2019-12-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Sitter å läser här å någon skriver om att han kan ha suttit fast i kontorsstolen. De tror jag åxå eftersom i förhören står det hela tiden att gärningsmännen STÅR bakom STÅR på sidan osv- samt att m.i står med benen på varsin sida å matar slag. Sen det där med termosen åxå - stämmer bättre att mata med den i skallen när han är sittande. Och stämmer åxå bättre när m.s lutat mot skåpen å hållt fast honom . Läs igen igenom förhören igen å utgå från kontorsstolen- jag tycker att det verkar stämma bättre . Bla att dom knutit armarna
bakom stolen fast gör ju att han inte kasar ned .. var tror ni ?

Näe, tror inte på det.
Varför skulle man isf erkänna att man hållt ett grepp bakom någon? I mina öron låter det värre att hålla direkt i personen än att personen sitter i en stol. Typ mer intimt och personligt.

Förekom ju nånting om saxgrepp med benen också? Kanske att dom har suttit på golvet och slagen har matats högt uppifrån för att få maximal kraft?

Dom verkar ju så jävla bäng så dom kanske inte kommer ihåg/vet skillnad mellan sitta/stå/ligga.

Kommer ihåg nånting vagt om en matta som försvunnit. Hade nån skitit eller spytt på den? (Tidigare) Inte helt otroligt iaf. Kan man inte se skillnad på dass och hallen, då är det ganska troligt att man inte heller kan skilja på höger, vänster, upp, ner, bakom och framför.

Om han suttit i stolen, varför ta bort honom från den? (Ok, den är mer synlig, men dom lindade ju ändå in honom). Den hade kanske varit lättare att bära, så man sluppit tappa honom..

Hade han suttit i stolen hade M.S och M.I själva sett till att stolen förstördes. Nu kom J.L med den ideén och dom andra verkade inte fatta varför.
Citera
2019-12-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Näe, tror inte på det.
Varför skulle man isf erkänna att man hållt ett grepp bakom någon? I mina öron låter det värre att hålla direkt i personen än att personen sitter i en stol. Typ mer intimt och personligt.

Förekom ju nånting om saxgrepp med benen också? Kanske att dom har suttit på golvet och slagen har matats högt uppifrån för att få maximal kraft?

Dom verkar ju så jävla bäng så dom kanske inte kommer ihåg/vet skillnad mellan sitta/stå/ligga.

Kommer ihåg nånting vagt om en matta som försvunnit. Hade nån skitit eller spytt på den? (Tidigare) Inte helt otroligt iaf. Kan man inte se skillnad på dass och hallen, då är det ganska troligt att man inte heller kan skilja på höger, vänster, upp, ner, bakom och framför.

Om han suttit i stolen, varför ta bort honom från den? (Ok, den är mer synlig, men dom lindade ju ändå in honom). Den hade kanske varit lättare att bära, så man sluppit tappa honom..

Hade han suttit i stolen hade M.S och M.I själva sett till att stolen förstördes. Nu kom J.L med den ideén och dom andra verkade inte fatta varför.
Var bara en tanke bland några andra tankar. Tror ändå att stolen spelat en större roll i allt detta än som sägs. Och ja , jd borde både ha skitit och kissat ner sig vid dödsögonblicket, har själv varit med när folk dött och det hänt varje gång. Menar på mattan där
Citera
2019-12-12, 14:32
Medlem
Justja, en till grej.
Om han har suttit i en kontorsstol och hlr faktiskt har utförts, när man tar lös honom, borde man då inte ta bort tejpen runt halsen?? För att luften liksom ska kunna passera och hjälpa?
Allt tyder ju på att tejpandet har skett efteråt..

Om han suttit i en stol så borde det varit enklare för 1 enda stark person att bära en livlös kropp till bagageluckan. Kladdigt, javisst, men ett rejält famntag istället för att som nu, 3 st bära å krånga vid dörröppning osv.

Nä, jag tror fortfarande att stolen bara varit i köket. Lägenheten var ju väldigt spartansk. Sen blev J.L hispig över att det typ var enda med textil på i köket så därför fick den ryka.
Citera
2019-12-12, 14:40
Medlem
Nånting säger mig ändå att det varit sånt jävla tumult och motstretande så tror inte heller att 2 hade lyckats hålla J.D still så man lyckats tejpa fast honom. Både människor och stolen är ju i vägen för den som isf ska tejpa och köket är litet. Eller ja, hela lyan är liten.

