station så är det inte konstigt polis gjorde fynd nära "vattendrag"....förutsatt att en breddning av spillvatten skett!
ju närmare city man kommer...modernare pumpstationer, så inget av detta skall förekomma.
men den vid kabelvägen är säkert av den äldre sorten i.o.m att det troligt är planerat ett bostadsområde/industriområde där någon gång under 70.talet men som synes så blev det alldrig av!
Citera
2019-12-12, 23:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
håller inte riktigt med om din teori om dumpning i brunnar!
Om dagvatten är kopplat till spillvattenledningen, ökar flödet vid regn. Flödet kan bli så stort att det utspädda spillvattnet bräddar ut i rören, och töms ut ur systemet och hamnar i en "nödutgång" i ett dike eller vattendrag.
och vid en sådant återgärd går inget av detta till reningsverk.
tvärs över gatan vid friarleksvägen 3 ligger en stor pumpstation av spillvatten.
som de flesta känner till så regnade det mycket till kraftigt mellan 15/11 och fynd dagen 29/11
om dumpning av kropp skett i denna brunn eller någon annan spillvatten station så är det inte konstigt polis gjorde fynd nära "vattendrag"....förutsatt att en breddning av spillvatten skett!
ju närmare city man kommer...modernare pumpstationer, så inget av detta skall förekomma.
men den vid kabelvägen är säkert av den äldre sorten i.o.m att det troligt är planerat ett bostadsområde/industriområde där någon gång under 70.talet men som synes så blev det alldrig av!

Tack för den geografiska beskrivningen....

https://kartor.eniro.se/?c=58.377070,11.929049&z=15&r=car;F00;-1;58.376395;11.925637;Friarleksv%C3%A4gen%2C%20UDD EVALLA;58.344224;11.92779;G%C3%B6teborg sv%C3%A4gen%2023C%2C%20UDDEVALLA&q=%22kabelv%C3%A4 gen%20uddevalla%22;geo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Jag har inte följt hela tråden så jag vet inte hur många som är skrivna där men har acess till SKV:s databas. Om jag får veta fullständigt namn på någon dom bor där och inte har alltför vanligt namn kan jag kolla. Detsamma gäller Göteborgsmamman. Och för att förklara detta återigen jobbar jag inte på Skatteverket utan är jurist.

Tre män och en kvinna.

Sh*b*z *hmed S*ed (44)
K*m*r*n *li Gh*foor Gh*foor
Rebw*r H*m* S*lih S*lih
Sh*hwn*m. *ziz (39)

Fri*rleksvägen 3, Uddev*ll*
*=a

För några dagar sedan bodde även integrationspedagogen Sh*yst* N*djm*ddin M*hmoud där.
Hon verkar ha flyttat därifrån rätt nyligen?
Senast redigerad av DEF1 2019-12-12 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Att vittna är en skyldighet om man blir kallad, ja!
Men här talar vi om anonyma tips till polisen och om det finns risk att polisen spårar den anonyme.

Tipsa en journalist istället? Källor får inte forskas efter. Trist om det skulle försvåra det polisiära arbetet bara! Men bättre att det kommer fram än att det förtigs!

Efterlyst brukar väl även ta emot anonyma tips, de är ju media och innefattas av källskyddandet.
Citera
2019-12-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Efterlyst brukar väl även ta emot anonyma tips, de är ju media och innefattas av källskyddandet.

Jomenvisst!
Citera
2019-12-12, 23:42
Medlem
https://www.uddevalla.se/bygga-bo-och-miljo/vatten-och-avlopp/va-planering-for-uddevalla-kommun.html

källa
längre ner på sida med mer info finns detaljer.
även karta över spillvatten stationer.
inte
Citera
2019-12-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Frågan är vad ”integrationspedagogen” Shaysta Nadjmaddin Mahmoud har för ursprung?
Låter namnet kurduskt? Du har ju rätt bra koll på saker.

Enligt MrKoll (som man ju inte vet hur bra koll dom har egentligen) så ”flyttade hon in hos” pappan för bara 10 veckor sen!

”Shaysta är en kvinna som är född den 30 december 1996 och bosatt i Uddevalla på Friarleksvägen 3. Hon tillhör Bäve församling. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 10 veckor sedan (den 29 september 2019).”
https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxaDYuquerApuhQpuhQuerAkyqRaQcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk cYfr

Hon (Sh*yst* N*djm*ddin M*hmoud)
verkar ha flyttat från Fri*rleksvägen 3 rätt nyligen?
*=a
Senast redigerad av DEF1 2019-12-12 kl. 23:50.
Citera
2019-12-12, 23:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
https://www.uddevalla.se/bygga-bo-och-miljo/vatten-och-avlopp/va-planering-for-uddevalla-kommun.html

källa
längre ner på sida med mer info finns detaljer.
även karta över spillvatten stationer.
inte

Lysande ! Tack.

Jag hittar genast en rubrik, en som i vart fall antytts i tråden... det har grävts i anslutning till någon eller någras bostäder, vill jag minnas..
Kanske nåt sånt här...

"Förnyelseplan allmänt VA"

Arbete pågår, enligt preliminär tidplan ska den antas i Uddevalla Vatten AB:s styrelse under hösten 2019.
Citera
2019-12-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Om det inte har anmälningsplikt..

Förmodligen har de anmälningsplikt.
Citera
2019-12-12, 23:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
På bilden i länken nedan syns hur grundaren av FIKK tar upp en bränd träskiva som troligen är av tunn plywood eller kanske rent av är rester av en utdragbar skärbräda. Svårt att se tjockleken på bilden. Papp är det inte, det tycks den vara för styv för.

Denna bild är som jag minns från en tidigare filmsnutt. Någon som minns filmsnutten och var filmsnutten finns på nätet ?
Är detta kanske MGM’s skärbräda ? Måtten på skivan tycks ju vara ett ungefärligt mått på en utdragbar sådan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sokandet-utokas-efter-forsvunna-flickan-folk-ar-frustrerade
Jag vill påstå att bildtexten hamnat fel. Det är en av polisens tekniker som lyfter en bräda. Inte hade P S sån overall och handskar och munskydd och gick och petade runt i fyndplatsen inför pressen. Vad slags bräda är omöjligt att säga men visst kan det vara en sn skärbräda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in