2019-12-12, 11:03
Medlem
Overhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Förhoppningsvis döms alla tre för mord. JD blev ditlurad med förevändning att han skulle få tabletter av något slag, då borde det väl ses som att de planerat. Själva vill de tre GM framhävda att dom skulle lära honom en läxa men dom kan ha planerat mord, vilket dom naturligtvis inte erkänner i förhör

Ja det låter jäffla planerat tycker jag!
Citera
2019-12-12, 11:22
Medlem
Joo nog ligger det en viss tankeverksamhet bakom det här dådet.

Fine om dödandet inte var planerat.
Men det VAR planerat att J.D skulle komma. Det VAR planerat att han skulle få spö.

Sen när han väl var död, då agerade dom inte i all hast. Dom har ju hämtat grejer (lakan, dunk, spade etc). Bytt kläder. Bränt upp bevis. Kört hit och dit, skickat bilder, pyntat graven, gömt verktyg m.m. Allt som har gjorts har haft en tanke - att inte åka fast.
Se bara på att möber, mattor, duschdrapperier försvunnit eller bytts ut..

Hoppas nån har samvete och förstånd att faktiskt tala om sanningen. Alla förtjänar att höra den. Inte minst J.Ds anhöriga.

Min teori är att M.S är den vekaste. Han skrev ju faktiskt sin bekännelse för hand på papper.

M.I är den råaste, minst pålitlig. Han kommer förneka och "inte minnas".

J.L är den som är mest oberäknelig och väck pga missbruket. Han personligen kanske inte är kapabel till att döda någon. Men en påverkad J.L får nog ses som så pass oberäknelig att vad som helst kan hända. Han kommer mest troligtvis också köra mycket "minns inte, var hög/borta".
Citera
2019-12-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake

Men det VAR planerat att J.D skulle komma. Det VAR planerat att han skulle få spö.

Sen när han väl var död, då agerade dom inte i all hast. Dom har ju hämtat grejer (lakan, dunk, spade etc). Bytt kläder. Bränt upp bevis. Kört hit och dit, skickat bilder, pyntat graven, gömt verktyg m.m. Allt som har gjorts har haft en tanke - att inte åka fast.

Hoppas nån har samvete och förstånd att faktiskt tala om sanningen. Alla förtjänar att höra den. Inte minst J.Ds anhöriga.

Min teori är att M.S är den vekaste. Han skrev ju faktiskt sin bekännelse för hand på papper.

J.L är den som är mest oberäknelig och väck pga missbruket. Han personligen kanske inte är kapabel till att döda någon. Men en påverkad J.L får nog ses som så pass oberäknelig att vad som helst kan hända. Han kommer mest troligtvis också köra mycket "minns inte, var hög/borta".

Nu när de har fått ta del av FUPen och ser vad alla har sagt och vet vilka uppgifter som finns, tex D*nnas ord. Tror du att de kommer ändra sig något?
Citera
2019-12-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nu när de har fått ta del av FUPen och ser vad alla har sagt och vet vilka uppgifter som finns, tex D*nnas ord. Tror du att de kommer ändra sig något?

Ja. Framförallt tror jag att M.S kommer vara mest samarbetsvillig. Han vill nog sitta inne så kort tid som möjligt pga barnen.

Det framgår ju också av FUPen att han egentligen är the odd one. Han passar inte helt in. Fel kille, på fel plats vid fel tillfälle helt enkelt.

Har sagt det förut, det hade kunnat vara J.L, M.I och vilken random vän som helst till M.I.

Men nu var det M.S. Som dessutom hade chans att avstyra, avbryta men inte gjorde det.

Att han tog upp det i förhören, hans tankar och känslor var ju "bra". Han ville avbryta. Men att han inte gjorde det, var medveten om det är nog till en stor nackdel för honom.

Ang M.I och D.N vette katten. Dom kan lika gärna fortsätta i all framtid. Kanske dom ser den andra som bättre än ingen alls?
Ingen vill nog vara ensam.
Dom VET att det inte är äkta kärlek, men återigen, bättre än inget alls..

Tror iaf inte D.N bryr sig så värst om vem som golat till höger och vänster. Lite tjejsur, nån örfil å piller senare så är allt glömt och förlåtet..

Jag tror FUPen kan vara en ögonöppnare för J.L. Att han ser, svart på vitt vad folk går för.
Citera
2019-12-12, 11:48
Medlem
Jag har en annan känsla också. Det här åtalet kommer fokusera på dådet och de här 3. Inte nån anstiftan eller intriger till mord.

Varför?

Dom ser det som en större samhällsnytta att plocka D.N, andra junkies och langare i en stor härva som verkar pågå.

Hon kommer få sitt straff och det är väl "bra så" tänker jag.
Citera
2019-12-12, 12:09
Medlem
Overhills avatar
Citat:

Jag läste M.S brev
Hur friskt är de att ta ett nytt tag om killen efter att han legat avsvimmad ?
Det är psykopater vi har att göra med hära. Har
Hajat att M.S familj hänger här o läser o komenterrar. Hur kan man försöka göra det lindrigt för M.S eller nån av grabbarna? Dom är mördare hela bunten. Det stikker i ögonen att se nån försvara nån som berättat så sjuka saker. Rättegången är på månda va!?
Citera
2019-12-12, 12:21
Medlem
Overhills avatar
Tänk så jäffla hemskt för offrets familj. Dra det här nu innan julen. Måst va ett hellvete.
Vad gjorde GM innan det här? Hade både M.S å M.I skilt sig precis innan? Å vaffö det ? Käns som att det ligger mer bakom den här historien.
Höll samtliga GM på med drugs?
Citera
2019-12-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overhill
Jag läste M.S brev
Hur friskt är de att ta ett nytt tag om killen efter att han legat avsvimmad ?
Det är psykopater vi har att göra med hära. Har
Hajat att M.S familj hänger här o läser o komenterrar. Hur kan man försöka göra det lindrigt för M.S eller nån av grabbarna? Dom är mördare hela bunten. Det stikker i ögonen att se nån försvara nån som berättat så sjuka saker. Rättegången är på månda va!?

