2019-12-12, 20:08
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Rattfyllot Matt Gaetz?
https://heavy.com/news/2019/02/matt-gaetz-dui-arrest-mugshot/

Det är så fascinerande hur ni fundamentalister i sekten och personkulten fullständigt lever i er egna bubbla!
Desto sorgligare dock att ni envisas med att presentera saker i oriktiga sammanhang och direkt ljuga om tingenas tillstånd, men detta har å andra sidan varit en konstant genom alla trådar ni försöker bedriva ert kulturkrig i så man börjar faktiskt bli ganska van, ärligt talat:

https://www.businessinsider.com/trump-admits-to-ukraine-military-aid-quid-pro-quo-tv-2019-11

https://www.commondreams.org/news/2019/10/17/we-do-all-time-get-over-it-mulvaney-openly-admits-trump-quid-pro-quo-ukraine

Och det här ingår i samma gamla målstolps-maraton som ni sekterister hela tiden håller på med:

• "I-Inga bevis!!! " - Får bevis klart och tydligt presenterade för sig, vilket leder till:
  • "M-m-men det är inget b-brott isåfall!! " - Uppenbar osanning och desperat självövertygelse.
    https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/
  • Och sedan börjar man om från steg 1.

Den här förutsägbara rutinen gör det lite tröttsamt att ständigt behöva göra arbetet åt er (men personkulten tycks vara lika faktaskygg som deras helige påve...) och som ni därefter konsekvent och pålitligt nog fullständigt ignorerar.

Och du fortsätter posta samma dynga igen och igen, fast med en ovidkommande anekdot om Gaetz som bonus den här gången.

Newsflash: Vi har sett det där och gjort bedömningen att ännu ett gäng hårdvinklade anti-Trump artiklar på intet vis ändrar situationen, så du kan sluta rapa upp samma länkar. Däremot kan du givetvis fortsätta skratta åt oss "i bubblan" hela vägen till slutet på Trumps presidentskap 2025. Precis allt ni klämt fram hittills har imploderat, men efter 3 års skadeglatt tjutande om Trumps nära förestående avgång väntar jag mig inte att ni ska vara kapabla att ta en paus och göra en nykter utvärdering den här gången heller. Så visst, skratta och rulla med ögonen hur mycket du vill. Trump är president. Han kommer att vara president i 5 år till. Om häcklande och önsketänkande är hur du väljer att hantera det, så är det ditt val. Men ta dig en funderare vem som lever i en bubbla egentligen.
Citera
2019-12-12, 20:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ont: Kan vi konstatera att även den här cirkusen är över? Och att Trump klarar sig, och att demokraterna ännu en gång har gjort bort sig?

Absolut inte. Anti-Trumparna i tråden lever i villfarelsen att önsketänkande = verklighet. När sedan den verkliga verkligheten har osmaken att göra sin närvaro känd, beror det på att Trump är en Sith lord. Eller nåt sånt.
Citera
2019-12-12, 20:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Absolut inte. Anti-Trumparna i tråden lever i villfarelsen att önsketänkande = verklighet. När sedan den verkliga verkligheten har osmaken att göra sin närvaro känd, beror det på att Trump är en Sith lord. Eller nåt sånt.
Verkligheten är på väg med impeachment, och i den får vi reda på vad visselblåsare och vittnen har och säga.
Och på ett brott har man även erkänt också via POTUS talesmän.

Så varför inte låta verkligheten spela ut sig först?
Ni ville ju ha en snabb impeachment och nu ser det ut som ni får som ni vill.
Hur är det nått dåligt och att det är det som ni ville ha??!??(Mysko)
Citera
2019-12-12, 20:34
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verkligheten är på väg med impeachment, och i den får vi reda på vad visselblåsare och vittnen har och säga.

Du har nu fått det förklarat för dig minst ett dussin gånger av olika personer varför man inte kan erkänna något via ombud, och det är som vatten på en gås. TDS is powerful shit.
Citera
2019-12-12, 20:35
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Räcker med att lyssna och läsa? Du är inte mycket för demokrati antar jag?
Förstår tyvärr ej vad du menar. Att jag kan ta till mig och forma en egen åsikt om en politiker baserat på vad han/hon säger och gör är väl den friheten/Rättigheten jag har i en demokrati, som alla har. Trump går inte att lita på, han är korrupt, han missbrukar makt, han korrupterar och sänker folkets förtroende för demokratiska institutioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Så en president får inte använda Twitter och om han gör, så är det impeachment som gäller?