Det jag däremot kan tänka mig är att J.D efter ett tag varit mosig och matt och att exempelvis 1 lyckats hålla honom, trycka ner honom i stolen, nån har fått in några fullträffar, sedan har han börjat glida ner på golvet. Där fortsätter tumultet.
Citera
2019-12-12, 15:04
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Var bara en tanke bland några andra tankar. Tror ändå att stolen spelat en större roll i allt detta än som sägs. Och ja , jd borde både ha skitit och kissat ner sig vid dödsögonblicket, har själv varit med när folk dött och det hänt varje gång. Menar på mattan där

Tror han menar då någon under en fest "skitit på J.L's hallmatta" så han enligt fup slängde den och skaffade aldrig någon ny.
Citera
2019-12-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorna
Tror han menar då någon under en fest "skitit på J.L's hallmatta" så han enligt fup slängde den och skaffade aldrig någon ny.

Så uppfattade jag också, att mattan var en tidigare händelse. Men drogar man så mycket att man inte vet skillnad på hall och toalett, då är det mycket möjligt att man inte heller kan skillnad på h/v/u/n/f/b eller på sidan om. I ett rus och tumult dessutom.

Fast vi vet ju inte. Han kan ju ha fått så mycket spö i hallen också att mattan var blodig å. Kasserades??

M.I ska väl ha flugit på honom bakifrån i hallen? Enligt en version iaf.
Citera
2019-12-12, 15:34
Medlem
Ang. Kontorsstolen så tror jag inte att JD har bundits fast i den. Är det en vanlig snurrstol så går den inte att använda på så sätt, den är för lätt att tippa. Jag tror inte heller att de bundit fast honom, hållit i stolen och sedan misshandlat JD.

Detta givet att stolen faktiskt är en sån som går att rulla, med en stång i mitten. Där köper jag faktiskt rakt av att det kan ha kommit blod på den och att den pga det bränts upp.
Citera
2019-12-12, 15:53
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Alla är omyndiga och i grundskoleålder.
Din exsambo kanske har exakt ålder om det är så viktigt. Själv kan jag tycka att det är lika jävligt oavsett om man är 5, 8 eller ex 13 år.

Har bara noterat barngrejer typ cyklar å sånt på deras gård när man passerat.

Sunda förnuftet säger ju att det inte bara var alkohol. Ingen pallar att pendla 2 h/d. Jobba full arbetsdag, ibland knäcka lite extra, skruva åt polare. Renovera åt sig själv och andra. Inte ens om man bara hinkar red bull å käkar druvsocker...

Om han nu jobbade som ett as, varför hade han då skulder till sin mamma?? Varför stal han på jobbet? Nånting har ju chashen gått till.

Ja det kan jag tro att hon gett honom. Hon fattar väl också att alla har lite "smuts". I hennes värld är det säkert jättebrottsligt, trots att hon vetat och framförallt nu vet vilket lurkeri han haft för sig. Så att erkänna tramadolen var säkert för att åter igen, få honom att se bättre ut. Kanske även en förklaring ifall provtagning visar nåt. Då har mamsen gett smärtstillande. För han skulle ju aldrig ta nå annat.

Mammsens lilla pojke är förstås oskyldig forttfarande 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Citera
2019-12-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Ang. Kontorsstolen så tror jag inte att JD har bundits fast i den. Är det en vanlig snurrstol så går den inte att använda på så sätt, den är för lätt att tippa. Jag tror inte heller att de bundit fast honom, hållit i stolen och sedan misshandlat JD.

Detta givet att stolen faktiskt är en sån som går att rulla, med en stång i mitten. Där köper jag faktiskt rakt av att det kan ha kommit blod på den och att den pga det bränts upp.

Good point!
Citera
2019-12-12, 18:05
Medlem
Citat:
Jag har en annan känsla också. Det här åtalet kommer fokusera på dådet och de här 3. Inte nån anstiftan eller intriger till mord.

Varför?

Dom ser det som en större samhällsnytta att plocka D.N, andra junkies och langare i en stor härva som verkar pågå.

Hon kommer få sitt straff och det är väl "bra så" tänker jag.

Det måste vara svårt att hitta bevis för anstiftan också. Det är väl lättare med det ”uppenbara” brottet tänker jag.
Citera
2019-12-12, 18:09
Medlem
Citat:
Går sånt att mäta? Tänker att vanlig (alkohol) berusning anger man ju i promille.

Det kanske bara är blodprov med mängd av olika preparat isf som kan ge en fingervisning av vilket tillstånd de kan ha varit i?

Det går nog inte att ta reda på hur det förhöll sig när dådet begicks. Däremot kan man genom att analysera hårstrån se om de missbrukat längre perioder ex. Amfetamin.
Citera
2019-12-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravabacken
Det måste vara svårt att hitta bevis för anstiftan också. Det är väl lättare med det ”uppenbara” brottet tänker jag.

På anstiftan där så tänkte jag att det borde finnas oändligt med konversationer hit och dit. Nå kopplingar måste dom kunna skaka fram. Men som sagt, tror de ser det som jackpot om dom får dit de här 3 för mord/dråp/vållande/misshandel/griftefrid och sen ett stort gäng fastnar i droghärvan.

Jackpot för Kiruna och norrbotten iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in