Ta nytt tag, märkligt ja... Själv hade jag aldrig ens varit delaktig i en misshandel.
Han har faktiskt kunnat släppa greppet när han velat. Vad är det som gjort att han inte släppt å exempelvis bara gått in till sig och låst dörren?? Om någon har påverkat M.S att fortsätta så är min gissning att det är M.I - dom kände ju varandra. Alternativt så kanske han "gillade" och var så inne in the moment att han blev typ fartblind. Bara M.S vet svaret.

Ja dom läser och drar på sig stora offerkoftan. Jävla märkligt. M.S är vuxen och får stå till svars för SINA handlingar. Men dom känner kanske skuld för att dom skyddar och ljuger för varann. Så tragiskt när ridån faller..

Tror alla anhöriga har pejl på något sätt vad som skrivs, men J.Ls och M.Is anhöriga är det väl inte direkt news. Dom förskönar ju inte deras verklighet. Även J.Ds bör tilläggas. Tror morsan där läser allt hon kommer över. Typ en form av bearbetning inför rättegången eller nåt, inte fan vet jag.

Har nån någon koll på vilka som besökt dom i häktet? Tänkte bara, intressant att veta om polarna finns kvar i vått och torrt, eller är det bara stackars hulkande, ömkande och kärleksfulla mödrar som hälsar på sina söner.
Citera
2019-12-12, 13:03
Medlem
Citat:
Tänk så jäffla hemskt för offrets familj. Dra det här nu innan julen. Måst va ett hellvete.
Vad gjorde GM innan det här? Hade både M.S å M.I skilt sig precis innan? Å vaffö det ? Käns som att det ligger mer bakom den här historien.
Höll samtliga GM på med drugs?

M.I är jag osäker på om skilsmässan vunnit lagakraft. Men dom var inte ihop om man säger så.

M.S gjorde slut med sin fru. Dom hann inte ens skicka in papper. Det har säkert skötts efteråt.
Citera
2019-12-12, 13:33
Medlem
Overhills avatar
Citat:
M.I är jag osäker på om skilsmässan vunnit lagakraft. Men dom var inte ihop om man säger så.

M.S gjorde slut med sin fru. Dom hann inte ens skicka in papper. Det har säkert skötts efteråt.

Fasen Vad tragiskt för M.S barn. Nån som vet hur gamla dom e ?

Jag känner ju inte GM men min exsambo var vän med M.S fru ett tag. Dom jobbade me varann eller någe.
M.S var rätt gla i flaskan vetja.
Tänkte när han sagt att han va drogfri i 16,17 år? Vare bara alkohol mån tro ? .
Tramadol från morsan sin verka då it va nå bekymmer.
Det berätta hon ju själv. Det enda hon inte ljög om kanske.
Citera
2019-12-12, 13:53
Medlem
Sitter å läser här å någon skriver om att han kan ha suttit fast i kontorsstolen. De tror jag åxå eftersom i förhören står det hela tiden att gärningsmännen STÅR bakom STÅR på sidan osv- samt att m.i står med benen på varsin sida å matar slag. Sen det där med termosen åxå - stämmer bättre att mata med den i skallen när han är sittande. Och stämmer åxå bättre när m.s lutat mot skåpen å hållt fast honom . Läs igen igenom förhören igen å utgå från kontorsstolen- jag tycker att det verkar stämma bättre . Bla att dom knutit armarna
bakom stolen fast gör ju att han inte kasar ned .. var tror ni ?
Citera
2019-12-12, 14:13
Medlem
Citat:
Fasen Vad tragiskt för M.S barn. Nån som vet hur gamla dom e ?

Jag känner ju inte GM men min exsambo var vän med M.S fru ett tag. Dom jobbade me varann eller någe.
M.S var rätt gla i flaskan vetja.
Tänkte när han sagt att han va drogfri i 16,17 år? Vare bara alkohol mån tro ? .
Tramadol från morsan sin verka då it va nå bekymmer.
Det berätta hon ju själv. Det enda hon inte ljög om kanske.

Alla är omyndiga och i grundskoleålder.
Din exsambo kanske har exakt ålder om det är så viktigt. Själv kan jag tycka att det är lika jävligt oavsett om man är 5, 8 eller ex 13 år.

Har bara noterat barngrejer typ cyklar å sånt på deras gård när man passerat.

Sunda förnuftet säger ju att det inte bara var alkohol. Ingen pallar att pendla 2 h/d. Jobba full arbetsdag, ibland knäcka lite extra, skruva åt polare. Renovera åt sig själv och andra. Inte ens om man bara hinkar red bull å käkar druvsocker...

Om han nu jobbade som ett as, varför hade han då skulder till sin mamma?? Varför stal han på jobbet? Nånting har ju chashen gått till.

Ja det kan jag tro att hon gett honom. Hon fattar väl också att alla har lite "smuts". I hennes värld är det säkert jättebrottsligt, trots att hon vetat och framförallt nu vet vilket lurkeri han haft för sig. Så att erkänna tramadolen var säkert för att åter igen, få honom att se bättre ut. Kanske även en förklaring ifall provtagning visar nåt. Då har mamsen gett smärtstillande. För han skulle ju aldrig ta nå annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in