Klart han får använda Twitter, men han får inte använda sitt ämbete till vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
De exempel du lagt fram som grund för impeachment är löjliga. Med den måttstocken skulle Löfven åka på misstroendeomröstning varje gång han kallar SD för rasister eller fascister. Ingen politiker skulle kunna gå en dag utan att trigga igång cirkusen, såvida de inte låser in sig på sitt rum, sätter silvertejp över munnen och limmar ihop handflatorna för att hindra all form av kommunikation.

Allvarligt talat, begriper du inte hur otroligt instabilt det politiska systemet blir om oppositionen har misstroende/impeachment som "vardagsåtgärd"?

Jag håller inte med dig och jag tror inte du tar lika allvarligt på de twitterinläggen ovan som jag gör. Kritisera vittnen och nepotism är inte samma sak om kritisera andra politiker i riksdagen.
Citera
2019-12-12, 20:38
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Förstår tyvärr ej vad du menar. Att jag kan ta till mig och forma en egen åsikt om en politiker baserat på vad han/hon säger och gör är väl den friheten/Rättigheten jag har i en demokrati, som alla har.

Trump går inte att lita på, han är korrupt, han missbrukar makt, han korrupterar och sänker folkets förtroende för demokratiska institutioner.

Den här typen av konspirationsteorier går uppenbarligen bra att torgföra i delforumet. Snacka om pinsamt.
Citera
2019-12-12, 20:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Polisen kommer hem till klyban och säger att han är misstänkt för ett brott. klyban säger att han är oskyldig och vill ha det löst snabbt så att han kan fortsätta med sitt liv. Polisen bestämmer sig för att gå klyban till mötes genom att acceptera hans önskan och dömer honom till 30 års fängelse för att han påstås ha gått mot rött ljus. klyban tackar polisen för deras snabba arbete.

Tycker du att det låter okej? Bara för att man vill ha en snabb process så betyder inte det att motståndaren kan hitta på åtalspunkter. Strunta i regler och strunta i att dela med sig information.
Citera
2019-12-12, 21:01
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag håller inte med dig och jag tror inte du tar lika allvarligt på de twitterinläggen ovan som jag gör. Kritisera vittnen och nepotism är inte samma sak om kritisera andra politiker i riksdagen.

Ok, så du vidhåller alltså att en demokratiskt vald ledare ska kunna avsättas för att han kritiserar någon annan. Då vet vi. Fortsatta inlägg från dig kommer därför att bemötas med din antidemokratiska hållning i åtanke.
Citera
2019-12-12, 21:11
Medlem
Jag tror att tyvärr Trump sitter kvar men givetvis rejält skadeskjuten som president. republikanerna försöker ju slänga tillbaka allt som Trump bevisligen är skyldig till på lämpliga demokrater, allt fäär att förvirra och så tvivel. Där har beräknande Putin utan tvivel varít en bra läromästare i sitt syfte att försvaga USA genom utvalda villiga och lättköpta republikaner. Många nära Trump har ju blivit fällda för just korruption i bl.a affärer med Ryssland och fler finns utan tvivel att röka fram av rättsväsendet av dom som nu ängsligt flockas kring Trump.
Det som talar mot demokraterna ironiskt nog är nog att dom åtminstone har en högre moralisk och patriotisk kompass att ta hänsyn till vilket ju saknas hos just republikanerna nära Trump och det maffiagäng han omger sig med. Detta korrupta gäng med noll moraliska spärrar och knappast ett uns av patriotiskt tänk kan faktiskt skada USA för lång tid framöver.

