2019-12-12, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Året innan andra världskriget startade.

Sossarna ville tom nobels fredpris till Adolf. Greta är bara marionett docka för någons onda agenda. Så Thunberg och Hitler är farliga personer.

Problemet med klimatet är antalet människor på jorden måste minska.. Vi har alldeles för många muslimer och judar på den här planeten.
Senast redigerad av 53280 2019-12-12 kl. 03:05.
Citera
2019-12-12, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför skulle jag det? Så mycket bryr jag mig inte om henne till skillnad från dig som verkar dyrka henne som Jungfru Maria själv.

Finns inget som tyder på en massutrotning inom de närmsta hundratals miljarder åren oavsett vad din idol säger. Seriösa forskare inom klimatet säger nämligen att klimatet inte påverkas av CO2 och att människan inte kan göra så mycket åt saken.

Nåja, du bryr dig tillräckligt om henne för att sprida lögner om henne, försöka förminska hennes insatser och medvetet hänvisa till vad en förkrossande minoritet av forskare inom området har lyckats haspla ur sig samtidigt som du helt ignorerar den stora koncensus som finns i frågan.

Avundsjuka och fake news verkar vara din grej helt enkelt. Precis som för så många andra som av någon anledning tycket det är rätt att håna en 16-årig tjej bara för att hon lyckats med något så bra som hon har.
Citera
2019-12-12, 06:48
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Om fem år är Gretus glömd. Att ”världsledare” lyssnar på ett bortskämt autistiskt barn beror på att de får för sig att det appellerar på väljargrupper de vill nå. Men för varje vänsterextremt hycklande uttalande alienerar hon en klick av sina vanliga sympatisörer i den medelklass vars röster de här ”världsledarna” fiskar efter. Och när de politiska rådgivarna börjar inse att väljarna inte längre tjusas av det arga trollet med flätor kommer inbjudningarna att sluta komma.

För den som inte enbart följer svenska och allmänt liberala mediers filterbubblor kan man börja märka att the jig is up. Folk börjar kritisera Greta. Hånfulla memes börjar dyka upp och likeas. Buffelhjorden börjar byta riktning. Och när det börjar bli tydligt även för handen som styr marionetten Greta kommer hon att kastas bort på samma sätt som redan skett med exempelvis afghandrottningen Fatima Khavari.

Du behöver vakna upp ut Greta-koman. Du har stått på öronen rakt ner i propagandagröten.
Eeeh fel igen.

Hennes makt växer för varje dag, hennes följare blir fler och fler. Demonstrationerna sprider sig över hela världen, hon är en ideologisk ledare för en global miljörörelse som inte visar några tecken på att minska.

Om du har läst ledarskapsteorier på universitetsnivå så förstår du att hon är en transformativ ledare, dvs en av mest kraftfulla ledarskapsstilarna som transformerar följarna till att ta tills sig hennes vision och göra det till sin egen.

Hon kontrollerar barnen till världsledare, förstår du vilken potentiell maktkälla det är?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transformational_leadership
Citera
2019-12-12, 07:24
Medlem
Keonels avatar
Hysteri verkar vara ett väldans utmärkande drag hos primaten människan
Citera
2019-12-12, 07:25
Medlem
Antivalents avatar
Jag har tidigare i mitt liv varit oförstående i hur religiösa ledare kan växa fram och hur rationella, vanligtvis intellektuella människor släpper allt som logik heter. Nu har den moderna varienten uppkommit i form av den ateistiska dödskulten "Gretaism", som helt öppet utspelats framför våra ögon och lockat miljoner människor. Extrema negativa framtidsscenarios i kombination med en frälsare där allt cirkulerar kring domedagen med stort d.

