2019-12-12, 01:57
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Han har ju ök till Hr, min känsla är att han får hårdare straff där. Då alla som dömer är utb i juridik. Sen så har han ju gjort mer grejer sen tr domen kom, frågan är hur Hr ser på det då muppen sagt att han tar avstånd från brott etc....
Så brukar kunna vara fallet ja.

Vilka fler brott är det han gjort sig skyldig till menar du?
Citera
2019-12-12, 07:20
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Så brukar kunna vara fallet ja.

Vilka fler brott är det han gjort sig skyldig till menar du?

Det kommer, meddelar när jag har mer info
Citera
2019-12-12, 07:23
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
J. U. utdelade en lavett mot en missbrukande kvinno- och barnmisshandlare. Det har han heder av. Han låter dessutom som en intelligent ung man, som förhoppningsvis kan få rätsida på livet innan han gör sig skyldig till värre saker.

Försvarar inte ovanstående påstående men har du belägg för ditt påstående. Tex en dom?
Man skall inte ta ju:s ord som en sanning.
Citera
2019-12-12, 12:45
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Försvarar inte ovanstående påstående men har du belägg för ditt påstående. Tex en dom?
Man skall inte ta ju:s ord som en sanning.
Du kan själv läsa domen i målet mot J. U. i vilken också "BO" dömdes för att ha misshandlat J. U.:s lillebror. Under påföljd redogörs för den dömdes tidigare domar, om det är aktuellt för att bedöma den nya påföljden.

Tillägg: Det är du själv som länkat till domen i tråden, men du verkar inte ha läst den.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2019-12-12 kl. 12:47.
Citera
2019-12-12, 13:09
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Du kan själv läsa domen i målet mot J. U. i vilken också "BO" dömdes för att ha misshandlat J. U.:s lillebror. Under påföljd redogörs för den dömdes tidigare domar, om det är aktuellt för att bedöma den nya påföljden.

Tillägg: Det är du själv som länkat till domen i tråden, men du verkar inte ha läst den.

Jo, jag har läst domen. Jag undrar bara vart du får kvinnomisshandlare ifrån, sluta lyssna på ju och bilda dig en egen uppfattning.
Senast redigerad av jjagare 2019-12-12 kl. 13:17.
Citera
2019-12-12, 13:31
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Jo, jag har läst domen. Jag undrar bara vart du får kvinnomisshandlare ifrån, sluta lyssna på ju och bilda dig en egen uppfattning.
Min uppfattning baseras på fakta som framkommer i den dom du inte tycks ha läst. Utdrag:
Citat:
Christian Kronhoff förekommer tidigare under fem avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes senast den 6 april 2017 för överträdelser av kontaktförbud och ofredande till dagsböter. Den 12 oktober 2015 godkände han ett strafföreläggande för misshandel med villkorlig dom som påföljd. Dessförinnan dömdes han den 11 maj 2012 för grov kvinnofridskränkning till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan.
Citera
2019-12-12, 13:36
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Min uppfattning baseras på fakta som framkommer i den dom du inte tycks ha läst. Utdrag:

VAR i den texten står det något om kvinnomisshandel!!!
Citera
2019-12-12, 13:42
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
VAR i den texten står det något om kvinnomisshandel!!!
Du får läsa på vad brottet "grov kvinnofridskränkning" innebär.
Citera
2019-12-12, 13:57
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Du får läsa på vad brottet "grov kvinnofridskränkning" innebär.

Tycker du kan läsa igenom de aktuella domarna ang det, om du inte är för snål för å bet 89:-
Citera
2019-12-12, 21:46
Medlem
Score123s avatar
Flashbackare får nog ofta för sig att livet på kåken ska bli ett helvete beroende på vad du gjort, men i Leonidas fall kommer det absolut inte bli någon jobbig vistelse som många verkar fått för sig. Tvärtom, folk därinne kommer va sjukt starstruck och jätteintresserad av en tv-kändis. Ni får tänka på hur deras skitliv ser ut i vanliga fall dag ut och in. Hade Leonidas bara varit en simpel Johannes med noll kändisskap hade fallet såklart varit annorlunda, det tror jag de flesta fattar.

OM nu domen blir detsamma som tidigare, dvs fängelse, nu när Johannes faktiskt är en rätt stor kändis i Sverige så kan de lika gärna bli en helomvändning då de bör ta hänsyn till hans kändisliv han levt. Sverige kan gott överraska oss i detta fall också, som i så många andra.

Sen att alla kommer få reda på vad han sitter för osv är väl inte så konstigt, det sker i stort sett alla fall. Men att folk ska ge sig på han och jävlas är ju bara en typisk svensk myt som de flesta verkar gå på.
Citera
2019-12-12, 22:29
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Flashbackare får nog ofta för sig att livet på kåken ska bli ett helvete beroende på vad du gjort, men i Leonidas fall kommer det absolut inte bli någon jobbig vistelse som många verkar fått för sig. Tvärtom, folk därinne kommer va sjukt starstruck och jätteintresserad av en tv-kändis. Ni får tänka på hur deras skitliv ser ut i vanliga fall dag ut och in. Hade Leonidas bara varit en simpel Johannes med noll kändisskap hade fallet såklart varit annorlunda, det tror jag de flesta fattar.

OM nu domen blir detsamma som tidigare, dvs fängelse, nu när Johannes faktiskt är en rätt stor kändis i Sverige så kan de lika gärna bli en helomvändning då de bör ta hänsyn till hans kändisliv han levt. Sverige kan gott överraska oss i detta fall också, som i så många andra.

Sen att alla kommer få reda på vad han sitter för osv är väl inte så konstigt, det sker i stort sett alla fall. Men att folk ska ge sig på han och jävlas är ju bara en typisk svensk myt som de flesta verkar gå på.
Sen när är han en tv-kändis? Någon ynka docusåpa som tonåringar tittar på gör honom inte till tv-kändis
Citera
2019-12-12, 22:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
J. U. utdelade en lavett mot en missbrukande kvinno- och barnmisshandlare. Det har han heder av. Han låter dessutom som en intelligent ung man, som förhoppningsvis kan få rätsida på livet innan han gör sig skyldig till värre saker.

Du är ju polare med honom. Han låter helt bränd när han snackar. Jag hoppas att han var flöddrad i intervjun, låter han så annars är han körd för livet.
Igen , idioten kallar sig själv för Leonajdas!

Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Flashbackare får nog ofta för sig att livet på kåken ska bli ett helvete beroende på vad du gjort, men i Leonidas fall kommer det absolut inte bli någon jobbig vistelse som många verkar fått för sig. Tvärtom, folk därinne kommer va sjukt starstruck och jätteintresserad av en tv-kändis..

Kom igen , han är en d-kändis. Något som aldrig är poppis på kåken är golare. Han golade ner och skyllde bort sig på medkumpanen André när det kom till bedrägeriet och jag utgår från att han har vattnat som en inkontinent elefant vad gäller hans kidnappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in