Och som f.d politiker och utan presidentskyddet skulle ju faktisk Trump rent rättsligt riskera bli en helt vanlig misstänkt brottsling ställd inför skranket och enligt dom flesta lagstiftare troligen förklaras skyldig relativ snabbt. Samma politiska uppgång och fall, om än naturligtvis mer rättssäker och med flera betydande skillnader , som t.ex Morsi i Egypten gjorde skulle faktiskt kunna bli Trumps lott om han förlorar 2020 och graverade bevis då framkommer om olagligheter om hans finanser.
Men då får han väl som Nixon hoppas på förlåtelse från nästa president så han får några få år till på Tellus innan han hamnar i en etta med jordvärme.
Citera
2019-12-12, 21:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jag tror att tyvärr Trump sitter kvar men givetvis rejält skadeskjuten som president. republikanerna försöker ju slänga tillbaka allt som Trump bevisligen är skyldig till på lämpliga demokrater, allt fäär att förvirra och så tvivel. Där har beräknande Putin utan tvivel varít en bra läromästare i sitt syfte att försvaga USA genom utvalda villiga och lättköpta republikaner. Många nära Trump har ju blivit fällda för just korruption i bl.a affärer med Ryssland och fler finns utan tvivel att röka fram av rättsväsendet av dom som nu ängsligt flockas kring Trump.
Det som talar mot demokraterna ironiskt nog är nog att dom åtminstone har en högre moralisk och patriotisk kompass att ta hänsyn till vilket ju saknas hos just republikanerna nära Trump och det maffiagäng han omger sig med. Detta korrupta gäng med noll moraliska spärrar och knappast ett uns av patriotiskt tänk kan faktiskt skada USA för lång tid framöver.

Och som f.d politiker och utan presidentskyddet skulle ju faktisk Trump rent rättsligt riskera bli en helt vanlig misstänkt brottsling ställd inför skranket och enligt dom flesta lagstiftare troligen förklaras skyldig relativ snabbt. Samma politiska uppgång och fall, om än naturligtvis mer rättssäker och med flera betydande skillnader , som t.ex Morsi i Egypten gjorde skulle faktiskt kunna bli Trumps lott om han förlorar 2020 och graverade bevis då framkommer om olagligheter om hans finanser.
Men då får han väl som Nixon hoppas på förlåtelse från nästa president så han får några få år till på Tellus innan han hamnar i en etta med jordvärme.

Varför upprepar du exakt samma sak hela tiden? Du skriver dessa korta romaner stup i kvarten, utan att ens vilja debattera?

Övrigt kan jag säga att du är helt fel ute och du är vänsterbliven och vänsterförlorare.
Citera
2019-12-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är skrämmande när man läser en del av svaren här inne. Jag antar att det finns många personer som hade önskat att vi levde i Salem och hade samma lagar som de hade där. Det låter som det iaf där allt som behövs för att bränna någon är att säga att den personen är skyldig, oavsett om man kan bevisa det eller inte.

LOL, detta är ju EXAKT vad Trump&Co gör!!!

Trump säger var och varannan person begått "treason", "corrupt"...
Citera
2019-12-12, 22:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför upprepar du exakt samma sak hela tiden? Du skriver dessa korta romaner stup i kvarten, utan att ens vilja debattera?

Övrigt kan jag säga att du är helt fel ute och du är vänsterbliven och vänsterförlorare.
Det blir lätt så när vissa pratar om saker som inte har betydelse för nämnda impeachment.
Och då blir det upprepningar och pga nått att ett faktiskt försvar i sak existerar faktiskt inte ens.

Vi informerar bara om verkligheten, och fakta är alltid repetitiv, det är den enda punkten som är rätt.
Sen är det en bevis sak först, och du berättar redan före ens nått bevis existerade att allt var fel.
Så vi vet redan du inte är intresserad av fakta i impeachment, men fakta kommer om det blir en impeachment.
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Polisen kommer hem till klyban och säger att han är misstänkt för ett brott. klyban säger att han är oskyldig och vill ha det löst snabbt så att han kan fortsätta med sitt liv. Polisen bestämmer sig för att gå klyban till mötes genom att acceptera hans önskan och dömer honom till 30 års fängelse för att han påstås ha gått mot rött ljus. klyban tackar polisen för deras snabba arbete.

Tycker du att det låter okej? Bara för att man vill ha en snabb process så betyder inte det att motståndaren kan hitta på åtalspunkter. Strunta i regler och strunta i att dela med sig information.
Frågan är en helt annan, varför har ni ändra er, och varför vill man helt plötsligt inte ha en snabb omröstning för impeachemnt
Det är frågan som häcklar oss i ansiktet och inte du svarade på ens.

Så hur ska du ha det, snabbt eller inte, för ni verkar förvirrade över vilket det ska vara.
Sen är det rätt talande att man inte ska rösta igenom nått snabbt och nu när det redan står framför dörren.
EXTREMT talande.

Rätt udda att nått som man ville det skulle gå snabbt och i månader, och nu inte.
Vet man inte vad man säger ens?
Eller betydelsen, är det så illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in