För alla ni som med religös fanatism försvarar henne: hon kan ju faktiskt väldigt lite om klimatforskning. Ingen 16årig tjej (eller kille för den delen) har någonsin varit tillräckligt insatt i en global problematik för att ens ha en tillstymmelse av en genomtänkt lösning. Hennes ord om att lyssna på forskning? Ja, absolut. Men jag har läst hundratals forskningsrapporter och alla är verkligen inte av högsta kvalitet. De är motstridiga och urval för publikationer sker utan egentlig insyn. De forskare som är mest aktivistiska för gretas skull är heller inte klimatforksare utan socionomer och queerteoretiker.
Citera
2019-12-12, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bleeckerstreet
Är inte sjuk i huvudet, men håller med dig om att jag inte ska ha något pris. Spännande nya uppgifter du delar med dig av för övrigt, det där att Jorden är 6 miljarder år.

Hur gammal är jorden då?
Citera
2019-12-12, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Kan du komma på någon som haft större inflytande under året än Greta?

Nej förvisso.

Hon har ett inflytande över massorna, det är sant och skrämmande, inte sant? Framförallt har de starka krafterna inflytande över henne. Blir hon obekväm att ha att göra med, tex börjar tvivla på vad hon hittills själv trott på, kommer hon försvinna från rampljuset därför att då har hon blivit ett problem och inte längre ett verktyg åt andra.
Citera
2019-12-12, 08:11
Medlem
Mullrets avatar
Oavsett vad Greta gör, tycker eller säger.

Så är det positivt om planeten blir mindre förorenad av sopor, plast i haven, luftföroreningar, kemikalier och allt annat skit som påverkar.

Ikon, frälsare, budbärare eller talesperson. Spelar ingen roll vilket. Syftet är bra.
Citera
2019-12-12, 08:19
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur gammal är jorden då?

4.54 ± 0.05 miljarder år enligt vetenskapliga beräkningar. Du vet det där lirarna som hävdar att klimatförändringarna är på riktigt håller på med.

Ungefär 6000 enligt religiösa nötters beräkningar. Du vet sånt där många som menar att klimatförändringarna är "fake news" håller på med.

Sedan är det upp till var och en att avgöra vilken "sanning" man vill förhålla sig till...

Nu för tiden har det blivit allt vanligare att folk själva väljer vilken del man vill ta till sig baserat på politisk hemvist framför allt annat genom så kallad "cherry picking". Detta är sedan tidigare väldigt vanligt i religiösa kretsar och något som för bara några år sedan sågs som naivt trams exempelvis Muhammedanerna och anhängare till andra föråldrade sätt att se på världen höll på med. Men på senare år har det vuxit fram som ett utmärkt alternativt förhållningssätt till omvärlden som fått något av en renässans och för övrigt exempelvis SD lägger en stor del av sin energi på. Inte för att man hade den inställningen för några år sedan, men funkar det i USA så funkar det kanske i Sverige och den väljargrupp som helst slipper tänka själva verkar attraheras av det, så varför inte liksom...

Detta verkar för övrigt i son tur vara en av anledningarna till att Greta Thunberg får så mycket uppmärksamhet i media. Ena sidan är inne på hennes linje och lyfter fram henne på grund av det och andra sidan är helt inne på motsatt linje och lyfter fram henne på grund av det. Vad man än tror så verkar det vara Thunberg som vinner på det hela då det är hon som lyfts fram som exempel av båda sidor. Något som nu alltså lett till att hon fått så mycket uppmärksamhet att hon utsetts til Person of the year...

Folk tycker en hel del om henne och det hon håller på med och hon/hennes team verkar ha förstått vinsten med uppmärksamhet och bred exponering. Det ser faktiskt ut som om det är hon som vinner på det upplägget då det i detta fall verkligen verkar stämma med tesen om att "all publicitet är bra publicitet"...
Citera
2019-12-12, 08:24
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antje-J
Hur är miljödebatten i Kina?

Det kanske är bra att Kina inte är en demokrati, då kan man sätta in kraftfulla åtgärder, som har någon realistiskt verkan.

Kina råkar ju riktigt illa ut vid högre temperaturer. Ja, inte bara illa ut. Kina kommer inte kunna existera överhuvudtaget om Himalayas glaciärer börjar smälta. Det samma gäller Indien och hela Östasien. Allt och alla är beroende av de stora floderna.

Jag hoppas på att det är regimen i Kina som går först och drar in såna förmåner som privatbilism, privata flygresor, stora bostäder.

Något den medelålders västerländske mannen aldrig skulle ge upp. Han tar hellre livet av sig än lever utan bil, utlandssemestrar och egen villa. Bilen är helig.

Kina är ju i grunden konfucianstiskt och man gör som man blir tillsagd.

Avskumm!
Som pendlande pappa i småort tycker jag du ska ta livet av dig. Du är värdelös och du fattar inget om verkligheten.
Citera
2019-12-12, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
4.54 ± 0.05 miljarder år enligt vetenskapliga beräkningar. Du vet det där lirarna som hävdar att klimatförändringarna är på riktigt håller på med.

Ungefär 6000 enligt religiösa nötters beräkningar. Du vet sånt där många som menar att klimatförändringarna är "fake news" håller på med

Ja det var svårt att ta reda på. Duktig pojke. Tycker du själv att du stärkt Greta Thunbergs och Al Gores trovärdighet?

"Vetenskapliga beräkningar". Det är ingen sanning i sig. Ert problem är de ifrågasättanden folk faktiskt behagar komma med. Öht beter sig du som en religiöst övertygad typ, dessa du i samma andetag hånar. Och jag vill inte ha med klimathysteriker att göra. Beskatta er själva vetja! Det får ni för min del göra hur mycket ni vill.
Citera
2019-12-12, 09:00
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ja det var svårt att ta reda på. Duktig pojke. Tycker du själv att du stärkt Greta Thunbergs och Al Gores trovärdighet?

"Vetenskapliga beräkningar". Det är ingen sanning i sig. Ert problem är de ifrågasättanden folk faktiskt behagar komma med. Öht beter sig du som en religiöst övertygad typ, dessa du i samma andetag hånar. Och jag vill inte ha med klimathysteriker att göra. Beskatta er själva vetja! Det får ni för min del göra hur mycket ni vill.

Varför skulle jag tro att jag stärkt Gores och/eller Thunbergs trovärdighet? Ingen av dem är något annat än "budbärare" som lyfter fram budskap som inte har med deras egen trovärdighet att göra utan är resultaten av andras.

Att du lyfter fram just dem tyder väl visserligen på att du enbart ser detta ur ett politiskt perspektiv och inte ett vetenskapligt...

Jo, "vetenskapliga beräkningar" är just sanningen i sig, tills dess de har motbevisats. Det är just det som gör dem till "vetenskap" och inte bara "tro".

Well, vilken “klimathysteriker“ det är du vänder dig till när du citerar mig vet jag inte. Men jag är definitivt inte övertygad om att det är något klimatkris på gång.

Jag delar definitivt inte Greta Thunbergs övertygelser (Inte Al Gores heller för den delen.) men det är väl med dig som med många andra panikslagna lirare som fått sin världsbild ifrågasatt... Det är lättare att se flisan i någon annans öga än bjälken i sitt eget och allt sånt där.

Att det finns folk som varken tror på det ena eller det andra när det kommer till klimatförändringarna och därmed står utanför både "klimathysterin" och "klimatförnekandet" har aldrig slagit dig, va?

Verkligheten är väldigt sällan helt svart-vit och "enkla lösningar" funkar inte alltid på komplexa "problem". Att du tror att det hela är en fråga om "vi och dom" visar väl på hur enkelspårigt ditt tänk är om något...

Det är nog ingen fara med planeten, det är inte den som har problem det är mänskligheten som har det.

Är du förvånad över att folk lyssnar på Thunberg när majoriteten av alla med samma möjligheter till informationsspridning som hon har lägger större delen sin tid i rampljuset och det mesta av sin energi på navelskåderi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in